Da fikk man en fin lærepenge på hvordan proffene kan trigge SL. Jaja, upwards and onwards.
Derfor benytter man ikke SL.
Trodde jeg hadde satt den lavt nok til at den skulle kunne ta unna hvis det ble nei, men de røska selvfølgelig like under det jeg hadde satt. Trodde ikke det gikk an å manipulere kursen såpass på så kort tid, men der tok man jaggu feil. Må bare innrømme at denne så jeg ikke komme.
Helt griet å kjøre SL, jeg skulle i møter fra 0830 - 1100.
Ikke aktuelt å sitte i NAS uten å ha en nødbrems. Ble stoppa ut på 38, som var greie 5%. Skulle jo helst ha hatt mer. Men kan ikke gråte av gevinst.
Edit : Ser at det var et SL raid jeg ikke fikk med meg.
For de som ikke ser betydningen av SL, ta en titt på chartet i Dof eller Solstad. Og bli wippet av og til er en del gamet.
Du kan gjerne kalle det forsikringspremien som du betaler for å forsikre deg
Det er noe helt annet… Det er lov å selge aksjer også uten SL, basert på fundamentale og kvantitative analyser…
Emisjonsfare er en god grunn til å selge siden det omhandler hva man tror framtiden vil gi. Ikke hvorvidt aksjen er opp eller ned 50% sist måned.
sier ikke at det kommer en emisjon i Norwegian med det første.
Kan også være lurt å selge en aksje om den gjør deg «emosjonell»
S/L synes jeg er grei for å sikre gevinst, benytter det ikke for å begrense tap.
Tror det var mer trading og ett ønske om noen raske kroner de var ute etter, dem som beklaget seg her på tråden
Uansett mener jeg at man alltid bør ha en SL. Hvis kursen går ned etter ett kjøp er det noe ma har bedømt feil
Så det er viktigere å sikre gevinst enn å bevare grunnkapitalen?
I noen tilfeller slik som situasjonen nå er i NAS, hvor ingen kan være sikker vil jeg si ja. Når det gjelder andre aksjer kan vi godt diskutere det, men det bør vel skje i en annen tråd.
" Norwegian gets ‘pretty’ for IAG: postpones its debt and improves investor confidence"
lol Hva skjer?
Bud rykter i Spania igjen?
hehe, jeg bare “Hva skjer !!”, 2 timer tidligere postet Bwuce en twitter link.
RYANAIR: FRYSER BOEING-BETALNINGAR OCH GER DYSTER MAX 8-PROGNOS
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Ryanairs vd Michael O’Leary gav på bolagets stämma på torsdagen en bister prognos för när Boeings olycksmodell Max 8 kan komma att återtas i trafik, och berättade samtidigt att betalningar till tillverkaren nu frysts, enligt Bloomberg.
Branschen i stort tycker inte att det finns något överhängande säkerhetsproblem med Boeings Max 8-modell, som förolyckade 346 personer i två olyckor på kort tid i oktober 2018 och mars 2019, enligt Ryanair-vd:n Michael O’Leary. Om modellen trots det skulle stöta på så svåra problem att myndigheter inte tillåter återtagande i drift innebär det att ett “mardrömsscenario förverkligas”.
“Det skulle vara förödande för hela industrin och resenärerna”, sade Michael O’Leary.
Totalt har världens flygbolag beställt över 5.000 plan av Max 8-modellen från Boeing, varav Ryanair står för 135 och konkurrenten Norwegian står för 110. Ryanair har nu inlett diskussioner med flygtillverkaren om kostnader som uppstått i kölvattnet av flygförbudet.
Michael O’Leary tror inte att nuvarande prognoser från Boeing, om att planen ska vara klara, omcertifierade och godkända av myndigheter i oktober, kommer att hålla.
“Jag tror vi får lägga på några månader”, sade han.
Max 8-frågan är Ryanairs just nu största utmaning, fortsatte vd:n, som räknar med att ha 30 plan av modellen i trafik under 2020.