Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

JA den ser ut til å ville starte på 20nok.

Den lå rundt 14-16 da det ble stanset. Jeg har fortsatt ordre inne på 14.5 og den vises ikke

Oslo Børs - Matching halt ends

Spent på hvor høyt NAS skal i dag etter robotene tar ei pille og roer seg

Er ikke en emisjon fortsatt en fare for dette selskapet, og isåfall til en veldig redusert pris? Jeg tør ikke kjøpe på disse nivåene!

3 Likes

Jo, kravene i redningspakken er for strenge til at Norwegian kan etterleve dette uten en emisjon. Med mindre de tidligere tiltakene har ført til at de oppfyller kravet om 8% egenkapital.

1 Like

Kravene er jo ikke strenge, det at NAS i e det hele tatt får en så god pakke er jo et under.

3 Likes

I dag tidlig lå det an til kjøp på 20kr, og nå er den snart i minus?

Godt folk har fått tenkt seg om. Her skal det hentes penger fra slitne aksjonærer.

Når det er så store sprik så er det bra med matching halt

1 Like

Denne skal ned i mine øyne. Håpet som kursen bygget på og gikk opp 100% på 3 dager var en sikrere og enklere tilgang på likviditet. De kommer nok til å gå konkurs om ikke mer gjøres innen 2-3 uker. Om de skulle ha fått full uttelling ser det kanskje lysere ut, men de har fortsatt ikke løst noen problemer. Jeg holder meg i bingotech inntill videre.

Som flere her har sagt. NAs får en pakke, aksjonærer og obl. eiere må blø for at pakken skal aktiveres.

1 Like

De går ikke konk. Jeg tror NAS drar dette i land, men på bekostning av obligasjonseiere og aksjonærene. Ville isåfall ventet til emisjonskurs før en evt. inngang… her blir det nok utvanning

1 Like

Mine tanker om NAS i disse dager:

2 Likes

fikk grei fortjeste på 2 dager jeg , så jeg klager ikke… ser jo at det blir vanskelig for norwegian å oppfylle alle krav, men dog ikke umulig. blir den billig nok igjen kryper jeg vel tilbake hehe

"I januar solgte imidlertid fondet hele posisjonen i Norwegian, med unntak av en liten konvertibel obligasjon.

Ifølge Sissener ble posisjonen solgt til over kurs 100, dermed med god gevinst både sammenlignet med hva de kjøpte den for og sammenlignet med hva den ble handlet for i fjor høst"

Så Sissener er vel faktisk ikke med på forhandlingene nå da.

Dette er vel Nofi?

“Sissener og fondet har utover å være gjeldsinvestor i Bank Norwegian også vært en av de største obligasjonseierne i flyselskapet Norwegian.”
Jo, men utdraget er om obligasjonsgjelden til NAS. Hvor de var en av de store spillerne sist, nå er de tilsynelatende ute.

1 Like
2 Likes