Det er jeg helt enig i. Staten har laget en pakke for å redde NAS ikke aksjonærene.
Da de reddet bankene, ble jo aksjonærer så å si nullet å det synes jeg er rett og rimelig. Er selskapet de skal redde, ikke aksjonærene…
Men skjønner frustrasjonen, men det har heller ikke manglet på advarsler siden de begynte emisjonskarusellen i 2018… Synes det er merkelig at NAS er så høyt priset som nå i grunn.
Vi diskuterte dette i sist sladder. aksjen er verdt ca 0. Men den omsettes til 5,82. Problemet er at det er MYE småakskjonærer som tror på julenissen.
Det var ingen aksjer tilgjengelig for shorting?
Nei alt er trukket tilbake ( antatt folketrygd) samtidig virker alle bearproduktene å være stoppet).
capital.com har en cdf som skal kunne handles.
Når det gjelder NAS er det kun en ting som sjokkerer og det er at det fortsatt finnes småsparere som fortsatt klamrer seg til aksjene.
Det er fortsatt mulig å få med seg noen kroner før heisen tar turen ned i kjelleren.
NAS er en tunell uten lys i enden.
Hvem forventer du å finne på eiersiden nå da?
Synes det er ganske klassisk at småsparere kjøper seg opp i selskaper som har sunket kjempemye selv om selskaper er i fare for å gå konkurs eller lånetagere trolig nesten tar over selskapet fullstendig ved konvertering av gjeld. Småsparere er risikovillige og dessverre undervurderer de ofte risikoen også.
Neida, de bare spiller lotto, vel vitende om at pengene mest sannsynlig er tapt. Det er nok ikke nedsiden som er undervurdert, men oppsiden som er overvurdert. De ser ikke utvanningen som vil komme samme hva om de klarer å snu norwegian til profitt.=
Regner med du mener overvurdert
Hvis obligasjonseierne går med på å ettergi gjeld i bytte mot aksjer, da setter de prisen på aksjene. Kan tenke meg at prisen vil bli 10 øre. Noen lavere?
Håper folk forstår at egenkapitalen er tapt. Om forslaget ikke går gjennom overtar gjeldshaverne uansett. Staten kan i ett slikt scenario kjøpe boet.
Hvorfor skulle staten kjøpe boet?
Er vel i så fall for å sikre infrastruktur og arbeidsplasser.
Er det behov vil andre ta over, staten har vel lært fra den gang de var medeier i SAS…
Var vel ikke noen harde lærdommer involvert i SAS nedsalget.
Eneste staten er interessert i er vel å beholde infrastruktur og arbeidsplasser på en mest mulig smertefri måte. Utover det har ikke noen formening om hvordan prosessen blir videre.
Hva kostet det den norske stat å eie SAS den gangen, hvor mange emisjoner var de med på?
Infrastruktur innenlands er jo dekket godt via Widerøe, er behovet stort om NAS skulle falle vil uansett noen komme inn
Lite bereist du skjønner jeg. God helg.
Jeg har reist nok til å skjønne at Norge og verden fint vil klare seg uten NAS, det er allerede overkapasitet innen den bransjen God helg til deg også
Det er vel liten tvil om at verden vil klare seg uten NAS, men det som bekymrer meg er om vi vil gå tilbake til tider, der det koster ei halv mnd lønn å fly sør til nord