Nei, norwegian vil fortsatt ha enormt mye gjeld. De får bare ett pusterom til å komme seg igjennom noen måneder ekstra
Ser ikke på dette som usannsynlig, mange som er aksjonærer her har ikke har satt seg inn i hva som foregår eller noe som helst. Kun kjøpt fordi at den er billig nå og de kan finne på å kjøpe når det kommer nyheter også…
Skal vel sikkert opp, før realiteten synker inn
Kommer til å synke som et blylodd når de som ble konvertert kan selge aksjene sine.
Det er for meg et mysterium at Oslo Børs ikke stoppet handelen i NAS når selskapet i realiteten var teknisk konkurs, og restruktureringsprosessen startet.
Hvis folk hadde klart å konsumere informasjonen hadde aksjen stått i nær null nå. Bare det faktum at noen vurder å starte mandagen med å kjøpe viser helt tydelig at vrangforestillingene florerer.
Faktum i saken er at i løpet av kort tid vil antall aksjer bli så vanvittig stort tall at det er helt komist. Aksjekursen blir på kun ører og det vil bli kjørt en megaspleis for å få kursen opp på et normalisert nivå.
Dagens aksjonører har i praksis tapt alt og kun smuler vil ligge igjen på bordet når dette er gjennomført.
Kjos solgte seg ut i brannsalget og nå tenker jeg han og Kiese kjøper seg inn igjen. Han må bare vente til denne slakteprosessen er overstått…
Slakten av aksjonærene - minimum 95% av verdiene på dagens aksjonærer er tapt. Det er en faktaopplysning.
På forumet mener
85% det er idioti å stemme nei
15% det er smart å stemme nei
Stemmer folk nei, sier selskapets ledelse at det blir konkurs. Det mest sannsynlige er nok at forslaget presses gjennom. Videre tror jeg Kjos & Kise er på eiersiden i noen av obligasjonseierne. De vil isåfall gjøre comeback på aksjonærlisten.
Så man kan vente seg en suveren inngang om et par mnd tid?
Har tenkt en del på dette med turistboomen, om nas overlever denne kneika så burde jo det være tidenes kjøp bittelitt i forkant av det.
Så lenge det er lik informasjon i markedet så synes ikke jeg man skal stoppe handelen. Alle må få ta egne valg og jeg synes det er verre å låse folk i aksjen enn å la risikoperverse kjøpe.
For en del blir nok dette en lærepenge men det har forsåvidt også en verdi. Før eller senere må man jo samle litt av de også.
Her ser man et eksempel på en jeg misstenker har behov for slikt:
– Jeg tror helt ærlig et nei i morgen vil åpne for at staten tar sitt ansvar, sier Jarle Drevdal.
NAS-aksjonærer er ikke som andre aksjonærer:
(Siden det er børspause, er ikke denne helt reell, men litt morsom allikevel)
Mao så er NAS tilbake til samme situasjon litt senere i år,eller iløpet av Q1 2021
" 2,7 milliarder er da på vei fra staten…"
Ligger vel i kortene at de er nødt til å bruke dette nye spillerommet til å begynne å gjøre restruktureringer tilpasset de neste 1-2 år med coronavirkelighet
Når vil konverteringskursen og emisjonskursen settes?