Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Tre veier ut av krisen for Norwegian

Greit nok at køen med problemer er veldig lang i NAS. Men at en skattesmell i milliardklassen er en av de hadde jeg ikke gjettet. :sweat_smile:

1 Like

Staten burde ha råd til 4,8 millioner da :slight_smile:

Kan bruke det på noe mer nyttig enn å holde liv i noe som burde blitt slått konkurs for lenge siden…

1 Like

Finnes langt bedre ting å bruke de pengene på…

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) - Mandatory notification of trade, Employee Share Saving Plan

1 Like

Må være en dårlig spøk… :joy: Snakk om å svindle sine ansatte.

Har ikke penger til å holde på ansatte eller å betale tilbake til sine kunder, men til kjøpe egen aksjer til ledere det gjør de… Faen, for ett selskap…

2 Likes

Dette er vel et vanlig ansatteprogram. Så de ansatte blir trukket i lønn. Men de ansatte burde kanskje heller kommet seg ut av programmet.

2 Likes

Storbank: Norwegian er verdt 370 millioner kroner

1 Like

Er det noen som tror NAS vil overleve?

1 Like

Jeg tror ikke egentlig det, men klarte ikke la være å ta en <1% investering som trolig vil mangedobles dersom det øynes et lite håp i det fjerne (med mindre det innebærer en kjempeemisjon eller kursen rekker å synke alt for mye innen den tid).

1 Like

Bonds selges til 9-13% av pålydene verdi.

Så kan man diskutere hva det betyr ( men for å komme med fasitt, Det er stor fare for konkurs prising).

1 Like

Håper de får blankt nei, bruk heller de pengene på viktigere ting.

Staten kunne jo vurdert og gått inn på gjeldsida, kanskje de kunne fått en betydelig andel for 30-40% av pålydene.
Egen kapitalen er vel for alle formål tapt.

Du kan handle NAS bonds til 9-13% av pålydene nå.

Ja, men du får ikke flere milliarder i gjeld til den prisen vil jeg tro

1 Like

Husker ikke størrelsen på de NAS obligasjonene men de er noen milliarder.

NAS07 skal være på ca 2,5millarder NOK.
NAS08-obligasjonen lyder på 963,5 millioner svenske krone

med forbehold om at jeg tar feil.