Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

I dems forsvar så så jo ting betraktelig lysere ut før covid slo ut…er ikke det første selskapet til lands som er giret til himmelen :man_shrugging:

1 Like

De var ganske presset lenge før covid og måtte jo inn i en ganske stor snuoperasjon for et par år tilbake for å redusere antall fly. Covid var spikeren i kista for verdensherredømmet til NAS.

Absolutt ikke, men når ting går galt så får de ta ansvar selv.

Jeg kan også gå ut og finansiere 5 Tesla Model S, men mister jeg jobben og får store utgifter på andre sider av livet så nytter det ikke å gråte til Erna.

Det er jo ingen lysning i sikte - uansett hvor mange milliarder vi kaster på det selskapet.

Er ikke uenig i det, men selve giringen de har tatt på seg for å få til veksten, som de på et punkt i 2019 lå an til å få til, syns ikke jeg var så horribelt ulogisk av de å gjøre.

Bare sånn helt enkel analyse på forsøket til NAS over tid:

Syns det er synd de ikke fikk til sitt norske eventyr.

Men klart det. Man skal svare for egne valg og kan ikke reddes hver gang.

Når man driver med tap og bestiller 220 fly (!) - da er det vi way beyond giring.

Vi har hatt noen lokale entreprenører også som har vært “småkonger” og gravd et par grøfter - for så å ekspandere med 10 millioner i nye maskiner - og påfølgende konkurs 2 år etterpå.

Satt litt på spissen det der. Dette går jo på ambisjonen og NAS ville konkurrere med de største og da må en slik giring til. Tror ting kunne utspilt seg annerledes om ikke Covid slo inn, men det er nå så.

Norwegian dropper Max-flyene helt: Har avskrevet forskudd til Boeing

1 Like

Maxflyene har blitt en katastrofe, for noen år siden var storyen at maxflyene kom til å bli en gullgruve for NAS. I realiteten har denne modelltype blitt ett mareritt for selskapet

Hva er det som ikke har blitt et mareritt for NAS siste 5 år? :smiley:

3 Likes

Har vært en sørgelig utvikling siden budet til IAG falt i fisk, ja

1 Like

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) - Mandatory notification of trade, Employee Share Saving Plan

1 Like

Grådigheten tok overhånd…

Norwegian nærmere irsk løsning: Bare fire store flykreditorer gjenstår

1 Like

Glad jeg ikke var en av de som flamet dolk som advarte mot at budet kanskje ikke kom til å gå igjennom

1 Like

Norwegian Air Shuttles ASA (NAS) - Traffic figures for February 2021

Nytt kraftig passasjerfall for Norwegian

Norwegian fikk medhold i Irland: Dommeren overkjører fire kreditorer

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) launch of scheme for exit from the Irish examinership and Norwegian reconstruction processes