Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Ja ein må være over risikoen i t retter, men ofte er det muligheter for raske prosenter, noen ganger brenner man inne med rettene og.

Mangen aksjer har hart attraktive retter ettersom kursen på aksjen underveis hat steget, bwo og Hugo for å mene noen, begge gikk langt ned først

Hva var prisen for tegningsretter+tegningskurs for disse totalt? Altså, hvor ligger break even?

Veit ikkje heilt om eg forstod spørsmålet, men her finnes en god oversikt ; ( ps: trading med t retter innehar ein høy risiko, eg har kun noen få tusen retter )

Hvis Kronn som han skriver betalte 6,9 kr for tegningsrettene så gir vel hver rett muligheten til å kjøpe en aksje til 6,26 kr slik at totalt vil hver aksje koste 13,16 kr + omkostninger.

Så langt under dagens kurs og da er det selvsagt et potensiale for gevinst. Men erfaringen min er at med så stor forskjell som det er nå mellom emisjonskurs og kurs så vil det bli et kursras senest når emisjonsaksjene blir tilgjengelige. Selvsagt ingen garanti for det men jeg forventer i hvertfall det og holder meg unna.
Og faren er jo at industrielle investorer ender opp med å få tilgang til sine aksjer raskere enn småaksjonærene som da fort blir for sene til å komme seg ut med gevinst. Det er vel den største risikoen slik jeg ser det.
Kursen nå er for meg ulogisk og når jeg ikke ser logikken i ting så holder jeg meg unna. Gått glipp av mye oppturer på grunn av den holdningen men også spart meg for de verste nedturene :slight_smile:

5 Likes

Blir vel også mulighet for overtegning, men tvilsomt om det holder for at regnestykket går i pluss etter at aksjene kommer.

Ja helt enig i det du sier, som eg ig har nevnt ovenfor så innehar dette med trading i retter en meget høy risiko, og dersom man ikke intensjon om å nytte rettene, så vil dei bli totalt verdiløse etterhvert.
Eg har ofte gjort øvelser med t retter, og faktisk stort sett gjort gode prosenter, men innsatsen gjenspeiler risikoen og det er liten innsats i kroner.

Ikkje for førstegangsreisende dette

1 Like

Var ikke så bekymret for deg da :slight_smile: så på det du skrev at du var klar over risikoen.
Men tenkte det var greit å nevne litt hva den største risikoen går ut på (i følge mitt syn på saken i hvertfall). Så er det jo selvsagt opp til hver enkelt å vurdere om det er en risiko man er villig til å ta.
Holder kursen seg bedre enn jeg tror blir det jo gevinst, men min vurdering er at sannsynligheten for kraftig kurskorreksjon før aksjene blir tilgjengelige er så stor at jeg ikke mener dette er verdt risikoen.
Så får jo tiden vise om det var en riktig vurdering eller ikke.

1 Like

Norwegian Air Shuttle ASA – Last day of trading in subscription rights

Ute på 7,69
Hadde håpet den skulle krabbe over 8 igjen, men ser aksjen raser nedover, så da sikrer eg heller lommepengene enn å risikere å gå i null

Prøver en ny med inng på 7,06
Edit : håper på 7,4, oppnåes det så legg eg inn kjøp på 6,8 igjen

Edit: var to ører fra å få solgt på 7,4,
Nå er det minus på siste traden men ca i null med gevinst fra den første ( sitter enda )

Edit: ute på 7, nå holder eg meg unna

I dag må Norwegian-aksjonærene bestemme seg

Klokken tikker for Norwegian-aksjonærene: I dag går tegningsrettene ut

3 Likes

Over 8kr igjen, pokker da :man_shrugging:

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – Additional subscription by primary insiders in the rights issue and the private placement

1 Like

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – The subscription period for the rights issue and the application period for the private placement expires today

Ber Norwegian-småsparere ta grep: – Er penger på gaten

Financial calendar

Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – Preliminary results of the Capital Raise

Spørsmålet er ikke om, men hvor mye SAS-aksjen vil falle

Norwegian Air Shuttle ASA – Final results of the Capital Raise