Om den faller til emisjonskurs så blir jeg veldig overasket. Alle som deltar i emisjonen er jo eksisterende aksjonærer med langt høyere snitt enn emisjonskursen på 33 kr, bortsett fra de som kjøpte tegningsrettene med rabatt fra HBK men til og med de har vel ett snitt på 48 kr pr aksje, de vil vel eie ca 10.413.849 aksjer etter tegning.
Nå spekuleres det vel i at det er garantistene for emisjonen som har kjøpt disse rettene og vil kvitte seg med disse raskt om de oppnår profitt på handelen, at de kan dumpes under snittet på 48 kr fordi de har fått % i fortjeneste allerede bare for å garantere for emisjonen, men jeg har ikke funnet noen steder at det faktisk er Fredriksen, Danske og Dnb som er kjøper av disse rettene.
Om emisjonen blir fulltegnet, noe den burde bli siden emisjonskursen er så lav og man risikerer vanvittig utvanning om man ikke deltar, så kan jeg ikke se at man har så mye å tjene på å selge under 50 tallet? Kanskje jeg bommer helt og det står mange å klør i fingrene etter å dumpe tegningsrettene for å redde stumpene? Blir emisjonen fulltegnet så tegner jo ikke garantistene aksjer for 33 kr stk?
men absolutt ikke ta mine synsinger for god fisk, jeg har Store stygge røde tall . På 33 kr med nye aksjer i omløp så blir Børsverdien til Norwegian Air ca 4.5 milliarder kr etter en kapitalinnsprøytning på 3 milliarder kr, jeg mener dette er for lavt.
Q4 tallene var meget stygge, men mye av uføret vi befinner oss i er vel på grunn av urealisert tap på hedge av drivstoff og fall i bokført verdi på Bank Norwegian.