Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norwegian - Småprat (NAS) ✈

Hva skjer med NAS? +11%

Edit: Virker som markedet var fornøyd med at streiken kostet “bare” 350 MNOK

Blir stadig mer overbevist over hvor psykologisk viktig SMA50 er

3 Likes

Sorry at jeg kaprer tråden @holmes, bare gjør denne lettere å finne for andre senere :slight_smile:

4 Likes

Bare bra det :slight_smile:

Nesten +16% i dag, noen som fikk med seg take-off? Jeg står på bakken og ser misunnelig på.

Karl Oscar Strøm på Nordnet er skeptisk til hele bransjen

http://www.nordnetbloggen.no/norwegian-og-sas-flyr-pa-aksjonaerenes-regning/06/03/2015/

Har hatt en passe god slump inne siden starten av mars, og heldigvis ble dagen i dag som ønsket. Etter lunsj prøvde jeg meg på type intradagssvingtrading som nok ville funket fint i en typisk Funcomrally, men det svingte lite ned i pausene (muligens pga av lånemeldingene som kom underveis ila dagen?) og det ble overraskende god fart når motstander ble brutt. Løp etter og gav F til slutt. Inn med halvparten av original sum mot slutten av dagen, uten at jeg fikk gjort opp noen teknisk status (ser RSI er skummelt høy). Har en liten papirgevinst å gå på og en spennende mandag i vente. Mulig det er det er mer å hente her på kort sikt, og rimelig sikker på at det i alle fall finnes noe på litt lengre sikt.

For øvrig spennende å følge strategien til de store aktørene. Artic feiget ut for en ukes tid siden etter å hatt dekning i vel 3 uker som bare gav de 1,9% gevinst. De ble den som akkumulerte mest i dag. DNB har derimot dumpet ganske heftig gjennom hele dagen etter å fremsnakket NAS lenge.

Buffet og Strøm har vel rett i mye av det som sies, selv har jeg har ikke et så langt perspektiv.

3 Likes

BUMP

1 Like

DnB markets gjentar sitt kursmål på 390 i morgenrapporten, tid for å handle kanskje?

Edit: plukket litt for å dra ned snittet mitt litt, så får vi se om det var lurt eller ikke i det lange løp

1 Like

Nas i 300 igjen til tross for et svært negativt mediebilde! Glad jeg kjøpte på 282,4!

3 Likes

Utrolig hvordan analysene av det samme kan sprike så mye!

3 Likes

Spennende om de får til et slikt samarbeid, det kan jo føre til en vesentlig økning i antall passasjerer.

1 Like

Nas til himmels imorgen :

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=405886

5 Likes

Imponerende resultat i Q2, men markedet forventet mer. Tipper vi ender ganske på null eller noe under for dagen.

DnB markets justerer kursmålet til 335 som følge av høye kostnader på wet leasing av ekstra fly som vil vare minst ut Q3 og handling. Bull-caset ligger på 450 og bear-caset på 220.

1 Like

NAS slipper trafikktall for juli på torsdag. DnB markets estimerer at det resultatmessig vil være den sterkeste måneden til NAS noensinne, og gjentar at de anser aksjen som attraktivt priset.

1 Like

Opp 10,41% på trafikktall. Dnb markets sier at trafikktallene vil føre til at konsensus adjusted ebitda 2016 vil øke med 2-3%, og gjentar kursmålet på 335.

Det viktigste fra meldingen er kanskje at den viser at dramaet i nyhetsbildet ikke har gått utover fyllingen av flyene!

Holder en knapp på at den faller noe tilbake i morgen, for å vake mellom 300 og 315 frem til neste melding, men har ikke noe i mot det om den øker mer! :sweat_smile:

1 Like

Skandale den artikkelen på Hegnar.no i dag. I hvilken posisjon står analytikerne? I hvilken posisjon ligger Hegnar? Dette kommer ikke frem noe sted i artikkelen.

Vanskelig å forstå seg på hensikten med de journalistiske valgene til hegnar.no. I går la de ut en svært positiv artikkel med fokus på positive analytikere, og i dag gjør de det omvendte.

Jeg tenker at det naturlige ville være å lage en artikkel som lar begge “sider” uttale seg så man får et mest mulig komplett bilde av saken.

Istedet later det til at de deler det på denne måten for å skape volatilitet i aksjen, hvilket virker veldig suspekt!

Antar dere sikter til denne…? http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/08/Selg-Norwegian

Norne har vært lunkne til Norwegian lenge, uten at spådommene deres har slått til. Ser det ofte i analysene deres at de er tidlig ute med å spå et skifte i en aksjekurs, og så står de standhaftig ved det til det kommer nyheter som endrer på det. Kan f.eks nevnes at de har vært negative til laks siden i vår, og har gjentatt sine salgsanbefalinger i den sektoren igjennom sommeren.

Kan ikke se at hegnar.no gjør noen andre journalistiske valg her enn at de velger å gi litt mediedekning av en analyse

Det er klart det er rett at de må få skrive om de analysene de ønsker, men jeg syns nå fortsatt at det er ganske spesielt at bildet de presenterer på toppen av nettsiden sin snur 180 grader fra dag til dag i stedet for å skrive en grundig artikkel som dekker synspunkter fra flere vinkler.

Er jo det som er poenget. Hegnar skriver veldig lite selv, de foretrekker å kopiere andre sine saker eller å publisere sammendrag av tredjepartsanalyser.

Norwegian leverte gode trafikktall - Hegnar gjengav disse sammen med noen analytikerutsagn
Norwegian får salgsanbefaling av en analytiker som har vært negativ lenge - Hegnar publiserte dette

Begge deler er jo relevant, Hegnar.no tar ikke et standpunkt men gjengir alt de anser som relevant for markedet. og det må jo være greit nok det tenker jeg. Hegnar.no er jo ikke stedet å lete etter dyptgravende journalistiske kvalitetssaker

2 Likes