Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NRC GROUP ASA (NRC.OL)

De er jo det, kun fått en waier(kjøpt seg tid til å rett lånebruddet). Så noe må de gjøre, de har jo også problemer med minst en kontrakt der kostnadene ligger ca 100% over opprinnelig kontraktverdi.

Det stemmer jo det, men man har tid og banken spiller på lag. Litt flisespikkeri fra min side.

Hvis konflikten følger det typiske mønsteret til offentlige anskaffelser så gjetter jeg at NRC har juridisk rett men blir satt under press likviditetsmessig. Blir veldig overrasket om de går med underskudd i nærheten av opprinnelig kontraktsbeløp. Hadde vært interessant å høre motpartens fremstilling av saken.

Det gjør de nok ikke, men de meldte 12.juli at de kom til å få ett negativt driftsresultat for 2024(se på Nordnet sine sider, der finner du det og det er ganske forklarende). Som igjen bygger opp min mistanke om emisjon

NRC Group ASA - Q2 and first half 2024 results

Surreselskap. Jeg har lenge tenkt at det største handicappet til dette selskapet er at de har dyr arbeidskraft som ikke er konkurransedyktig. Nå som de skandinaviske valutaene er “devaluert” burde de få bedre konkurranseevne; men nei da.

NRC Group ASA - Summons for written resolution in NRC02 ESG

NRC Group ASA - Notice from Written Resolution

Hvis obligasjonseierne er tilfreds med 200m i ny kapital, så kan det ikke stå så veldig dårlig til? Det var overraskende lite. Jeg er sikkert altfor optimist, men det begynner å friste med å ta et lodd (med en forventning om at det kommer en emisjon > 200m).

Holdt deg unna etter det eller? :stuck_out_tongue:

Ja, gode salg er vanskeligere enn gode kjøp, så det viste seg å være fornuftig. Mistet helt trua på tirnaround. Helt borte fra radaren etter dette, så vet ingenting om siste dagers drama.

Ingen drama, kun behov for kapital.

NRC Group ASA: Contemplated private placement

Burde hentet mer penger, når man først kjører krise emisjon

Jeg tenker det tyder på at det kommer en reparasjonsemisjon i tillegg?

Joda, men la oss si den er 25% av denne emisjonen så blir det ikke mye over med tanke på kostnader.

Tror de vil trenge ett høyere beløp etterhvert

NRC Group ASA - Successful completion of private placement

NRC Group ASA - Mandatory notification of trade

NRC Group ASA: Key information relating to Subsequent Offering

NRC Group ASA: Ex. right to participate in Subsequent Offering today

De kunne godt hatt en større rep emisjon, ja.

Min hypotese er at cashflowen ikke er helt krise, men den ene store saken har tømt kassa og er et engangstilfelle. Kursen før emisjon ble kjent på 10-12kr var allerede lav. Jeg kjøpte en mikropost på 3,27. Jeg hadde håpet å få mer aksjer i emisjon. Tenker den skal opp mot gammel market cap ganske fort.

1 Like