Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Noen her som bruker Nordea? Hvordan er grensesnittet, oppetid og generell opplevelse?
Har Nordnet i dag.

Kurtasjen virker rimelig med 0,04%
Handler stort sett poster på 30-50’.

“…noe var bedre på Netfonds”

Ja…si det :roll_eyes::thinking:

Nordea er bais, men koster lite da

2 Likes

Enig med Evil over her, nordea er forferdelig. Prøvde det pga lav kurtasje men halvparten av tiden får jeg ikke kjøpt. For eksempel, man får ikke kjøpt dersom åpning er betydelig høyere enn sluttkursen dagen før.

1 Like

Har brukt Nordea i mange år og min opplevelse er at den siste året er blitt mye mer stabil og de er rask å ta telefonen på aksjebordet dersom det er noe. Har ikke hatt noe problemer siste 6 mnd.
Grensesnittet har vært lite endret og er kanskje ikke så spennende, men er stort sett selvforklarende. Benytter stort sett PC, appen kun i nødsfall.
I historikken (mer enn 10 år) kan du last ned alle handler som er gjort til fil.
Største fordelen er at der er veldig lave kostnader å handle norske aksjer, fant ut at dersom jeg hadde gått over til annen tilbyder ville kostnadene mine siste året ha økt betydelig. Se også tråden Nordea Investor - lav kurtasje og erfaringer med aksjehandel

2 Likes

Nå bruker ikke jeg egen konto for trading, synes det er like greit å ha alt samlet. Opprettet en konto på Nordnet for å forsøke en annen plattform, men ble ikke direkte imponert, så der står min lille portefølje med Nano og Funcom til modning. Kan jeg spørre hvilke plattform du benytter?

Savner gamle Netfonds sine løsninger. Mye enklere og mer oversiktlig for en småtrader som meg.
Er det noen som har lignende de hadde eller må jeg bare leve med Nordnet? Handler ikke hver dag så er ikke så big deal egentlig, men ting var bedre hos Netfonds enn nå.

1 Like

Tycker Nordnet borde få samma funktion som finns i Avanza. Direktöverföring från bank eller vipps. Pengarna kommer in på sekunden.

5 Likes

Ja savner det samme!

2 Likes

Synes nordnett burde få en intradagsgraf som oppdaterer seg en gang i sekundet, ikke pr minutt. Og muligheten til å redigere varigheten på en ordre og et chart som oppdaterer seg selv om man har hatt fokus i et annet program /fane. Mulighet til å få se et snapshot av hele ordreboka hadde også vært ok.

4 Likes

Jepp, send dem innspill!

Brukar senda dem inspill men lite respons

1 Like

Regner med dem drukner i misnøye etter som fler titalls tusen nettfonds kunder ufrivillig fikk en vesentlig dårligere plattform.

3 Likes

Jeg lurte på om de kunne gi meg litt bedre betingelser inntil de har fått orden på ting. Nordea og 1kr minimumskurtasje og 0,04% cut virker mer og mer fristende.

2 Likes

På 260k har jeg 90kr hos Nordnet. 39kr opp til 110k Hva tar Nordea på samme?

Tenker da på faktisk pris og ikke regnet ut, 0.04 * 260000 / 100 = 104.00
Det mest interessante er kanskje på div summer opp til 110k a39kr grensen hos Nordnet.

1 Like

Jeg er nok litt mindre enn deg, har sjeldent enkelthandler på mer enn 50k, eller 20 kr hos nordea

Nei, det var bare eksempler jeg dyttet inn, for å få ut noen tall man kan jobbe ut i fra.
Mine ordre er oftest innenfor 39kr

Bruker uansett tradingview så kurtasje er viktigste å håndtere pt.
39 vs 20 er jo en grei grunn for å ta en tlf til Nordnet i morgen og eventuelt flytte over.

Eksempel på handler hos Nordea

30467,81 kurtasje 12,19

9 177,67 kurtasje 3,67

-40 910,2 kurtasje 16,37

Poenget er at du har anledning og handle oftere med mindre beløp når kurtasjen er lav.

2 Likes

Eksempel på ting Nordnett kunne forbedret. F.eks. data i chartene sine…

2 Likes