Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet - om aksjen og annet (SAVE)

Aldri bra når flere slutter samtidig.

Savner gamle Netfonds. Det var flere år foran Nordnet spesielt på futures og opsjons handel

2 Likes

Har enda ikke hørt noe kritisk/Varsel om Øyen sin lederstil/kompetanse, men såklart kan det foregå mye i kulissene !
Kommer uansett til å savne Sættem i pengepodden ihvertfall!

Helt enig, han har hatt mange gode episoder der, noen tåler fortsatt ny gjennomhøring også :slight_smile:

Noen andre som opplever seint svar fra Nordnet?

Sende eit spm på Lørdag og forsatt ikkje fått svar. Dette inne på kontoen

Nordnets egna fonder tar betydligt längre tid att gå igenom än övriga fonder. Är inte det rart.
Någon som har samma erfaring med fonder ?
La in en 24.10.2024, 11:11 och fortfarande inte behandlad
Ingen stress men tycker det er specielt

2 Likes

Må sei eg har det vanskelig å forstå at MSTR skal fra 50 til 0 belåning når eks TQQQ har 60% belåning. TQQQ er ein 3x av QQQ.
MSTR er ein ekstremt likvid aksje, så null belåning gir ikkje meining. 3 mest handla aksje på NASDAQ-100

ant eks
Novo Nordisk som fallt 29% på Fredag har belåningsgrad 80%.

1 Like

Skikkelig nedetid og greier

Edit:

Fuckings sikkerhetsbrudd

6 Likes

https://x.com/NipaapiN/status/1889260359443169636

1 Like
2 Likes

Folk eier tydeligvis aksjen deres på andre plattformer, for den gjør et svalestup

Folk reagerer på facebook kommentarfeltet deres:

Avisen omtaler sikkerhetsbruddet som «stort» og skriver at brukere har fått adgang til andre personers konto.

1 Like

Skulle tro det blir nede resten av dagen.
Nordnet-aksjen ned ca 5%. Ikke imponerende at utomstående kan ha fått tilgang til andres konto.
Blir nok flere som ser seg om etter andre leverantører.

1 Like

Ja, har allerede åpnet hos Saxo

VPSen kommer man væl åt fra hvilken netmegler som helst, værre med kontantbeholdningen.

Men blir det kundetap som Nordnet ikke ordner opp i så er de snart konk. Inga kunder vill ha en netmegler som ikke ens klarer at holde kundenes konto sepraret. Jeg ser allerede på alternativer.

Er det egentlig noen gode alternativer i Norge når det gjelder kurtasje, utvalg av verdipapirer og plattform? Jeg har en konto hos Pareto, men grensesnittet deres er ikke noe bedre enn Nordnet og de lar meg ikke ta delvis gevinst på et forhåndsdefinert nivå uten at jeg shorter aksjen, så jeg ga opp å bruke dem. En gang jeg logget inn vistes beløpet på kontoen som 0 før det ble rettet opp…

Jeg liker heller ikke Nordnet noe særlig, meg jeg har bare ikke funnet noen andre gode alternativer.

4 Likes

Jeg tenkte kolla Handelsbanken. Sist jeg kollade (typm 2012) så var deras webløsning før akjsehandel helt Belgien, men det har væl skjedd noe siden dess, tenkte jeg.

Edit: Ser ut som at de ikke klarer aksjehandel på Euronext Grow, i hvert fall ikek før småkunder.

Savner fortsatt gode gamle netfonds jeg💔

10 Likes

Kunne likt å se en skjermdump av utseendet til Pareto Infront, hvis mulig?

I følge retningslinjene skal de dekke opp til 2 mnok i tap av slike uforutsette hendelser. Så lenge dette er en bug, og ikke en data breach (hacking), så blåser det nok over. Antall ganger jeg ikke har klart å logge inn på sidene deres kan sikkert telles på en hånd, i alle årene jeg har vært kunde hos Nordnet.

2 Likes