Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Er det meg eller er SEKNOK rigged ifm vekslingstidspunktene til nordnet? :smiley: Gikk iaf glipp av 1% der…

Det gjelder ikke Zero-konto tror jeg.

Jo forsikret for ubegrenset beløp sa de når jeg ringte i dag. Var zero jeg mente med Link.

https://www.nordnet.no/no/info/sikkerhet-og-garanti

Bare opp til NOK 2 000 00 på normal konto og fortrinnsrett for utbetaling ved konkurs på zero/link-konto

1 Like

Jeg vil forberede meg til kjøp. Jeg antar nå at jeg kommer til å kjøpe 3 ganger og første kjøp muligens neste uke eller to.

Hvilke produkter bør jeg kjøpe med Nordnet Zero konto? Jeg har bare kjøpt aksjer der. Men er det noen indeksfond o.l. man kunne sett på? Tar gjerne i mot tips!

KLP og DNB er vel foretrukne leverandører av indeksfond?

Klp er litt rimeligere og har ett større utvalg :slight_smile:

1 Like

Selv kommer jeg til å satse på KLP framtid, sammensatt av flere fond og har noe valutasikring. De har en stor vekt mot Norge, ca 20%.

Klp mer samfunnsansvar er ett annet jeg kommer til å kjøpe, billig fond som har fjernet en del sektorer. Kostnad 0,18%.

Ellers så har man jo de vanlige KLP Aksjeglobal Indeks og Klp aksjeverden indeks som også har 10-15% fremvoksende markedet noe AksjeGlobal ikke har :slight_smile:

1 Like

Og de kan kjøpes gjennom zero konto?

De kan kjøpes via alle kontoer :slight_smile:

ok, for det er mange ting jeg ikke får kjøpe via zero ser du. Skulle kjøpe bear x 3 fredagen før krakket begynte. Tok testen da det var lenge siden sist, men fikk ikke kjøpt pga zero.

Zero bruker jeg kun til utenlandske utbytte aksjer, for da slipper jeg å tenke på kildeskatt og selvangivelse :slight_smile: Nordnet tar seg av det :slight_smile:

1 Like

Jeg har ikke helt forstått hva som kan kjøpes hvor.

Softox fikk jeg kun kjøpe på Zero, ikke ASK

Ikke jeg heller, derfor jeg lurer på hva som bør kjøpes fra Zero.

SoftOx Solutions er notert på Merkur Market, og aksjer som er notert på Merkur Market kan ikke handles på ASK da de ikke er regnet som børsnoterte :slight_smile:

Altså er det kun aksjer på Oslo Børs og Oslo Axess som kan handles på ASK.

2 Likes

Fra Zero har jeg kjøp:

• XACT OBX Bear (obx)
  • XACT BEAR 2 (omx)

De gamle sidene er overlegent mest oversiktelig, skandale hvis de blir fjernet til sommeren.

1 Like

Enig,var det ikke 80% her som ville beholde gamle ? Det burde de ta til etteretning.

1 Like

Den nye er helt forferdelig, alt er tungvint med den.

1 Like

Noen som har noen tanker om hvor sterkt Nordnet står når det nå krakker? Kan man realistisk se muligheten av at de går over ende?

Hva skulle gjøre at de går konk?