Ble også overrasket når jeg hørte det men har ingen grunn til å tvile på det da personen jeg hørte det av har sett hele tegningslisten. (Og ikke har noen som helst grunn til å være uærlig rundt det).
Jeg har hørt det samme
Litt underlig om noen har sett hele tegningslisten, men dette er første gang jeg har sett det blitt skrevet i en forum. Og siden dette nå virker negativt så er det jo passende at det kommer fram nå som kursen er ned 3 siste dager. Nå ble det jo spekulert i at Vatne ble tvanssolgt forrige uke, men på siste liste så var det en JP konto som lettet seg så alt tyder nå på at Vatne ikke selger så moment burde snu oppover igjen om det er tilfelle.
Holder en knapp på OrbiMed
Det er hvem @Roc tippet på også oppi her. For det er “en av topp 5 amerikanske topp-investorer innen biotek”. Men når to stykker har hørt at det er generalistene Capital Group som er svaret, så stemmer nok det.
Ja når to stk out of the blue plutselig har hørt at det er Capital Group så må jo det stemme
Når jeg velger å tro på det som skrives, så er det pga. historikken til brukerne og hvordan det blir skrevet. Hadde det vært f.eks. deg som slang det ut, så ville jeg derimot vært mer skeptisk.
Capital Group Company er nå synlig på listene
Listene hvor?
Bloomberg
Dette er et datterselskap av Capital Group og har overhodet ingen ting med “topp 5 biotek-investor å gjøre”. Merkelig opplegg
Hvor står det at dette er NYKD og hvorfor er den infoen utelatt?
er nok ikke riktig at det er capital group
…som garantert har Bloomberg som direkte kilde
“Capital Research and Management Company is the investment adviser to the American Funds
family of mutual funds, including American Funds Target Date Retirement Series, American
Funds Portfolio Series, American Funds College Target Date Series and American Funds
Insurance Series, two asset pools of the Capital International Fund, a Luxembourg investment
company, and is the sub-adviser to Capital International Assets Management (Canada), Inc.,
whose adviser is an affiliate of Capital Research and Management Company. In addition, Capital
Research and Management Company serves as the investment adviser to Capital Bank and Trust
Company in its capacity as the trustee of certain collective investment trusts that are exempt
from SEC registration. Capital Bank and Trust Company is an affiliate of Capital Research and
Management Company”.
Jeg leser det som at noen andre kan ligge bak investeringen. Eller?
Det er nok flere som henter data fra ulike rapporter til myndigheter, kunder og porteføljerapporter på web, så i dette tilfellet oppgir Financial Times FactSet Research som kilde.
Ellers så bryr jeg meg ikke så mye om hvem eieren er, men blir fremdeles rødglødende forbannet over at de aksepterte å prise emisjonen på 17,10.
BlackRock står jo oppført som oppdatert pr 4.1.2024 så de er nok nye, mens Schroder IM står med 30.9.2023 og er følgelig fra en porteføljerapport fra før emisjonen.