Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Targovax analysen i sin tid er nok mye av årsaken.
Jeg har aldri lest den men mange mente den var for negativ.

Jeg har heller ikke skjønt skepsisen.

Ett menneske mister tillit og respekt med en sånn analyse hun kom med.

Anbefaler deg og lese den nå da Biff, er jo litt ekstra morsomt ettersom resultatene har kommet :cowboy_hat_face:

4 Likes

Det var en god ide @Chrysler300C
Skal se om jeg finner den.

En annen ting som gjør at kanskje mange er skeptiske til henne er hennes analyse av BGBIO med tanke på Trond Mohn sitt eierskap i både BGBIO og arbeidsgiveren til Stuffers(Arctic).
Jeg har ingen problemer med det.

Kikket litt på CV’n hennes nå og hun har jo god utdannelse innen medisin så jeg har ingen negative ting og si om henne.

Takker for oppgang i BGBIO og uansett hva en analytiker sier så er det markedet som bestemmer til slutt.

Når det gjelder kursutvikling på TRVX så føler jeg det litt som høna og egget.
Gikk kursen ned på grunn av Stuffers eller varslet hun det bare.
Hun fikk jo rett.
Her tar jeg forbehold om at jeg ikke har lest analysen og således ikke kan uttale meg om det står noe helt på viddene sprøtt i den.

Så langt har jeg personlig ingen grunn til og tvile mer på analysene til Stuffers en til andre analytikere.

1 Like

Jeg er helt enig, de fleste kritikerne er kritiske fordi hun ikke er positiv til “deres” aksjer. Jeg har aldri sett noen faktisk begrunne hva de mener er feil med analysene hennes.

Hun er jo selvsagt ikke et orakel.

1 Like

Kritikken til knytningen mellom Arctic og deres kunder er latterlig. På HO fremsatte Somsa, en av de mer uetterettelige på de trådene, en konspirasjonsteori om dette og navnga Datum Invest som en av de som visstnok skulle ha nytt godt av Arctics markedsmanipulasjon i BerGenBio.

Alle som gidder å sjekke aksjonærregisteret kan se at Datum økte sin posisjon etter analysen , altså til en høyere pris.

2 Likes

Jeg har begrunnet min skepsis tidligere Boykie.

Se her…

…og her

3 Likes

Vaccibody opplyser på sine sider at de skal være på ASCO, men kan ikke finne noe abstract som jeg greier å knytte opp mot selskapene.
http://www.vaccibody.com/upcoming-events/
Noen som vet om de har noe abstract eller om de bare møter opp uten å presentere?

Hei Biff

Ble det Vacci aksjer på deg?

Skrives på hegnar at den ble omsatt på 34 kr sist uke. Har ikke fått dette bekreftet fra Arctic ennå men hvis det stemmer er det jo bra. Da fortseter trenden oppover.

“-Vi har gjennomført tre kliniske studier ved Radiumhospitalet, har nettopp startet en klinisk studie i USA, og planlegger en ny stor studie i USA. Der fikk vi en helt annen støtte fra myndighetene og sykehusene og beslutningen er tatt både på økonomisk og byråkratisk grunnlag, sier daglig leder Øyvind Kongstun Arnesen i Ultimovacs, som nå forbereder en børsnotering for å skaffe kapital til testingen.

Blir Vaccibody litt som Nordic Nanovector, som ble handlet for 55,- unotert, men som fikk IPO-kurs på 32,-?

Edit:
Beklager, et tankeløst øyeblikk her, blandet Ultimovacs og Vaccibody.

Skremmende at norske selskap finner det for vanskelig å kjøre studier i hjemlandet.

Bildet er heldigvis ikke fullt så svart som karen i ultimovaccs kan høres ut da

Nå er det ikke planlagt noen IPO i Vaccibody, men i Ultimovacs såvidt jeg kan se.

Vaccibody har en høy prising nå, men av en grunn, de har ekstremt lovende resultater.

Ultimovacs kjenner jeg ikke prisingen på.

Vaccibody omastt fredag 29.06.18 for 33,- Handlett litt for å være med og følge selskapet.

Blir sikkert vanskelig for Vaccibody også som satser på neoantigenvaksine mot celleforandringer forårsaket av ulike HPV virus bl.a 16. Det tilbys nå vaksine mot dette i barnevaksinasjonsprogrammet, og håpet er at dette vil føre til atskillig færre tilfeller av livmorhalskreft. Men det kommer sikkert til å gå så det suser i andre mindre utviklede land

Blir litt offline, men det hadde vært interessant hva ILAV mente om telomerasevaksiner

Iflg presentasjonen på capital markets day i april bør vi vente first patient dosed any day nå.

Spennende

Woooooooooooooow.

1 Like

Fantastisk biotech dag så langt for oss som sitter i PCIB, PHO og NANO.

Og nå dette fra VACCI.

Nektar er verdsattt til 80 mrd kroner så det er ikke noe småselskap akkurat.

1 Like

Ingen andre biotech junkies som vil vurdere denne avtalen. Snøffelen?

Vaccibody er med dette inne i loopen også med big pharma, ettersom NKTR-214 utvikles i samarbeid med BMS: