Forstår ikke problemet, de anbefaler da kjøp
Rundt 5 millioner aksjer i sluttauksjonen!
Ja hva var det der?
Ser Selaco skriver han tok av den bolken.
Vad menar du
All out to dager før Q-rapport…
Heldigvis pleier ikke det å bety noe i aksjen her
Friskt satset må jeg si. Skal bli meget interessant å følge shorten utover. Utrolig synd det ikke finnes offisiell statistikk på øvrig short. Tror det ble nevnt av @boms eller andre at shorten var 6,2% før Genentech-meldingen. Vært interessant å se om den er lavere eller det samme nå.
Var snakk om noe indeks justering i dag, kanskje det ble dekket noe i close. Eller de satser på mer bad news Q3. Får se shorts i morgen.
Short øker på langt under kontantverdi rett før Q
4 forskjellige synlige aktører. Hva slags opplegg er dette?
Jeg vet ikke, men er ganske sikker på at vi småaksjonærene hopper samtidig ut av hullene våre midt på natta, og løper fremover mens vi roper BAANZAAAAII!! så kommer vi til å knekke de småvokste amerikanerne og maskingeværbatteriene deres.
Alexandria, Nov. 25 – Nykode Therapeutics Asa has been awarded a patent for immune-stimulatory compositions and use thereof. This invention was developed by Van Bergen Jeroen and Zondag Gerben Carolus Martinus. The patent application number is US202017600164 20200402. The patent publication number is US12144858 (B2). Interna…
Håper det. Men jeg er redd “småaksjonærene” taper også denne gangen.
noen som har tilgang til den patent artikkelen?
Er vel bare å registrere noe fiktivt navn
https://www.globalipnews.com/?industry=Pharmaceutical&key=1W
Synes det er rart hvordan de er rett over 0,5% alle sammen også jeg. Er noen av dem samme aktør som har villet vente så lenge som mulig med å bli synlig? Eller samme aktør som nå vil fremstå som flere aktører?
Og det er han rosa-skumpa-duden på XI? Tegn i tiden på hvor norsk bio er havnet i så fall
Jeg tror dette patentet går på adjuvansdelen av det nye grunnmolekylet, eller det man omtaler som versjon to av vaccibodymolekylet. I så fall er det veldig positivt at de har fått innvilget dette patentet i US. Det ble altså innvilget for seks dager siden. Jeg vil tro de vil informere om dette i forbindelse med Q
https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2020204714&_fid=EP350356406
https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=US367940213&_cid=P11-M3XHEQ-35478-1
KIkket litt på historikken i Genentech-dealen i første omgang for å vurdere sannsynligheten for positivt utfall i skattesaken. Ifølge norsk skattelovgining har man anledning til å spre inntekter utover i tid hvis man kan knyttede til forpliktelser i kontrakten. I dette tilfellet sto det tydelig i avtalen at NYKD var ansvarlig til fase 1b -studiet var ferdig.Dette har pågått fram til idag, så det er dermed rimelig at NYKD kan fordele up front og tilknyttede milestones over flere år. Det bør dermed være en mulighet for å vinne denne skattesaken som dreier seg om 30 millioner USD.
Da jeg leste meldingen fra 2020, https://nykode.com/wp-content/uploads/2020/10/201001_PR1-Genentech-Vaccibody-collaboration-FINAL.pdf, la jeg merke til et navn fra Roche Group som uttalte seg:
James Sabry, Global Head of Roche Pharma Partnering said: “We are committed to evaluating emerging classes of cancer immunotherapies, and we believe targeting neoantigens has the potential to transform the treatment landscape for many types of cancers. We are pleased to collaborate with Vaccibody to help realize the full potential of its individualized neoantigen vaccine technology with the shared goal of broadening the number of people who may benefit
from immunotherapy treatment.”
Den pågående diskursen etter avtalen ble terminert har jo vært om de gjorde det pga dårlige data eller andre årsaker. Jeg tenker det er relevant i denne sammenheng å notere seg at James Sabry sluttet i Roche så sent som september 2024 og jobber nå for BioMarin i San Franscisco. Det tegner seg nå et bilde av at flere sentrale personer i Roche-systemet byttet jobb denne sommeren /høsten. Denne prosessen ble neppe startet fordi NYKD genererte dårlige data. Snarere fordi de ble dyttet ut pga omorgansieringen og sammenslåingen av to avdelinger. Kan muligens også se ut som dette har noe med samarbeid over Atlanteren å gjøre. Jeg vet at NYKD-dealen ble gjort med Genentech, som er basert i San Franscisco. Mens Roche som kjent er basert i Basel i Sveits. Når man ser på partnering-personer i Roche i dag, ser det ut til å være personer basert i Europa primært.
James Sabry var selveste,
Global Head, EVP, Roche Pharma Partnering fra 2018 til sept 2024 og satte navnet sitt på avtalen. Da han sluttet mistet kanskje Nykode en champion godt oppe i Roche systemet. At avtalen ble terminert av hans arvtager gir kanskje mening, særlig om denne beslutningstakeren er basert i Basel. Det er ingen hemmelighet at det kan være rivalisering mellom lokasjoner i store selskaper.
For meg er antakelsen om at termineringen skyldes organisatoriske forhold i Roche styrket.
Mulig det er nevnt er før, men ganske overraskende å se at 3 av 5 avtaler de showcaser under onkologi er terminert nå i 2024 (april-november). Tegner seg et bilde kanskje av en strategiendring?
Regeneron partnership. In December last year, Regeneron said that they “expect to
select a lead candidate and progress into preclinical development including CMC
activities during first half of 2024. Standard timeline from selecting a lead candidate to
entering the clinic is 1–2 years.” In our recent correspondence with Regeneron (after
Genentech’s termination), it said “we have not yet selected a lead candidate, that
remains in process.” Our interpretation is that the partnership is intact, but while we
believe Regeneron is thorough in its research, we remain cautious about the lack of
urgency (as a reminder, the partnership was entered into in H2 2021).