Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Gratulerer så mye til de som har aksjer her.For en mega avtale.

1 Like

Gratulasjonene bør vel gå til Agnete Fredriksen, som jobbet livet av seg og har hatt stålkontroll!

5 Likes

Ser den har falt litt og handles rundt 52 nå. Noen som har peiling på hvilken kurs som blir satt ved noteringen?

? Det er ingen emisjon involvert her, så kursen kommer bare til å være en fortsettelse av det kursbildet vi ser i OTC markedet nå.

Hvis man utelukkende ser på kursutviklingen får man lyst til å selge seg raskt ut. Men, legger man til grunn hva som har faktisk har drevet kursen opp siste 18 månedene og blokkerer følelser, vil man raskt se at Vaccibody har noe stort på gang. Grådighet og det å bli forelsket i en aksje kan straffe seg i aksjemarkedet. Jeg tror det kan lønne seg å bli grådig på kort sikt og vente i det minste til selskapet har presentert infeksjonsvaksine-strategien som de skal presentere i løpet av høsten. Selskapet har jo funn fra prekliniske aktiviteter som er oppmuntrende, men har bare ikke vist markedet hele bildet. Time will show.
Uansett - Gratulerer til alle som er i aksjen og håper virkelig at denne avtalen smitter på øvrige Biotek-selskaper på Oslo Børs.

3 Likes

Kan du legge inn teksten?

Har ikke abbo der, forumet kan uansett ikke bryte lovgivning for åndsverk

Jeg kjøpte idag og følte jeg var heldig på 52. Nedsiden er jo stort sett borte med en slik avtale.
De summene selskaper av dette kaliberet blir solgt for er vel 4-5 gangen dette.

3 Likes

I Nordnet må du ta en test inne på “mine sider” under unoterte aksjer hvis det er første gang du handler i gråmarkedet. Gjort på noen sekunder, og plutselig kan man handle via en AF-konto😊

Hvorfor skriver E24 at det blir 37 kr aksjen?
Er det en splitt på gang?

De kan ingenting, er vel den enkle forklaringen :man_shrugging:

Funderer på inngang, men synes 57-59 var litt høyt så jeg tror jeg ser an litt om vi får en tur ned på 40 igjen.

Hva er mcap nå?

Har noen chart?

Med en kurs på 57 ligger mcap på 15,2 NOK og 1,6 USD

Er litt usikker på kortsiktig oppside, men tror nedsiden er ganske liten her.

Er dette sammenlignbare selskaper? Driver Vaccibody med mRNA?

1 Like

“Sammenlignbare” og “peers” er jo litt ladede ord.

Men med den valideringen og finansielle musklene som Vaccibody nå har fått er det veldig mye mer substans når man sammenligner med Curevac og Biontech.

1 Like

Denne virker såpass spennende at jeg valgte å ta meg en lytteposisjon.

2 Likes

Dess mer jeg leser om Vaccibody, dess sikrere blir jeg at denne må ha en betydelig oppside, for å si det mildt. Avtalen med Genentech har sikret selskapet økonomisk. Det er også betryggende at før Genentech signerte avtalen så har selskapet gjennomgått Vaccibody særdeles grundig. Når Genentech har tillit til Vaccibody, så kan jeg ta sjansen også.

Den nye økonomiske handlefriheten som avtalen gir, vil gjøre det mulig for selskapet å videreutvikle og ekspandere produktporteføljen.

Jeg kan vanskelig se at dette ikke skal bidra til en betydelig oppside for Vaccibody, selv om aksjekursen har gått betydelig de siste to årene. På førstkommende onsdag noteres selskapet på Merkur listen. Men « Merkur is a stepping stone with the intention to apply for a main listing at an approximate quality exchange within the next 12 months».

Det kan med andre ord bli noen heftige kommende 12 måneder.

6 Likes

Jeg kjøpte vaccibody-aksjer i 2016. Så jeg kan bekrefte at det ikke er bare de 2 siste årene kursen har gått bra. Helt utrolig at det er mulig å få til en slik reise nærmest helt uten turbulens for aksjonærene.

6 Likes