Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Fra presentasjonen 01/10-20:

Quality exchange utelukker i mine øyne OBX totalt :smiley:

1 Like

Totally. Lets hope for Nasdaq

2 Likes

Ganske sikkert at det blir Nasdaq. Videre også ganske sikkert at det blir splitt heller enn emi.

Vi får se hva som skjer. Utelukker heller ikke en SPAC da det ofte er rimeligere enn IPO.

Ja, ikke unaturlig med Nasdaq Copenhagen.

Stusser fortsatt over at Q4-tall ikke ser ut til å bli presentert før i april. Liker jo at de er bakpå, og ikke overrapporterer, men det får jo være grenser for beskjedenhet :slight_smile:

Kontakt selskapet og spør om du er urolig for dette.

Under presentasjonen nå på tirsdag sa de så vidt jeg husker nå sånn som «nå som vi har kapital» - fritt oversatt fra engelsk og med dårlig hukommelse etter en lang uke.

Ramsess: Jeg tror det blir NASDAQ New York.

Er ikke urolig, nei, bare stusser :slight_smile:

Tror også det blir USA

De kommer til å bli shortet i fillebiter på NASDAQ. De har jo ikke data :stuck_out_tongue_winking_eye:

Genentech har sett data, og synes det var verdt noen dollar…

1 Like

Grunnen til at jeg tenker Nasdaq Køben, er at den er nær, og har erfaring med biotechs, bla Novo og Genmab.

Skjønner logikken i det, og det er et bedre valg enn Oslo. Men jeg tror likevel de kanskje tenker enda større. Men nå svir sausen seg😱

1 Like

Går vel ikke lang tid før det kommer nyhet om at Roche (eller andre) har kjøpt “strengen” Neo.10-Cov19 også. Roche f.eks. er jo ikke akkurat i mål på dette området, og kunne nok trengt en 2.gen Cov-19 :slight_smile:

Er vel ikke overraskende om VACC finner en partner for produktet innen april…? Hva tenker andre her inne om det?

Tror helt klart de trenger en partner på Covid, her må jo forsøk kjøres i titusenvis av pasienter og i mange land. Så et samarbeid lignende det BioNTech har med Pfizer hadde vært bra, og Roche er vel en åpenbar kandidat til det.

Dersom vi legger til grunn en US notering i 2021, Vaccibody lykkes med deler av den reisen de har startet og det Agnete sa til Uniforum, at hun ser for seg flere hundre ansatte med flere godkjente produkter innen fem år, kan det tenkes at vi bare har sett begynnelsen av en vanvittig reise.

Disse fire selskapene befinner seg i ulike utviklingsstadier og det er noen ulikheter i deres pipeline, men de har alle en plattform som kan brukes til for eksempel infeksjon og kreft. Unntatt Novavax (bare infeksjon).

1USD = NOK 8,50

Novavax (NVAX) 165 ansatte og en MCAP på NOK 160 milliarder

Curevac (CVAC) 484 ansatte og en MCAP på NOK 173 milliarder

Moderna (MRNA) 830 ansatte og en MCAP på NOK 582 milliarder

BionNtech (BNTX) 1300 ansatte og en MCAP på NOK 240 milliarder

Vaccibody (VACC) 57 ansatte og en MVCAP på NOK 23,5 milliarder

Det er klart Haudemann, Rasmussengruppen mm. har for lengst regnet på potensialet til Vaccibody og ønsker maks gevinst, og snart starter arbeidet med rekruttering av ny CFO som potensielt skal notere Vaccibody på en annen og forhåpentligvis internasjonal børs.

Jeg venter gledelig 3 til 5 år til for å se om dette selskapet lykkes globalt.
Time will show.

4 Likes

De begynner også å få nok penger på bok til å kunne være en gjenbyrdig partner.

Vil nødig være konspiratorisk men kan det være en sammenheng med sene Q4 tall og CFO som forlater skuta?

Det trenger ikke å være dramatikk i avgangen av nåværende interim CFO. For alt vi vet har han vært en ryddegutt/innleid for et konkret behov. Og nå har styret eller CEO bestemt at en CFO skal være fast ansatt.
Partene har ikke blitt enig om betingelser og dermed må de ut og finne en ny CFO.
Uten å kjenne nåværende CFO, kan Vaccibody komme godt ut av denne prosessen. Ved å finne en betydelig internasjonal CFO fra bransjen som er keen på nye utfordringer og som har tatt flere selskaper på ordentlig børs.

1 Like

Hvor står det at han var interim?

“Lars Dencker Nielsen joined Vaccibody in September 2020 as CFO”.

Arctic skrev det i et kort notat som kom i ettermiddag.

Arctic er ute med «Flash info» og omtaler ham som «interim»

Hmm… det er ikke nevnt noen andre steder da.
Men kanskje han var inne bare for å liste selskapet, det er jo mulig det.