Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyttårsrakettene 2019🚀

XXL er min favoritt.
Opp 10% siste uken, men fortsatt ned 34% hiå.

2 Likes

Da er nedtellingen ferdig, her er det potensiale!

1W chart, lite motstand over her…

4 Likes

Funcom:)
Håper ellers på Targovax selv om jeg ikke eier aksjer der, men lykkes selskapet er det veldig bra for mange alvorlig syke mennesker.

4 Likes

Spetalen tente lunta litt tidlig i Hiddn eller?

1 Like

1 Like

Jeg tipper Targovax!

Targovax går først og blir nyttårsraketten, så kommer PCIB litt senere med noen vanvittige deals og blir 2020’s definitive vinneraksje :wink:

2 Likes

Trvx og Bergenbio :blush:

4 Likes

Definitivt ikke Hiddn!
Spetalen er som ‘mannen med ljåen’!!
Når han går inn i et kriserammet selskap, begynner nedtellingen til konkurs!
Jeg gir max 6 mnd. tid til Hiddn blir fucked up av mannen; Jfr. tidligere selskaper bla. Bionor pharma! Historien gjentar seg!

1 Like

Du drar frem et biotek selskap som eksempel på hvorfor Hiddn ikke burde regnes som en rakett??

Det er kanskje nærliggende å tro at det er noe “grønt” som skal puttes inn her. Se hva som har skjedd i Tomra, Scanship, Bon, Nel mm.

Og ja, hvem var det forresten som fikk Nel på børs?

Om caset er bra så skulle det vel ikke bety noe om Spettet selger seg ut for tidlig, igjen, eller? Det er ihvertfall bedre at det skapes verdier som fortsetter å være tilgjengelige over børs slik at vanlige folk også kan ta del i den verdiskapningen. Og hva er unormalt med at Spettet tar gevinst?

Men nok om Spettets metoder, tror Hiddn kommer til å ta heftig av inn i det nye året.

Rasjonalet er at folk kommer til å posisjonere seg og spesiellt spennende blir det å se om kompisene til Spettet følger etter.

1 Like

QEC viser nyttårsrakettendenser så langt.

2 Likes

Du sa det først!:wink:

Og Buffet hakk i hel

Edit, vinnerne er her

9 Likes

Targovax her og

2 Likes

Ikke misforstå meg Alano! Min vurdering er ikke basert på hvilket selskap eller bransje hiddn hører til, men selveste Spetalen som en meget kortsiktig og destruktiv person/ investør! Bare bla gjennom Nærings aviser og finner hans fotspor på alt fra Norwegian til biotech og se resultater før og etter hans investering (gjennomsnitt 1 mnd!). Uansett ønsker lykke til for alle selskaper, men vi chattes om 6 mnd. og se resultatet!

Når det gjelder siste avsnittet og at Spetalens gjeng blir interessert å komme inn, er det HELT motsatt! Han er en kjent person, og de som kjenner ham definitivt kommer ikke i nærheten av hiddn pga ham! Jeg sitter og hører i møter hvordan hans ‘venner’ og bankfolk tenker om ham!

En annen potensiell rakett er EAM. Åpnet året med close på 34, høy close 45 og HOY på 47.8 og handles nå for 11.70 - alene mindre enn verdien av det gjennomførte salget av to solparker (og de sitter fortsatt på tilsvarende kapasitet som de solgte) og et hav unna hva de krever totalt som er over 450/aksjen.

Relativt lav freefloat hvor topp 20 sitter på ca 66% selv etter at tre større eiere har solgt seg ut.

Videre kommer det flere nyheter iløpet av januar, bla voldgift, innkreving av 5m€ osv

Rasjonalet er at kursen og sentimentet i EAM er fullstendig gruset til langt under fair prising/verdier i selskapet. Når/om sentimentet snur så kommer det trolig en heftig reprising.

3 Likes

Tror du har misforstått noe fundamentalt her.

For det første er det vel rimelig klart at Spettet er en trader og alturister ikke eksisterer. Hvorfor tror du han kjøpte i Norwegian? For at du, jeg og alle andre skulle tjene penger?? Nei, han kjøpte jo for selv å tjene penger.

For det andre har han skapt betydelige verdier over børs som vi, både du og jeg og alle andre vanlige kan delta i verdiskapningen av. Det har jeg benyttet meg av og er strålende fornøyd med. Noe blir strålende, andre ting ikke så bra og noe dogshit. Finnes ikke noen garantier på børs.

For det tredje så er det jo helt fantastisk å ha en så stor aktør i sving som man faktisk vet hvordan vil agere. Men det fordrer at man ikke abbonerer på det man selv ønsker å tro. Spettet er en trader og vil derfor også agere som en trader.

Så, det er ingen selvfølgelighet at jeg blir strålende fornøyd i Hiddn. Sannsynligheten derimot gitt historikken til disse casene så er den relativt høy. Og i likhet med spettet er jeg trader og forlater aksjen gjør jeg når min case enten treffer eller bommer.

Edit: Sporer litt av med disse postene, men et viktig poeng er også at nyttårsrakettene ikke trenger ha et fnugg av fundamental verdi

2 Likes

La oss holde tråden på tema, hvilke nyttårsraketter tror du på!

Så kan vi ta diskusjoner rundt enkeltinvestorer eller aksjer i andre tråder.

Personlig FUNCOM!.

To store lanseringer iår, og Dune Hype.

5 Likes

Med ca 50-50 i PCIB og Funcom ser jeg lyst på 2020, også økonomisk. Men det blir nok ikke realisert noe, heller ikke i 2020.

Tror Funcom kommer til å gjøre det veldig bra i 2020, spesielt fordi det tross gode nyheter/begivenheter siste 6mnd har vært lite positiv bevegelse. Tror Biotech har gått for mye rett før årsskiftet til å få et knall-år. 2019 ble bra da til slutt :slight_smile: (Selvfølgelig muligheter i hvert selskap da det er viktige milepæler i 2020 for de fleste.)

1 Like

Se opp for Zenith Energy også

Har puttet følgende inn i egen rakettportefølje i vektet rekkefølge:

  1. Hiddn - på forventninger om hva Spettet skal putte i skallet
  2. Eam - på at sentimentet snur og fortsetter på en positiv nyhetsflow
  3. Iox - på enighet med konvertering av bond og gitt konverteringskurs en positiv nyhetsflow
  4. Norwegian - folk inn igjen på forventninger om turnaround eller salg
  5. Koa - på handelsavtale og økt ordreinngang