Da er årets siste artikkel postet,- Godt Nyttår!
Dette er mine beste bets i begynnelsen av 2024.
Argeo:
Fortsatt lav Mcap på 700m, med nye statlige kontrakter nærmest garantert, både innen mineraler på havbunn, inspeksjon av rør og kabler på havbunn og kartlegging for offshore wind. Nær fulle ordrebøker, godt posisjonert for videre organisk vekst i 2024 og fortsatt billig.
Elliptic Labs:
Øker kundebasen konstant med nye kontrakter. Også fra etablerte kunder, noe som viser at Elabs leverer verdi. Nye produkter på vei ut i markedet. PC- og mobilmarkeder på vei opp av sumpa er også til selskapets fordel i 2024.
Nordic Unmanned:
En outsider, men Mcap er nå under 100m etter nylig å ha hentet 70m. Dermed lav emi-risk de første månedene i 2024. Droner mer aktuelt enn noen gang. Kontrakter eller samarbeid innen forsvar vil kunne sette fyr på denne! En dark horse.
Smartoptics:
Innovativ teknologi for utbygging av infrastruktur for bredbånd som gir åpenbare fordeler på pris og brukervennlighet. Globalt nedslagsfelt. Afrika, USA, Europa. Kundene kommer stadig tilbake for mer og skryter av innsparinger og enkel implementering. Er i kraftig vekst. Klar oppkjøpskandidat. Forysatt lave volumer på børsen og under radaren for de fleste. 2024 kan bli et gjennombrudd.
Vil legge til noen fler til graasspurvs liste:
Komplett: har ikke detaljene klart i minnet,men tar man frem q1-q3 er trenden klokkeklar og cashflow i q3 var meget sterk. De sier selv at det fortsatt er besparelseseffekter igjen fra oppkjøp. Jeg ser for meg videre oppgang her. Q4 vil antagelig vise vei. Utrolig at denne ble sendt ned kort tid etter q3. Har dog fått luft under vingene i desember. Handles godt under emikurs fortsatt.
Azt: Jeg tipper omtrent ingen her har Azt i sin port. Denne skulle vært kjøpt da den lå under 30kr. Men jeg vil fortsatt anbefale å ta en titt for de som ikke kjenner den. Utrolig kundebredde,unike produkt(enzymer bla til legemiddel utvikling),solid driftet(har levert pluss tall lenge nå),høye marginer og skalerbart. Solid cash balanse også,men den er ikke billig. Dessverre for kjøperne kommer den antagelig aldri til å bli «billig». Det hindrer meg ikke i å ha denne som mitt førstevalg. Jeg kunne skrevet masse. Dere må lese selv. SAN GMP kommer i q1. Kan potensielt utgjøre betydelig utslag på talla.
Nekkar: Aksjen viser positive vibber. Masse cash,sterke tall,god ordreinngang,interessant mix av diverse business. Dette er et case for enhver smak. Jeg mener den fortsatt er billig. Definitivt verdt en titt.
Xplora: Dette skulle bli et voldsomt vekstcase,men ting gikk ikke helt som håpt etter en sterk start(særlig q4-21). Men Xplora selger jevnt og trutt. Verdt å merke seg kommentarene ang driftsforbedringer i q3 rapport og pres. Vi fikk en smakebit på marketing kost i q3. Jeg har god tro på at other og payroll vil komme såpass ned at aksjen vil vise seg billig utover i 2024. Det skjer en god del annet også som antagelig vil gi effekter på topplinje også. Kort sagt forventer jeg cash flow forbedringer som blir såpass solide at jeg regner denne som en stor outsider for 24.
Din portefølje ?
Delvis fiktiv, eier kun et par av dem selv.
Hadde Hudl, Cambi, Goodtech, Eiof og Nbx i fjor, klarte 41,5% på dem.
Ødelagt av Hudl og nbx, mens Cambi fra 5,40 var perfekt.