Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Så du presentasjonen?

Var det første gang de lanserte et konkret salgsmål?

De har jo estimert totalmarkedet globalt til mellom 20-24 mrd nok. Sånn sett er jo 500 mill nok «beskjedent» og overkommelig;)

Nei ikke ennå, det har vel bare vært estimert market size for dingsen og posen hver for seg tidligere.

Det er jo på høy tid de begynner å melde om salg og ikke bare estimere markedet. Produktene har jo vært ferdigutviklet i (mer enn) ett års tid nå.

javel

Jeg har sett/ser webcasten nå. Og ja jeg vet nå sannelig ikke, jeg er kanskje for norsk av meg. Jeg fikk mer inntrykk av salgs og vekkelsesmøte enn finansiell presentasjon. Men jeg får vel bare sitte på og slå meg til ro med at jeg er med på en reise som stort sett er betalt og håndtert av noen store aksjonærer med comittment. (og jeg har forsåvidt tro på både produkt, medaksjonærer og ledelse. så det er egentlig ikke noe å klage på)

Noen interessante godbiter er det jo. Utprøving og jeg antar salg av noen få enheter er igang. Kan jo tolke en av uttalelsene som at enkelte utrullinger av produkt vil komme om 1-2 kvartal. 14:30 i presentasjonen.

Nok et hint om noe nært forestående er lagerbygging av sippibags og økende leverandørgjeld. 23:45 i presentasjon. Ingen kundefordringer. Så da er det 2 kvartaler til vi ser inntekter vil jeg tro.

De er opptatt av å dokumentere klinisk nytte og effekt, og det er et pluss, så jo hvordan PHO slet før de fikk særdeles god dokumentasjon på plass.

Om vi definerer long term som 5 år. Og CEO dobler nå guiding til 500Mnok revenue pr år. Det svinger jo over det. Ambisiøst. (beskjedent og overkommelig mål, blir en 10bagger på 5år om vi tar den for god fisk)

2 Likes

Akkurat denne biten er viktig, så liker at de har hatt fokus på det fra starten av.

1 Like

Virker som at det er mer fart i det nå enn da Navamedic holdt i dette. Men, ble skuffet over 32 000 i omsetning etter alle lovord om fremdrift i Q3/Q4. Det virker som at det er veldig vanskelig å få innpass med disse produktene, noe som er rart hvis de har så mange fordeler som de lover.

Men, hva foregår nå. kursen har gått som en kule. Oppkjøp eller emisjon?

2 Likes

Det var hegnar online rykter om megler som ringte rundt for å kjøpe litt volum. (det gikk 100000 aksjer i en handel i dag. Så kan være noe i det)

Men emisjon står høyt på listen min. Jeg kjøper ikke mer da jeg ikke vil overeksponere meg om det skulle komme en emisjon. (men tydeligvis er lån fra navamedics uutømmelige pengepung løsningen så langt, (tror jeg) ingen noter i kvartalsrapporten som kan gjøre meg helt sikker på hva detaljene i finansieringen er)

Er ikke de helt voldsomme endringene på Topp50. Traneberg kollen og Artal mener jeg har vært de største kjøperene. Men også endel private og tilsvarende, som clearstream banking

2 Likes

Ja, emisjon virker sannsynlig. De trenger pengene. Var det ikke 11 millioner NAVA skulle låne de. Er vel bare ut Q2 det da ca.

Samtidig er det rart med det høye volumet, og kjøpene har foregått lenge nå.

Jeg fikk først sett presentasjonen idag. Enig med “sjakk” i at det minnet mer om et vekkelsesmøte enn en kvartalsrapportering. Omsetning økt med 3 tusen kroner fra Q1 2019 til 32 tusen kroner.
460 tusen kroner i banken. Børsverdi 300 millioner kroner.
Største delen av presentasjonen gikk til å beskrive markedspotensialet og hvor nyttig SIPPI er.
Spørsmål fra nettet om pris på SIPPI apparatet og Sippi-bags ble svevende besvart: “Noen tusen” for SIPPI og “noen euro” pr. bag.
Jeg har vært med lenge i NAVA, men er ute av OBSERVE. Ingerø Reiten’s inntreden burde borge for seriøsiteten, men jeg forstår ikke hvordan ett par mann skal få SIPPI ut i verden med en bankkonto på størrelse med en gjennomsnitts pensjonist. Og jeg forstår ikke dagens prising av selskapet. Topp50 øker og det er bare 7% av aksjene ute blant mindre investorer. Så her kan det fortsatt bli store kursutslag. Både opp og ned.

4 Likes

Emisjon

Ja, da kom emisjonen som forventet. Den er fullt ut garantert, emisjonskursen settes av styret 16. juni før EGF.

Tidslinje:


Garantister:

Godt nytt!

https://newsweb.oslobors.no/message/511449

This article shows that silicone oil, a patented Sippcoat® technology used in Sippi® system, significantly reduces biofilm formation, thereby lowering the risk for bacterial migration and patient infection. This is fully in line with the mission of Observe Medical, to improve the clinical outcome for patients and enable a more efficient care system, by improved urine monitoring with the Sippi® system, - a clinical need further highlighted by the current Covid-19 situation"

2 Likes

Ny presentasjon fra Juni, litt Covid-hype der

OBSERV opp 30% siden fredag. Et blaff eller noe på gang her? Bra volum i dag.

1 Like

Går som en kule nå!

Ikke så rart :grinning:
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010865009-XOAS#CompanyPressRelease-3969685

1 Like

Noe skikkelig som den gikk og

1 Like