Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observe Medical (OBSRV.OL)

Starter en tråd om Observe Medical: Kvartalsrapport - Q3. Kjør debatt! :slight_smile:

Denne kommer sannsynligvis til å stige i dagene fremover.
(Basert på tidligere oppførsel.)
Ser lovende ut mht. anbud for kommende år.

1 Like

Og “sannsynligheten” begrunner du bare med “tidligere oppførsel”?
98% ned siste 5 år og 80% ned i år.
Jeg håper også på oppgang, men har foreløpig bare håpet å klamre meg til. Selskapet er ikke akkurat generøse med informasjon.

Neida, du har rett i trading historikken. Alikevel har det i høst kommet mange meldinger som til sammen løfter forventningene. For eksempel den siste inngåtte rammeavtalen i Italia med 240 000 enheter årlig vil alene kunne materialisere gode tall. Alt ligger ute og det er bare å ta en titt… Understreker at dette er min tolkning av den tilgjengelige informasjonen.

Har vi noen mening om hva stykkpris og marginer er for UnoMeter?
Hvis det er omkring kr 100/enhet(?) er kontrakten verdt ca 72 mill. over en treårsperiode.
Men hvor mye dette vil gi på bunnlinjen er vanskelig å si.
Det er i hvertfall et godt stykke igjen til et årlig salg på 200 mill. som tidligere ble guidet.

Veldig godt og relevant spørsmål angående stykkpris og marginer. Mulig det er mulig å få svar fra selskapet på generell pris pr enhet?? Ellers må jo regionen det er snakk om kun kjøpe fra selskapet. Videre har de fått fotfeste i flere land og verdensdeler. Ikke umulig at det kan materialisere seg flere gode kontrakter. Så for meg er nåværende pris pr aksje attraktiv knyttet opp mot potensialet.

Kr 100 er omregnet fra en pris jeg fant i India for noen år siden. Om den er i nærheten av dagens pris har jeg ingen holdepunkter for. Selskapet vil trolig heller ikke være åpne om stykkpriser regner jeg med.

Duplikat tråd:

en plastikk pose man pisser i det observe selger for 100 kr? selges vel i india for et par kronestykker