Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ocean Yield

🦬🦬🦬

Står det spesifikt at Ocean Yield er valgt?

Det står at D-1 er foreløpig førstevalg, men at det er en kandidat til som er med i konkurransen

Supert ! Takk for raskt svar :blush:

denne kontrakten har vel vært nevnt før, i 2019 tror jeg, ble vel en del utsettelser for aker energy i ghana av ymse grunner. Nå er den en av finalistene i et røkkeselskap. Får de denne på kontrakten kan man forvente ganske seriøs økning i utbytte og ikke minst vekst.

Laster opp i OCY for tiden. Anser nedsiden som veldig begrenset, og oppsiden potensielt meget bra kursmessig (120-130% opp til gamle kursnivåer) nå som Dhirubhai-1 ligger godt an til å solgt for en grei pris (ikke til skrapverdi som vi trodde for 1 uke siden). OCY et klokkeklart safe-bet nå som de vestlige børser stanger mot nye ATH-nivåer.

At de uttaler at de er på vei ut av segmentet høres ut for meg som en unnskyldning for at de ikke har fått ny jobb til fartøyet. Håper ikke de er fastlåst på salg da jeg tror en lang kontrakt vil ha større effekt på verdsettelsen av selskapet i markedet enn et rent salg. Man glemmer fort at verdien i regnskapet måtte blitt skrudd opp kraftig om den plutselig gikk inn på en f.eks 10-15års kontrakt. så da får man jo egentlig i pose og sekk.

Kursmål 42kr fra Kepler C i dag, og det med forutsetning at FPSOen blir skrapet. Godt å ha pengene i kanskje børsens tryggeste havn når man ser på risk/reward.

1 Like

Hadde vært artig om den plutselig skulle i jobb igjen. Hvis 42 er skrap, hva er da jobb med ok± rate?

Ja, jeg også ville likt å vite hva målet er skulle de få 2 milliarder dollar kontrakten.

Renteregulering

Trender fint innen for regresjonskanalen.

Litt positive nyheter rundt Dhirubai-1 hadde virkelig gjort seg etterhvert!

2 Likes

Ja enig, nyhet rundt D-1 kan vell komme anytime nå? OCY har hatt meget god free cash flow siste 4 kvartaler nå, og med D-1 risiko ute av bildet på en eller annen måte snart så burde det være gode muligheter for OCY til å vokse videre. Sitter i denne så lenge jeg kan.

Jevnt sig oppover. Er nok noe på gang​:smiley::champagne:

Recommended voluntary cash offer by Octopus Bidco AS (a company owned by funds advised by KKR) to acquire all shares of Ocean Yield at NOK 41.00 per share

Trade notifications - undertakings to accept recommended voluntary offer

Bud på 7,2 milliarder kroner på Kjell Inge Røkke-dominerte Ocean Yield

Jaja, ser ut som noen vil sikre seg kontantstrømmen.

Noen grunn til å ikke akseptere?