Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Odfjell Drilling (ODL)

Odfjell med over 23 mill i omsetning i dag. Uvanlig høyt. Noen som vet noe?

Egentlig ikke. Men olje generelt virker å være i skuddet. ALT relatert til det har vel egentlig tatt av en del. Og ODL er et av de mest bunnsolide selskapene innen rigg-sektoren. De har (meg bekjent) 8 moderne “state-of-the-art” rigger i operasjon. Slik som signalene er nå (oppadgående rater/priser) er i alle fall dette et av selskapene jeg har troen på. Ser det nærmest som en “arvtager” etter DVD, som jeg “bruker som signalbøye” for riggmarkedet.

Så har det (som alt annet) en del å gjøre med hva disse dustete politikerne finner på (de er jo stort sett svindlere og løgnere hele gjengen), men for ODL’s del sannsynligvis hvilken vei oljeprisen går. Og den er det få unt å spå korrekt om!

2 Likes

New Contract Signed for Hercules, Offshore Canada

Key information Relating to the Cash Dividend for Second Quarter 2023 to be paid by Odfjell Drilling Ltd.

Noen som fikk med seg Q&A i dag? Ble evt oppkjøp av NOL eller generelt videre vekst nevnt? Så også at det sto så vidt om tilbakekjøp av aksjer i presentasjonen, ble det nevnt noe mer om det i Q&A runden?

1 Like

Odfjell Drilling Ltd. – Ex Dividend Q2 2023

Investtech: Tre kjøpskandidater nå

Odfjell Drilling Ltd – Details for Q3 2023 Webcast and Conference Call

Odfjell Drilling Ltd. reports for the third quarter of 2023

Key information Relating to the Cash Dividend for Third Quarter 2023 to be paid by Odfjell Drilling Ltd.

Odfjell Drilling Ltd. – Ex Dividend Q3 2023

Egentlig litt synd det ikke er mer oppmerksomhet rundt dette bunnsolide kvalitets-selskapet. Blir kanskje oppfattet som for “traust”? Jaja, ikke vet jeg.

Riktig god helg ønskes uansett!

:beer: :grinning: :beer:

Extension of Deepsea Aberdeen on Breidablikk Field

Financial calendar

Aker BP Extends Deepsea Nordkapp Firm Contract to end 2026

Transaction by close associate

Financial calendar

Details for Fourth Quarter of 2023 and Full Year 2023 Webcast and Conference Call

Odfjell Drilling Ltd. Reports for the Fourth Quarter of 2023 and Full Year 2023

Key information Relating to the Cash Dividend for Fourth Quarter 2023 to be paid by Odfjell Drilling Ltd.