Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Odfjell Drilling (ODL)

Kjøpte meg inn i forrige uke :grin:

2 Likes

Odfjell har langtids kontrakter for det meste nå fremover, med 300k i dag rate samt bonuser. Er vel det eneste boreselskapet som har gjort det bra i corona og fortsetter å gjøre det bra fremover :slight_smile:

3 Likes

Odfjell Drilling Ltd. reports for the third quarter of 2021

1 Like

Odfjell Drilling Ltd. - Presentation in today’s Investor Conference Call

1 Like

Synes dette ser bra ut :slightly_smiling_face: Hva tenker du, @TMV, du som er inne i rigg?

Fra DN investor:

Litt bedre fra Odfjell Drilling

Odfjell Drilling legger frem et driftsresultat på 43 millioner dollar i tredje kvartal, mot 38 millioner dollar i samme kvartal i fjor. Forventningene var ifølge estimater i Infront på 40 millioner dollar.

Driftsinntektene endte på 227 millioner dollar, mot 210 millioner i fjor, og forventet 200 millioner dollar.

Resultat før skatt (ebitda) ble på 88 millioner dollar, mot 87 millioner dollar i fjor, og forventet 85 millioner dollar.

Omtrent som forventet vel. Inntektene stiger litt siden i fjor. Rundt 1 kr i fortjeneste per aksje for kvartalet må jo være bra for en aksje som er priset under 20 kr. Bra marked for harsh rigger framover og gjerne bedre rater de neste årene. De har vel noen lån som må fornyes de neste årene, litt usikkerhet rundt vilkår for finansiering. Men er ganske safe og traust, med en grei oppside denne tror jeg.

1 Like

Markedet forventer visst mer enne forventet :sweat_smile:

Glad jeg solgte mye før den havnet i minus

Vi får se hvordan det går, for min del har jeg litt tid til å sitte i aksjen.

På litt lengre sikt så står denne i 30 kr igjen, men mye snakk om Covid og olja var vinglete idag, så da tok jeg det heller som en kortsiktig trade :slightly_smiling_face:

Men ved neste olje-korreksjon, så kommer jeg til å handle mye ODL :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja, så nettopp den. + Artikkel…

ODL – Lundin exercises optional well

Fra Xtrainvestors børsxtra:

RIGG: Prisen på boreskip klatrer videre. – Riggaksjer er på billigsalg i forhold til det industrien er villig til å betale for tilsvarende eiendeler. Basert på de siste salgene ser vi mer enn 100 prosent oppside i riggaksjene, sier Pareto-analytiker Christopher Mo Dege. – Inklusive mobiliseringskostnader, ekstrautstyr og alt annet, så vil riggene som er solgt den seneste tiden ha en gjennomsnittlig pris på rundt 280 millioner dollar. Tar man de børsnoterte riggselskapenes EV og deler på antall rigger de eier, så kommer man til implisitte verdier på 120-130 millioner dollar pr. rigg, sier Pareto-analytikeren. Pareto har kjøpsanbefaling på Noble, Valaris og Maersk Drilling, og en salgsanbefaling på Transocean. (Fa+)

1 Like

ODL – PGNiG Upstream Norway awards Deepsea Yantai one well

ODL – marketing and management services for Mira and Bollsta

ODL - Notice of Special General Meeting of Shareholders

ODL – Serica extends contract on Bruce platform

1 Like

Financial calendar

ODL - Minutes from Special General Meeting 26 January 2022

Odfjell Drilling: Contemplating spin off and subsequent listing of Odfjell Technology Ltd. on the Oslo Stock Exchange in Q1 2022