Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Jeg tenker at hadde de ikke hatt et berettiget og eller en eller annen muntlig avtale om partnerskap ved gunstige avlesninger nå i 2025 så hadde de hentet mer penger når de først hadde en emisjon nå nylig.
Den var vel godt overtegnet så muligheten for å ha hentet mer var tilstede.
Lite sannsynlig at de hentet så lite at de visste det ville komme en ny emisjon om et år på 50 øre.
Nei, her er det bare å ta i mot fra de som vil selge nå og være tålmodig, tror jeg.

1 Like

Noen kjenner lusa på gangen.

Fint om du nevner hva som er ai generert i innlegget ditt, noe det første avsnittet ser ut som.

Å kapitalisere opp på utsettelser har historisk sett fungert VELDIG dårlig. Selv algeta holdt på å gå dukken, da kom t.o.m Photocure (m/Vidar Hansson i spisse ) inn på eiersiden.

Det viser at ledelsen har for ambisiøs guiding når penger skal hentes, som ikke gjør det særlig troverdig. Da må det leveres, og som meldt er de ferdig rekruttert I safety kohort. Dette tok en del lenger tid enn man håpet på, så nå må rekruttering ha tatt seg betraktelig opp til Q1 for å unngå en nok en potensielt ødeleggende emisjon for eksisterende aksjonærer. Og dette ETTER safety kohorten har blitt meldt godkjent uten tvil rundt safety(som man kan anta er given, men man vet jo aldri)

Å være blind for track-record for bioteks på Oslo børs, som i realiteten er pulsmåleren på kompetansen til storkapitalen - samt benchmark på kvaliteten og kompetansen til ledelsesteamene - fører til potensielt dårlig risikostyring(selv om man burde anse det hele som tapt gitt suksessraten ellers i markedet). Hadde man ikke aksjer tidligere burde man i så måte kjøpe seg en posisjon som man kan forsvare noen emisjoner fremover, for de kommer. Jeg legger meg ikke til å sove om kvelden med overbevisningen om at det blir på høyere kurser, for om dere ikke oppdaget det så er det sneket inn utsettelser både her og der - og de er ikke kommunisert i klartekst.

Guiding-sliden fra november flyttet seg med et halvt år til sliden vi fikk presentert nå ved kvartalspresentasjon, og det var kun et menneske som var årvåken nok til å stille spørsmålet på webcasten.

Som med Betalutin - hvor management feilet medikamentet, må man alltid ha i bakhodet at en eller annen sjef kan kuke det til. F.eks Merlin er ikke den rette til å kommentere om innlegg er balanserte eller ei, det vet man jo. Derfor må man stille kritiske spørsmål, selv om svarene gjerne ikke gagner en selv.

Det sagt; gitt den fantastisk pragmatiske tilnærmingen til behandling av PC som RHL/Bruland har fått til med Radspherin blir det som å sykle på trehjulssykkel i en skolegård ift. de andre aktørene(som feilet miserabelt) som råner veltepetter på parkeringsplasser.

Kan fort gå godt, men faktum er at det ikke er nok cash in the bank I DAG til å fullføre fase 2b studiet. Det sagt så er det lenge til høsten, og man får bare håpe at Soug ser skriften på veggen ift. Hva han må gjøre for å sikre et stabilt utvikiingsløp og forhåpentligvis få dette kompensert via utvidet pipe når Radspherin får midlertidig godkjennelse i første indikasjon.

Og ja, jeg eier aksjer og har deltatt i de siste to emisjonene. Dette kommer jeg til å fortsette med så lenge Soug viser fremgang.

1 Like

Men du er den rette, hybrid? Sikker på at innlegget ditt er balansert?

Du kan for eksempel ta Algeta - ikke fått med at de gikk 60-gangeren?

Det er et enormt potensiale i en god biotechaksje.

AI,BI,CSI,Whatever. Har selvfølgelig brukt verktøyer som eksisterer. En rekke poster pekte på et kvartals forsinkelse som nærmest selskapets undergang. Ingen sjans for Partneravtale før 2026. Ingen AA var mulig før langt ut i Fase 3. Ny emisjon på trappene til 50 øre, og flere hundre nye aksjers utvanning etc. Da måtte jeg søke opp og finne hva som stemmer og ikke. Jeg ble invitert sommeren -20 til en uformell Lunch av en bekjent som var megler i Arctic S. Han hadde med seg Pål Falck daværende Biotec-megler i firmaet Jeg var (og er) en glad amatør som hadde fått med meg oppturen i Nano, og ville gjerne vite mer om dem. Nano ble diskret skjøvet bort og et annet selskap ble fremsnakket, Oncoinvent. Falck snakket om denne fantastiske radioaktive “kulen” som ble sprøytet inn for å rense bukhulen etter operasjon,. Han var ikke der for å selge noe, og jeg ikke for å kjøpe noe. Men hadde dette vært en handelssituasjon ville jeg kjøpt, mannen var frelst.
Nå er dette 5 år siden så ikke vet jeg om han fremdeles mener det samme. Men siden nden gang har resultatene begynt å komme, og de er så å si udelt positive. Og hvis ikke en tung aktør inngår en avtale ila de neste 6mnd blir jeg personlig overrasket. Men igjen: Jeg er den glade amatør som bare prøver å manøvrere i bioteksumpen, uten noe særlig suksess så langt. Begynte å kjøpe meg inn i høst ,selvfølgelig i ettertid sett, litt for tidlig. Etter å ha fulgt ekspertenes råd med en strategisk/dividert portefølje i 10 år har jeg i år solgt selskap for selskap, og sitter med 90% Onco (10% Circio). Så går dette ad undas gir jeg opp hobbyen med aksjer, og begynner med bier istedenfor

2 Likes

Ja mye negativ skriving her, som ikke er representativ.

Når det gjelder gode biotechaksjer har det vist seg lurt å kjøpe etter emisjoner og så sitte til det kommer avgjørende positive resultater. Neste melding fra Oncoinvent regnes med å komme i slutten av mars. Regner med en viss kursoppgang da.

1 Like

Oncoinvent ASA: Mandatory notification of trade

2 Likes

Det er alle enig om, derfor er det ikke det vi diskuterer heller.

Alle som kommer sist inn får full oppside.

Det meg og bla @hybrid prøver å belyse er jo nedsiden, da oppsiden er given (Akgeta ish).

Og elefanten i rommet er jo hvordan og med hvilke penger potensialet i aksjen skal realiseres. I de to forhenværende emisjonene så har det blitt hente penger på bekostning av de som har vært med i aksjen lenge.

Hvor lenge skal denne praksisen med ca 80% rabatt og massiv utvanning fortsette?

Tror alle som har fulgt denne sektoren en stund vet at markedet ikke kommer til sende kursen opp fordi man kommer med gode data fra 20-25 pasienter så lenge selskapet står i en svak finansiell stilling .

Var det lurt å kjøpe Oncoinvent etter emisjonen på kr 45,-? Eller etter den på kr 10,-?

Hva er ikke representativt? Aksjen har vært en katastrofe for alle aksjonærene, det er en faktaopplysning man ikke kan mene seg rundt.

Jeg prøver å være balansert, men det får andre bedømme.

Var kanskje litt dårlig beskrevet, men annenhvert innlegg fra deg er nærmest en kjøpsanbefaling.

Det var nok noen som tok heftige tap i algeta også, selv om kursen gikk 60x (fra ATL… litt viktig å ta med)

Leser dere innlegget så er det ikke jeg som er negativ, det er realistisk tankegang basert på informasjon vi har foran oss. Er utelukkende positiv til selskapet og det de driver med, men finansiering er en hemsko i denne bransjen. Vertfall i tidene vi har vært i, og er i nå.

Har forøvrig kjøpt fra 35-40kr og nedover.

2 Likes

Det er viktig å få med seg hvor Oncoinvent er i livsløpet.

Det er nå man kan regne hjem multiplene i aksjen.

Husk det da gutter.

Jeg skal alltids fortelle når det kan lønne seg å selge, og det er nok ikke nå!

Hun kommer til å bli rik selv med den lille beholdningen:)

Her er det et vanvittig potensial!

Kan fort gå flere tusen prosent i årene fremover denne🚀

Algeta ble tidenes suksess, Nanovector feile…
Tror pandemien var mye av årsaken.

Oncoinvent blir neste suksess for Larsen og Bruland !

1 Like

Er ikke uenig med deg i det.

R/R er vel latterlig god når selskapsverdien er godt og vel 30-40mill fratrukket kontanter…

At man har startet et fase 2b studie, og med en allerede ok datapakke er det overraskende at mcap nå tilsvarer to år med cashburn.

Sier vel litt om hvor lunkent markedet er til å ta i slike aksjer for øyeblikket.

2 Likes

Se webcast fra november eller når det var, investorpresentasjon ifbm emisjon.

FYI så stilte jeg spørsmålet.

Med den logikken så burde de jo hentet mer penger på kr 10,- eller hva?

Jeg tror kanskje at de tenker at det bør være mulig å få til en avtale før kassa er tom. Hadde de sett mørkt på det så hadde de kanskje hentet litt mer cash når de først hentet siden, det for meg, virker som interessen var der.

Det er ikke så enkelt å bare hente så mye penger du vil, alt skal forhånds godkjennes på styremøte

Det ser jo ut som de har tenkt det en stund, men resultatet har jo uteblitt.

Vi er bare i mars

Da tenker jeg før denne emisjonen og før den i april

Ok, jeg har ikke fulgt så nøye med før nå etter kr. 10, men hvis de har sagt det før begge disse emisjonene så er det kanskje avlesningen nå i mars som kan være med på å danne grunnlaget for partner da.