Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Kommer garantert ann på hvor dårlige/god den er :slight_smile:

Obs ex dag for tegningsrett er satt til 11.november 2025

Last day including rights: 11 November 2025.

Ex-date: 12 November 2025.

Record Date: 13 November 2025 (assuming normal T+2 settlement).

Jeg tviler på at inklusjonsantallet kommer i form av noe annet enn en vanlig børsmelding.

I en så viktig sak som denne emisjonen er det helt nødvendig at aksjonærene får kunnskap om fremdriften.

Om det ikke legges frem inklusjonsdata på forhånd vil det oppfattes svært negativt. Hvor mange pasienter som er inkludert er tall selskapet nødvendigvis har. Om det ikke blir offentliggjort er det fare for insideinfo.

Inklusjonsantallet bør legges frem i god tid før 11. november, slik at man har sjanse til å tilpasse investeringen på forhånd.

Det er jo snakk om at det totalt skal inkluderes 96 pasienter totalt. Siden det er radioaktiv substans, om enn i særdeles små og ufarlige kvanta, krever det en rekke godkjennelser på veien som er tidkrevende å innhente.

Vi får indirekte et mål på hvor effektivt Oncoinvent jobber. Inklusjonene vil være lave i begynnelsen og antagelig aksellerere på slutten, så det er en dynamisk, progressiv økning i antallet over tid går jeg ut fra. Men de bør i det minste ha fått inn en del før 11 november.

Nå er det gitt fulltegningsgaranti for emisjonen uansett. Det betyr at Oncoinvent ikke selv er avhengig av noen offentliggjøring for å få inn emisjonspengene.

BerGenBio and Oncoinvent - Key Dates for Completion of Merger

Blir redd for at man kanskje ser det samme som i Ulti, at standard of care har blitt mye bedre og at potensielt covid-vaksinene har hatt kreftsvekkende egenskaper, som samlet sett får historisk sammenlikning til å ikke være relevant lengre. Ville prøvd å finne tilsvarende studier fra årene etter pandemien om man skal sammenlikne med historiske data. Bare et tips.

1 Like

Nå er vel behandlingen for PC mer lokal enn systemisk, og cellegiften som blir tatt opp I blodet er for lav til å ha effekt på fjernmetastaser.

Men helt klart et godt poeng, er vel mulig å rote frem data fra 2015-2025 for å se om det er forskjell i effekt og dødelighet.

Tar du på deg jobben? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Hehe hadde gjort det hvis jeg var investert ^^ Virkelig verdt tiden for de som har verdier på spill.

Du ser vekk fra det helt vesentlige her.

Emisjonen er garantert, det spiller fuck all for emisjonen hvor mange pasienter som er inkludert eller ikke.

De store aktørene har sagt seg villig til å garantere for beløpet uavhenging av rekrutteringen.

1 Like

Enig at det spiller begrenset rolle i forhold til selve emisjonen, men det skal lages et prospekt og det er nødt til å ha med seg alle vesentlige elementer.
Er rekruttering on-track kan de for så vidt bare konstantere at de forventer at fremdriften er som planlagt, er det et problem må de på en eller annen måte kommunisere det. Men eksakte tall er neppe nødvendig for å oppfylle informasjonsplikten.

1 Like

Husk at radspherin skal benyttes i forbindelse med fjerning av kreftsvulster. Så her er det skjedd et utvalg til kun pasienter med kreft. Løse partikler i området vil neppe kunne få en mer direkte og effektiv behandling enn det radspherin kan gi. Statistikken viser at dødeligheten i Norge var 331 i 2023 mot 270 i 2019. Antall nye eggstokkrefttilfelle også økende til 564 i 2024.

Kan være lurt å lese hele innlegget: Nå er det gitt fulltegningsgaranti for emisjonen uansett. Det betyr at Oncoinvent ikke selv er avhengig av noen offentliggjøring for å få inn emisjonspengene.

So why bother? :man_shrugging:

Dette er jo en ikke-sak

Kanskje man skal snu på det fra et investor-ståsted. Plot Twist. Invester kun i selskaper med studie som sammenligner med historisk kontroll. Der er jo sannsynligheten økt for “suksess” pga covid-vaksine.

Sant det :slight_smile: Varer en stund, men vanskelig å få noe særlig ut av fase 1 resultater, og varer bare til de kjører placebo-arm i fase 2.

Når de resultatene skal legges fram, bør man da ha redusert betydelig. Kanskje omtrent ute. Ganske kynisk tilnærming må jeg innrømme.

Markedet er rimelig kaldt og følelsesløst, styret vanner ut småsparere uten hensyn, shortere sanker inn millioner på de håpefulle og sparepengene sine bør man passe på selv hvis man skal være med i biotech gamet. :slight_smile: Varme snille tanker og handlinger blir ikke belønnet av markedet. Eneste perioden jeg virkelig tjente penger i biotech-aksjene med trading var da jeg tok en ultrakynisk tilnærming. Solgte alltid før det var fare for emisjon, satt aldri over resultatslipp, kjøpte bare når det var emninger til forventningsbygging etter at noe kjipt hadde skjedd. Alle gangene jeg ikke fulgte det gikk jeg på store tap en eller annen gang, som utraderte all profitt.

2 Likes

Sjekket jobbutlysningen de la ut. Det interessante er at hele stillingen handler om å skalere fra lab til kommersiell produksjon - “commercially viable processes” og “long-term commercial operation”. De nevner også CMO-samarbeid, som brukes når man skal produsere i stort volum for faktisk salg.

Man ansetter ikke slik kompetanse basert på 21 pasienter i Fase 1. De må ha sett noe fra pågående Fase 2 som gir dem confidence. Emisjonspengene skal tydeligvis brukes til å bygge volumiøs kapasitet, ikke bare overleve.

Kombinert med Radspherin-dataene (10% vs 60% recurrence) oppfører de seg som et selskap som forbereder suksess, ikke håper på det. Føler meg trygg på en rimelig lystig jul

2018 vibber av dette innlegget :smiling_face_with_three_hearts::rocket:

1 Like

Skal vi fattige oncoinvent spleise på et abonnement ? :sweat_smile: