Synes styreleder sender et fint signal når han tegner for 1 mnok!
Vi hadde en snakkis her om dagen om forandringer på euronext når d gjalt emisjon.
Ja, jeg fikk lagt inn riktig vps konto, men jeg trodde også den første tegningen da automatisk ble slettet.
Ble den det? Nei
Så nå har jeg fått tildelt dobbelt så mye som jeg hadde regnet med.
Valgets kval blir da om jeg skal beholde eller forsøke å få de slettet?
Tenker da kanskje å selge de første omsettelige dag, men kjenner jeg min flaks, så blir vel det under emi kursen 🫣 og tap.
Selv om jeg selvsagt ikke skjønner om folk er med på emisjon og så på død og liv skal dumpe ut igjen til tap
Du får neppe slettet det, selskapet har jo gitt garantistene beskjed om hva deres allokering ble og de vil neppe ha enda flere aksjer.
Om det totalt er flere aksjer enn du ønsker å sitte med, så er det kanskje like greit å selge litt av de “gamle aksjene” dine nå på 0,57 i stedet for å vente til dumpedagen som det sikkert blir når alle de nye aksjene kommer.
MP slo sannelig på stortromma der.
Men så tenker jeg jo, hallo 50 øre. Hvor mange ønsker å kvitte seg med aksjene sine og tape på de?
Hva er da meningen med å være med i en emisjon?
Er nok kanskje noen som ønsker å rydde opp i portisen og ta tapet før nyåret som kanskje kan presse kursen ned.
Alltid lurt å konferere med megler.
Tok selv kontakt med ABGSC for å få endret tegning når jeg ikke fant alternativet på vps. Fikk svar på minutter, som egentlig var litt overraskende.
He he ja, men som boms sier så kan jeg jo selge de nå å gjøre 10k.
Men slik jeg ser det er nedsiden minimal og oppsiden formidabel så kanskje like greit å skrape sammen litt å beholde dem.
Alt, slik jeg ser det, avhenger av rekruteringen.
Medisin og metode ser jo ut til å funke bra så klarer de å få opp speeden på rekrutering så tror jeg det kan bli ekstremt lønnsomt å beholde aksjene.
Tregheten i rekruteringen henger vel veldig mye på at de tidligere har kun har fått dosere pasienter som har fått tilbakefall, mens de nå i fase 2 kan rekruttere pasienter som skal til kirurgisk behandling .
Jeg vet ikke hvor mange pasienter på sykehusene de har samarbeid med som får behandling i form av kirurgi, så ved at de tidligere bare har hatt tilgang til de med tilbakefall så vil jo pasient grunnlaget øke ved at de nå får dosere alle som skal under kirurgi.
I tillegg til at de nå er i ferd med å åpne flere sentre.
Et av de Spanske sykehusene er også, av det jeg har hørt, et høyfrekvent sykehus. Altså et sykehus hvor veldig mange sogner til. Derav også flere pasienter med behov for behandling.
Jeg tenker å skrape sammen alt jeg klarer og beholde alt. Oppsiden er som du sier formidabel, og nedsiden tror jeg er tatt ut på dette nivået. De fleste som deltar i emisjonen er forhåpentligvis langsiktige og holder på aksjene. Alle som deltok har fått snittet ned betraktelig. Mange som har høyt snitt på sine aksjer i Oncoinvent dessverre, og de selger ikke for 50-60 øre. En venn av meg kjøpte en god del for noen år siden på kurs over 50 kroner.
Selv fikk jeg 900 000 aksjer i emisjonen og kommer ikke til å selge en eneste aksje.
Tror 50 øre var bunnen. Nå skal vi opp!
Det kommer viktige tall i 2026, og jeg utelukker heller ikke at BigPharm kommer på banen på et tidspunkt.
Den gjengen som styrer selskapet nå har lyktes før i Algeta, og min magefølelse sier at Oncoinvent kommer til å bli neste bioteksuksess. Soug var CFO da Algeta fikk partneravtale med Bayer, bare nevner det…,
Kjøp og hold er min strategi i Oncoinvent!
Alltid digg å få litt bacup Ratzeputz. D gjør d letter å bli trygg på valget.
Å ja, jeg er smertelig klar over dette med egne valg osv…, men skader ikke med å vite at andre også tenker på samme måte, selv om det er mange som har liten tro på at dette er siste emisjon på dette nivået.
Var med i Nano så har jo litt erfaring. Håper jeg får igjen litt av det tapte i Oncoinvent, men biotek er biotek så man vet aldri.
Nei, dette er bingo.
Men, hvis Radspherin gir ønsket effekt, så tror jeg Oncoinvent har et bra business case.
Så får vi se hva data om 1 års tid kan fortelle oss 
Dette caset snur over natten hvis de kan bekrefte at Radspherin faktisk gir pasientene færre tilbakefall.
Ser også at de ikke begynner å fokusere på at det har «pipeline in one product» igjen.
Har et ørlite håp om de kan få til noe på BD siden før avlesning neste år.
Jøye meg…
Er flere årsaker til treg rekruttering, en liten indikasjon finner man på euclinicaltrials. Gjør et søk. Ser ut som man må skille på aktive sites og aktiv rekrutterer, for i følge registeret kan tidsrommet mellom de to variere fra 1 til 6mnd. Og da gir det litt mening, sånn egentlig.
Angående kjøp på 50kr eller 50øre, kan ikke folk være så grei å lære seg basisen for å investere i utviklingsselskap. Det kommer emisjoner, enkelt og greit. Selvsagt ønsker man at de skal være “verdidrivende”, men det er jo nokså urealistisk på norsk børs før det ligger eksterne penger på bordet i en eller annen form. Frem til det blir en realitet må man belage seg på å hoste opp til drift, så da får vurderingen være om man er fornøyd med execution…
For mitt vedkommende var oncoinvent allerede lengre kommet enn f.eks nano, til en lavere mcap. Ved å kjøpe oncoinvent til 2-300mill, uavhengig om aksjekursen er 0,5kr 50kr eller 500kr, gjør at man får vanvittig mye selskapsaktivitet og utvikling “gratis”.
Det er som den våte drømmen; å kjøpe et selskap til bear case pris for at det dagen etterpå smelles markedsføringstillatelse/partneravtaler/oppkjøp til høyt premium. Fantastisk urealistisk tankegang og forventning. Ting tar tid.
Så mye aktivitet det er i Norge og globalt rundt radiofarmasi burde snart åpne noen øyne. Noen er allerede åpnet. Vær det oppstartselskaper som satser på tech som får inn storkapital tidlig(artbio eksempel her) eller selskaper som produserer gode resultater som lander partneravtaler o.l i senere fase. Dette burde være aktuelt for Oncoinvent på et tidspunkt.
Frem til det gjelder det å ha fingen på pulsen til selskapet, ikke minst være klar til å forsvare posisjonen mot ekstrem utvanning. Det virker til å være begredelig lav interesse for denne sektoren her til lands, så det må man bare ta inn over seg. Frem til interessen øker og selskapet får verdien i markedet gjengs analyse vil tilsi burde man ha en ganske kritisk holdning til å overdrive størrelsen på aksjepost for tidlig.
Selv om kapitalmarkedet mildt sagt er jævlig dårlig, og små aksjonærer blir filleristet, er det ikke dermed sagt at selskapet/ledelse er drit…
Hadean tok en stor bolk av denne emisjonen, MP gikk fra 4mill aksjer til 25. Linc er med, Brummer er med, og selvsagt flere.
En annen ting som har slått meg, hvorfor har ikke selskapet behandlingssteder i f.eks Tyskland/Frankrike/Danmark?
Jeg var selv med i Nordic Nanovector hele veien så er klar over risikoen. Den risikoen må man være villig til å ta her også. Potensialet er gigantisk så jeg klarer ikke holde meg unna selv om jeg brant meg skikkelig i NN.
Det som allerede foreligger av kliniske data, og at dette er en tilleggsbehandling etter kirurgi gjør at jeg føler meg tryggere.
Hvis jeg eller noen av mine kjære hadde fått tilbud om denne behandlingen etter kirurgi for å redusere risiko for tilbakefall betraktelig, da hadde jeg takket ja uten betenkningstid. De flusher dette melkelignende stoffet i området der kirurgi er utført og du har meget god sannsynlighet for å unngå tilbakefall. Eventuelle kreftceller som fortsatt er igjen blir bestrålt der de er. Unikt produkt som fortjener en plass på markedet!
Men har de i det hele tatt noen resultater fra den indikasjonen de kjører i fase 2? Eller de bytter behandling løpet?
Oncoinvent ASA: Resolution to increase the share capital in connection with settlement of underwriting fee
Har jeg forstått det riktig.
Garantistene måtte ta 80 Mill. aksjer i emisjonen. NOK 40 M.
Til gjengjeld mottar de ca 31M aksjer vederlagsfritt som kompensasjon for at de var garantister?
Linc är ett bolag som investerar i produktorienterade bolag inom den Nordiska Life Science-industrin . Bolaget investerar i och utvecklar främst små och medelstora life science-bolag inom Medicinteknik och Läkemedel.