Veldig bra Tixis.
Vi har vært gjennom det samme. Alt sammen. Jeg har tidligere gjort en stor sammenstilling av hvorfor jeg satset på NN, og hvorfor alt gikk galt. Mange har gitt meg skylden for sine tap og at jeg lurte alle. Jeg har forklart at jeg bygde mine resonnementer på godkjennelser og informasjon fra selskapet selv.
Jeg bygde mine resonnementer på flg: “Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: “We are extremely encouraged by the preliminary data we are seeing both in terms of efficacy and safety profile.”
Bizarri, en svært anerkjent professor og svært kvalifisert leder av klinisk komitée, sier altså at Betalutin er ekstremt bra, både når det gjelder sikkerhet og effektivitet.
Vi hadde jo Algeta godt i minne, og tenkte at her får vi en gjentagelse, med 60 X-eren.!! Kursen skal fra ca 20 til 1200.
Hva med denne! Den nyansatte meget velkvalifiserte og suverent profesjonelle Peter Braun, Nordic Nanovector CEO, commented: “We continue to be very encouraged by the overall safety profile that Betalutin® exhibits in even the most fragile and highly pre-treated NHL patients. We have also seen clinical activity in DLBCL patients from a single administration of Betalutin® and we will now consider the next steps for its development in this large patient population potentially in combination with other therapies, as part of our overall strategy to develop Betalutin® for difficult to treat haematological tumours. Our near-term focus remains very much on completing PARADIGME in 3rd-line follicular lymphoma and delivering top line 3-month data by the end of 2021.”
VAR DISSE INFOENE FOR GODT TIL Å VÆRE SANT?
Så etter hvert kom denne:
https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/trial-results-snippets/nordic-nanovector-finally-throws-towel
År etter planen og på sin syvende administrerende direktør siden 2016, har Nordic Nanovector endelig innrømmet nederlag med Betalutin i tredjelinje follikulær lymfom. Bekymring for fremdriften av Paradigme- forsøket førte til en titt på dataene, som bekreftet det verste: en profil som gjorde prosjektet, et CD37-målrettet radionukleotid, irrelevant. Bare én av tre pasienter responderte, med omtrent seks måneders varighet, ble det avslørt i dag; ledere beskrev funnet som “rart” gitt tidligere resultater , men kunne ikke gi noen forklaring på de forverrede dataene. Bispesifikke sykdommer genererer oppmuntrende resultater ved lymfom – Roches Lunsumio ( mosunetuzumab ) ble godkjent i Europa i forrige måned i FL, og andre kommer bak . Nanovector sa at begeistring rundt bispesifikt og tidlig tilgangsprogrammer bidro til Paradigmes langsomme registrering – litt over halvparten av de målrettede 200 pasientene hadde blitt rekruttert siden 2018. Til syvende og sist har Nanovector betalt prisen for å falle bak på dette området, selv om selvfølgelig pandemien, og selskapets konstante kamp for å skaffe midler, hjalp ikke. Den norske utvikleren fastholder at det er potensial i Betalutin og resten av CD37-fokuserte pipeline, men et løfte om å finne partnere for å utforske fremtidige veier fremover kan være vanskelig å holde.
Konklusjon: Punkt 1. Man skal velge sine informasjonskilder med omhu. Og man skal neppe velge dem fra dem som sitter i inhabile posisjoner. Det betyr at man i liten grad skal høre på dem som har fordel av en oppgang.
Punkt 2. Forståelse av virkelighetens dynamikk. Spesielt innen biotech. Det skjer mye, virkeligheten forandres hele tiden. Det som er riktig i et øyeblikk., er foreldet i det neste.
Og Oncoinvent??? Ja vi får vente og se. Kanskje går den til 800. Men ikke hør på insidere. Fase 3, utviklingen innen immunforsvarvaksiner etc. vil gi svaret!
Hold alle følelser unna, local hero syndrom, og se det an.
For egen del har jeg satset en tiendel av Nano. Forsiktig! Går det bra var det dumt, går det dårlig var det lurt!