Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Jeg deltok virtuelt i dagens aksjonæroppdatering i Oncoinvent, mye hyggelig!

Presentasjon ble holdt av CEO Anders Månsson, på sidelinjen satt Roy Larsen og Øyvind Bruland og supplerte med utfyllende kommentarer i spørsmålsrunden.

Blant annet ble det diskutert finansiering, der sa Roy Larsen at han håpte de ville kunne gjennomføre neste emisjon på en høyere kurs enn forrige. Forrige kurs var kr. 52. Roy Larsen er jo ikke kjent for å ta munnen for full, så min tolkning av utsagnet er at de ligger godt an her, selv om de presiserte at de fortsatt er tidlig i prosessen.

Roy Larsen sa også - om det var under presentasjonen eller i den litt mer uformelle settingen etterpå (hvor kamera og lyd ble stående en stund på en samtale mellom Anders, Roy og det som kan ha vært en investor) husker jeg ikke helt - at man under ellers like omstendigheter (markedssituasjon ol.) vil kunne forvente en 50-70% høyere prising på et fase 2 -selskap enn et fase 1-selskap. Om vi gjør den litt usikre antakelsen at markedssituasjonen ER lik, så vil forrige emisjon på 52 tillagt 50 til 70% gi en range på neste emisjonskurs på omtrent 78 til 88. De siste utregningene får stå for min regning, og markedssituasjonen kan selvsagt være surere nå enn den var i 2021. Men - det ble understreket flere ganger at radiofarmaka er en skikkelig hotspot om dagen.

Roy Larsen ble i den uformelle settingen etter presentasjonen spurt om den lave omsetningskursen i det siste ville ha noe å si for neste emisjonskurs, han svarte da at når en kunne se bort fra den høye kursen på over 70 kroner i forkant av forrige emisjon, så måtte en likeledes kunne se bort fra den lave omsetningskursen i forkant av den nå forestående. Dessuten ble det påpekt at det har blitt omsatt svært få aksjer på denne lave kursen, slik at det ikke bør gi noen pekepinn på neste emisjonskurs.

8 Likes

Det ble også stilt spørsmål fra salen om hva risikofaktorene i caset var. Anders Månsson sa på generell basis at risiko kan splittes i risiko ved utvikling av produktet og risiko ved markedsadgang. Gründerne supplerte her, og var tydelige på at teknologien er såpass robust at risikoen rundt utvikling er svært liten. Man er ikke avhengig av reseptorer på kreftcellene, som i varierende grad uttrykkes på celleoverflaten (i noen kreftceller kan aktuell reseptor sågar være totalt fraværende), dette gir betydelig større risiko for tilbakefall ved den typen målsøkende behandling. I tilfellet Radspherin finnes ikke denne risikoen, da produktet administreres direkte inn i bukhinnen ved kirurgi, og, altså, ikke er avhengig av slike reseptorer.

Roy Larsen kommenterte at prosessen er fysisk mer enn biologisk, og således forbundet med atskillig lavere risiko - jeg siterer ham ikke ordrett, så god hukommelse har jeg ikke.

8 Likes

Tilbake til det finansielle: Anders Månsson gjorde et poeng av at likheten mellom Oncoinvent og de to selskapene RayzeBio og Point Biopharma var stor, både med tanke på segmentet de befinner seg i og utviklingstrinnet de er på. RayzeBio ble verdsatt til 1,4 mrd dollar (ca 15 milliarder kroner) ved børsnotering 15. september 2023, mens Point Biopharma ble kjøpt opp av Eli Lilly for samme sum 3. oktober 2023 (denne informasjonen finnes også i presentasjonen fra oktober som ligger på nettsiden til Oncoinvent).

Til sammenligning omsettes Oncoinvent på drøyt 30 kroner for tiden, noe som gir en marketcap på rundt 600 millioner kroner. De to andre selskapene, som vurderes som svært like, er altså verdsatt 25 ganger høyere. I dette perspektivet er det kanskje ikke så utrolig om man kjører en emisjon på kurs to til tre ganger høyere enn dagens omsetningskurs, selskapet vil fortsatt være forsiktig priset.

6 Likes

Jeg var også tilstede. I forhold til spm. om indikasjoner for Radspherin, så ble det en diskusjon om at pga uspesifikk virkningsmekanisme og kort penetrasjon, bør produktet kunne være aktuelt for bruk mot kreft eller forstadier av kreft i alle kroppens hulrom, dvs i tillegg til serøse flater (bukhule, brysthule), kan urinveier og gastrointestinaltraktus (munnhule, magesekk og tarm) være aktuelt på sikt. Spesielt ble magekreft som er svært hyppig i Asia nevnt. Samtidig ble det gjort at poeng av at produktet var sterkt ønsket av klinikere til bruk etter stor cytoreduktiv kirurg (fjerner kreftvev flere steder i tarm og vev rundt tarm) og at det her Radspherin kanskje vil ha størst betydning for pasienter (jg. spredning til bukhule for kolorektal og ovarialkreft). Det ble også nevnt at dersom pivotale studier er positive så kan man muligens få godkjenning for bruk ved andre kreftformer ved peritoneal karsinomatose (spredning til bukhulen) enn kolorektalkreft og ovarialkreft.

5 Likes

Er det sagt noe om hvor en vil notere selskapet?

Velges Oslo også for ONCOIN så gir jeg opp. Skal en notere mener jeg en må se til USA.

1 Like

Jeg tror ikke det ble sagt noe om dette. Jeg oppfattet at de klargjør for børsnotering, og går på børs dersom markedssituasjonen er tilstrekkelig gunstig. Det betyr vel at de også kan velge å utsette notering om de vurderer børsklimaet til å være for surt. Jeg er glad de har en slik fleksibel holdning til notering. Denne fleksibiliteten må vel også innbære at de mener det finnes andre måter å finansiere de to fase 2b-studiene på om børsnotering midlertidig utsettes - det er i så fall positivt.

1 Like

Er det mulig å registrere seg for å se opptak av presentasjonen idag?

Tilbake til det finansielle: Anders Månsson gjorde et poeng av at likheten mellom Oncoinvent og de to selskapene RayzeBio og Point Biopharma var stor, både med tanke på segmentet de befinner seg i og utviklingstrinnet de er på. RayzeBio ble verdsatt til 1,4 mrd dollar (ca 15 milliarder kroner) ved børsnotering 15. september 2023, mens Point Biopharma ble kjøpt opp av Eli Lilly for samme sum 3. oktober 2023 .

Til sammenligning omsettes Oncoinvent på drøyt 30 kroner for tiden, noe som gir en marketcap på rundt 600 millioner kroner.

15mrd:0,6mrd= 250 kr pr aksje
Kurs nå? 31,5 -32,5 kr. evt notert 30.

Det finnes neppe NOEN mer undervurdert biotechaksje !!! Tjen 250/30 dvs mer enn 8 gangeren eller 800%!! På kort tid!

Kjøp! Og bli med på verdens billigste emisjon!

Radspherin har ingen konkurrenter, et enormt potensiale, klar for fase 2b, genial virkemåte. Ingen bivirkninger, enorm effekt for et stort omfang, blockbuster.

2 Likes

Du må nok se på det regnestykket en gang til. Tror det har gått litt fort i svingene her, Merlin. :sweat_smile:

15:0,6 = 25

Dvs 25 ganger så mye verdsatt var selskapene som sammenlignes med.
Det betyr videre at du må gange dagens aksjekurs med 25 for å finne hva en aksje i Oncoinvent ville være verdsatt til ved lik marketcap.

25 x 32 kr = 800 kr

Ikke det at jeg går god for at de skal verdsettes likt, men slik burde ihvertfall selve utregningen sett ut… 🫠
Jeg har ikke noe kursmål for Oncoinvent, men har troa på Radspherin etter de overbevisende tallene fra fase 1/2A.

Spennende blir det nå uansett å se om selskapet kan finne noen kvalitetsinvestorer som er interessert i å ta en god stake og om de kan få satt en grei kurs på kapitalinnhentingen. Man greide jo det i Artbio hvor samme gründere står bak og skaffet solide investorer sist på god kurs. Er lite omsatte aksjer på disse lave kursene, så om man skulle hatt tak i store mengder aksjer på gråmarkedet måtte man nok ihvertfall betydelig opp i kurs for å få tak i det. :pray:

3 Likes

Ja det var slurv, feilskrevet, mente 750 kr. pr aksje, ikke 250. (30krx15/0,6).

Med ferdig 2a fase med glimrende resultater, blockbusterforventning, er det utrolig at kursen ligger på 30-nivå. US-intro ifm neste emisjon kan endre mye!

Hvordan handler man Oncoinvent hos Pareto? Gjennom meglerbordet, eller er det elektronisk handel?

Nå er vi igang igjen.
Akkurat som vi var i Nanovektor.
Kursmål hinsides.
Bomma vel ganske greit der eller???

Var på min første presentasjon av Oncoinvent og tror d var på vinteren 2018 eller noe. Var på radiumhospitalet.
Veldig imponerende men jeg hadde skikkelig tro på NN.
Forskjellen nå er at gründerne sitter med styrespakene og ikke en hel haug med jævelig amatører som har styrt skuta i NN i gjennom årene.

Jeg håper bare de holder Onco unna børs så lenge som mulig og skal de notere så håper jeg de gjør det i US.

Tapte alle sparepengene mine igjennom mange år på NN men kjenner at jeg nå har lyst til å satse på Onco. Så lenge gründerne sitter å styrer skuta så er jeg rimelig trygg i forhold til glade Italienere og Spanjoler som haussa dette så godt de kunne.
Bare trist hele greia. Covid og forrandring av inklusjons kriteriene for å få fart på rekrutteringen ødela hele studien.
Sikkert en del andre faktore også men…

Håper ikke Onco havner i samme leia, men noen her har allerede begynt. Ref kursmål osv…

God helg!

4 Likes

Veldig bra Tixis.

Vi har vært gjennom det samme. Alt sammen. Jeg har tidligere gjort en stor sammenstilling av hvorfor jeg satset på NN, og hvorfor alt gikk galt. Mange har gitt meg skylden for sine tap og at jeg lurte alle. Jeg har forklart at jeg bygde mine resonnementer på godkjennelser og informasjon fra selskapet selv.

Jeg bygde mine resonnementer på flg: “Jean Pierre Bizzari, MD, Chair of Nordic Nanovector’s Clinical Committee, said: “We are extremely encouraged by the preliminary data we are seeing both in terms of efficacy and safety profile.”

Bizarri, en svært anerkjent professor og svært kvalifisert leder av klinisk komitée, sier altså at Betalutin er ekstremt bra, både når det gjelder sikkerhet og effektivitet.

Vi hadde jo Algeta godt i minne, og tenkte at her får vi en gjentagelse, med 60 X-eren.!! Kursen skal fra ca 20 til 1200.

Hva med denne! Den nyansatte meget velkvalifiserte og suverent profesjonelle Peter Braun, Nordic Nanovector CEO, commented: “We continue to be very encouraged by the overall safety profile that Betalutin® exhibits in even the most fragile and highly pre-treated NHL patients. We have also seen clinical activity in DLBCL patients from a single administration of Betalutin® and we will now consider the next steps for its development in this large patient population potentially in combination with other therapies, as part of our overall strategy to develop Betalutin® for difficult to treat haematological tumours. Our near-term focus remains very much on completing PARADIGME in 3rd-line follicular lymphoma and delivering top line 3-month data by the end of 2021.”
VAR DISSE INFOENE FOR GODT TIL Å VÆRE SANT?

Så etter hvert kom denne:

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/trial-results-snippets/nordic-nanovector-finally-throws-towel
År etter planen og på sin syvende administrerende direktør siden 2016, har Nordic Nanovector endelig innrømmet nederlag med Betalutin i tredjelinje follikulær lymfom. Bekymring for fremdriften av Paradigme- forsøket førte til en titt på dataene, som bekreftet det verste: en profil som gjorde prosjektet, et CD37-målrettet radionukleotid, irrelevant. Bare én av tre pasienter responderte, med omtrent seks måneders varighet, ble det avslørt i dag; ledere beskrev funnet som “rart” gitt tidligere resultater , men kunne ikke gi noen forklaring på de forverrede dataene. Bispesifikke sykdommer genererer oppmuntrende resultater ved lymfom – Roches Lunsumio ( mosunetuzumab ) ble godkjent i Europa i forrige måned i FL, og andre kommer bak . Nanovector sa at begeistring rundt bispesifikt og tidlig tilgangsprogrammer bidro til Paradigmes langsomme registrering – litt over halvparten av de målrettede 200 pasientene hadde blitt rekruttert siden 2018. Til syvende og sist har Nanovector betalt prisen for å falle bak på dette området, selv om selvfølgelig pandemien, og selskapets konstante kamp for å skaffe midler, hjalp ikke. Den norske utvikleren fastholder at det er potensial i Betalutin og resten av CD37-fokuserte pipeline, men et løfte om å finne partnere for å utforske fremtidige veier fremover kan være vanskelig å holde.

Konklusjon: Punkt 1. Man skal velge sine informasjonskilder med omhu. Og man skal neppe velge dem fra dem som sitter i inhabile posisjoner. Det betyr at man i liten grad skal høre på dem som har fordel av en oppgang.

Punkt 2. Forståelse av virkelighetens dynamikk. Spesielt innen biotech. Det skjer mye, virkeligheten forandres hele tiden. Det som er riktig i et øyeblikk., er foreldet i det neste.

Og Oncoinvent??? Ja vi får vente og se. Kanskje går den til 800. Men ikke hør på insidere. Fase 3, utviklingen innen immunforsvarvaksiner etc. vil gi svaret!

Hold alle følelser unna, local hero syndrom, og se det an.

For egen del har jeg satset en tiendel av Nano. Forsiktig! Går det bra var det dumt, går det dårlig var det lurt!

Hva i allverden er sammenhengen her?

La oss ikke spamme ned tråden med NN referanser. Det er vann under broen, hold det eventuelt til TRMED tråden…

Forøvrig er eneste fellesnevneren mellom selskapene RHL/BRULAND og RLT. At RHL har holdt ~20% av selskapet helt frem til punktet hvor det skal startes to fase 2b studier indikerer at her er løpet best styrt selv.

Akay-bråket kan man sidestille med punktet i NN hvor RHL/Bruland ble presset ut, denne gang vant RHL frem. Hvordan resultatet hadde blitt om selskapet var notert er ikke godt å vite, men en større spredning i aksjonærbasen tror jeg ikke hadde vært en fordel for å oppnå samme utfall.

Blir spennende å se hvordan finansieringsrunden går. De greide å skaffe 250m til Artbio, som forøvrig ble anerkjent innen bransjen for beste finansieringsrunde i 2023 eller noe i den duren. Investornettverket er med andre ord på plass.

2 Likes

Noen som har mail adresse til meglere som håndterer aksjer i Onco?

Simen.Skagestad@arctic.com formidler en del Oncoinvent-aksjer for tiden.

Aksjen omsettes i Pareto også. Jeg har fått formidlet aksjer i Pareto ved hjelp av Kjetil Noer.

1 Like

Selskapet har tidligere meldt at de har nok kapital ut 2023, så her er det en nært forestående emisjon. Istedenfor å kjøpe aksjer i markedet om man har tro på caset kan man derfor trolig med hell vente på emisjonen. Det blir interessant å få svar på følgende:

Hvor mye skal selskapet hente, og hva blir emisjonskursen? Blir det en emisjon alle kan tegne seg i, eller forbeholdt eksisterende aksjonærer og institusjonelle investorer?

De har allerede kommunisert at det kommer emisjon senest 1q24. De skal i gang med to fase 2b studier, og slikt koster selvfølgelig penger.

Siste firmaet til tospannet rhl/Bruland hentet nå nettopp 1 mrd(!) etter først å ha hentet 250 mill i sommer, så det finnes helt klart penger der ute som ønsker investere i interessante radioimmunoterapi-selskaper.

7 Likes

Oncoinvent kursmessig opp 17% i dag.

2 Likes