Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ørn Software (ORN)

Tror du blander, Ørn har bare vært børsnotert i 9 mnd.

Vet ikke hvilke år du sikter til hehe.

Sorry siste månedene :slight_smile:

1 Like

Sånn kjapt grunnlag for hvorfor det skal se bedre ut fremover eller «kan» vil bero på hvorvidt de klarer å få til mer organisk vekst etter alle oppkjøpene sine. Tror ved hjelp av viking venture så kan de klare å dra ut de riktige synergiene for å både øke veksten organisk og effektivisere og nå 40% ebitdamargin som er målet samt inntekt på 430M innen 2025.

Jeg har troen på segmentet de prøver å penetrere og levere saas tjenester og at dette kan bli særdeles lønnsomt på sikt når de får omsetningen på plass og kontroll på kostnadene.

Og gjør de dette, så skal selskapet verdsettes høyere enn 500-600M

1 Like

Hvorfor er innsiderne så bull og kjøper på 10 kr. Tror denne blir fin jeg.

1 Like

Bra. Får håpe ikke dette blir et eksempel på en lokal aktør som blir spilt ut på sidelinjen av internasjonale giganter. Men de har kanskje ikke det Ørn driver med på blokka i det hele tatt.

Tenker det enten er skattemotivert eller så er selger de seg ut som følge av stillstand av kursen, oppgjør før årsslutt. Er litt spent på aksjonærlistene imorgen, tror og håper på at Viking venture kjøpte resten av aksjene til JPM :slightly_smiling_face:

Her har de også drahjelp av viking venture ifht internasjonale aktører og å komme seg «ut» av Norge hehe

Virker spennende. Fikk kjøpt mine første ørn aksjer nå til kurs 6.24

2 Likes

Her er forresten siste presentasjon :slightly_smiling_face:

1 Like

Takker. Så kjapt på Q3 tall. Ikke voldsomme tall, men ser vel ganske sunt ut? Så ikke på gjeld, har de mye av det?

2 Likes

Q3 er historisk svakt mtp organisk vekst. Ja, de har en del gjeld nå som følge av oppkjøpene, men igjen så synes jeg de har gjort fornuftige og gode oppkjøp til 4-5xARR. Ser andre selskap kjøpe opp selskap til rundt 10xARR.

De må levere på organisk vekst fremover, noe som jeg tror de også gjør :slightly_smiling_face:

Produktene deres for kontroll og oppfølging innen energi og miljø, Ørn Optima og Ørn Energy, kan også bli spennende å følge med på fremover :slightly_smiling_face:

1 Like

For noen forferdelige lange spørsmål analytikeren stilte :sweat_smile:,men synes CEO taklet det bra og gjorde en god figur. Sitter med aksjer her til q1 :crossed_fingers::+1:

Litt action i dag

1 Like

Ser ut til at det er småsalg som har senket denne de siste 2-3 dagene, så hyggelig med et større kjøp idag på 100k aksjer🙂 Skal ikke mye til, tror det blir en spennende januar-måned generelt for tech👍

1 Like

Hvem er det som selger i ØRN? Noen med lister?

Ikke alvorlig skremt av volumet enda. Har ingen lister dog

Var det 80.000 kroner det ble solgt for i dag? Hehe, ikke mye hvis jeg leser boka rett

Noen som har analyse på selskapet. Hadde satt pris på det :slight_smile: