Den seneste kontrakten som ble meldt er først forventet å gjelde fra q1 2023, så blir vel litt feil å regne med den i total arr per q1 2022.
Ellers har de meldt en ny avtale også, men ikke gjennom Oslo børs.
Den seneste kontrakten som ble meldt er først forventet å gjelde fra q1 2023, så blir vel litt feil å regne med den i total arr per q1 2022.
Ellers har de meldt en ny avtale også, men ikke gjennom Oslo børs.
Spurte rett og slett CFO, fikk dette svaret😊
Hei,
Flott at du synes selskapet vårt er spennende for det er det virkelig, og jeg er enig med deg verdiene i selskapet ikke vi
Jeg skjønner at du lurer, men det er 270 MNOK i total revenue som vi har guidet på – ikke ARR. Q4-2021 rapporten vår var etter NGAAP og total omsetningen i Q4-21 etter NGAAP var non-recurring andelen vår spesielt høy noe som gjør at det ikke er helt riktig å ta denne å gange med 4 for å finne Y/Y omsetningen vår. Samtidig jobber vi kontinuerlig med å øke vår recurring revenue andel som innebærer at non-recurring andelen reduseres. Etter IFRS vil de 4 MNOK som du henviser til bli fordelt over kontraktsperioden som settes til 5 år som medfører at disse ikke kommer med i sin helhet som omsetning i 2022. Så totalt sett vil vår vekst bli langt høyere enn de magre 1,3% som du henviser til. Samtidig vil vi virkelig ikke guide på noe vi ikke klarer å levere på.
Takk for interessen og henvendelsen. God helg når den tid kommer.
Best regards
Vidar A. Løken
CFO, Ørn Software
+47 952 60 926
Morsomt med litt volum før årsrapporten imorgen😊. Legger ikke noe særlig i det og har heller ikke noen forventninger selv før q1-rapporten, men man kan jo alltids håpe på litt innsidekjøp eller/og oppdaterte kursmål snart?
Jeg setter ikke noe spørsmålstegn ved guidet omsetning og EBITDA, men hvordan de skal få betjent fasilitetslånet - det skal jo betales i sin helhet i november 2024. ØRN har også guidet fremover at 16% av omsetning skal gå til CAPEX.
NIBD er pr Q4 277 MNOK, noe som også innebærer at for å betjene dette fasilitetslånet, så må akkumulert cashflow minst være 277 MNOK innen nov 2024.
Veldig bra å få inn en til tungvekter som kunde Enda et vitnesbyrd på at produktene til Ørn har noe for seg. Gleder meg til fremtidige rapporter . Tror ikke vi får noe betydelig kursøkning, spesielt ikke i dagens børsklima, før markedet ser noen overbevisende tall, men det blir jeg stadig sikrere på kommer ila 2022
Ser på kursen for denne aksjen i ny og ne, og i første omgang venter jeg på at 20 SMA skal krysse 50 SMA, noe som jeg har ventet på ganske lenge i denne illikvide sumpmyra
Meget solid!
Solid økning i ARR og solid cashflow fra operasjoner
Høydepunkter:
NOK 18m økning i ARR. Pareto så for seg NOK 16m .
Godt å se at det er vedlikehold-segmentet som øker mest da de har de høyeste marginene:
Liten nedgang i bokført omsetning, hovedsakelig pga høye engangsinntekter i Q4:
Bokført ARR økte med NOK 4,4m:
Solid cashflow fra operasjoner:
Her er et utdrag fra Pareto igår:
While Q4 was slightly encouraging (link), Q1’22 is likely to reveal a new record quarter as Ørn increasingly sees the results of previous growth investments. The company has announced two new contracts (link & link) with a total ARR contribution of NOK 10m. In addition, price hikes will likely add an additional NOK >10m. With the sticky B2B customer base (historical churn of ~5%), we estimate the ARR base to increase with NOK 16m, up ~7% q/q (~30% annualized). Further, with EBITDA margins of ~25%, favorable WC effects and a capex/sales ratio of ~16%, we also model positive FCF. In sum, we believe the upcoming report will be a positive event.
Ny oppdatering fra PAS:
Newsflash
Ørn Software reports a record strong quarter, with both high growth and solid cash generation. ARR increased by NOK 18m, equal to an annualized growth rate of ~37% – primarily due to new sales (NOK 5m), upsales (NOK 10m) and price increases (NOK 12m). Including the continued low churn (3%), NRR ended at 107%. EBITDA adj. came in at NOK 19m (29% margin), EBITDA-Capex at NOK 5m (7% margin) and FCF at NOK 52m (~50m contribution from change in WC). Everything from revenues to FCF came in above our expectations – we intend to up estimates and change our recommendation to Buy (Hold).
Spennende bevegelser idag, blant annet denne som skjedde utenfor børs:
11:02:10 3,5 1 450 000 5 075 000
Hvordan ville markedet ha reagert dersom en eller flere større investorer spyttet inn kapital for å gjøre opp obligasjonslånet ?
Endelig en etterlengtet opptur for oss tålmodige og seigliva Ørn-aksjonærer! Hadde en veldig god magefølelse på Q1, og til slutt stemte det . Endelig er jeg i grønt på denne, marginalt, men lell. Har 4,3 i snitt, men sikrer ikke noe gevinst før jeg ser 10ern
Noen som vet hvilke peers det er snakk om? Pareto har justert ned TP til 7 kr fra 10,5 kr pga peers
Quarterly Review
Q1’22 revealed a new reality, including both improved growth and cash generation. Coupled with encouraging comments about upcoming quarters, we increase ’22-23e EBITDA with >20%. The stock is currently trading at 8x ‘22e EV/EBITDA and ~7% ‘22e FCF yield, which we argue is too cheap given its growth outlooks. Recommendation changed to Buy (Hold), while TP is lowered to NOK 7.0 (10.5) as peer pricing has come down >50% the last 6 months.
Forstår det som at de mener multiplene på tech generelt.