Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Otovo - markedsledende på solceller

Er vel antagelig noen som har store forventninger til Q3 etter den strømsesongen vi og Europa har hatt hittil i år, ellers har det ikke vært noen nyheter av betydning den siste tiden

Fra Sparebank1 Markets:
(+) OTOVO | Q3 REPORT

God rapport fra Otovo med inntekter på 88m kr over vårt estimat på 84m kr. Kostnader på linje med forventning, noe som har gitt en bruttomargin på 17,5% over vår forventning på 16,3%. Sterk vekst i alle markeder, totalt ble det solgt 1470 enheter som er en vekst på 152%. En annen positiv faktor er at ticketsize øker til 91 898kr, hvor man ser tilleggssalg av batterier bidrar. Vi tror denne trenden vil fortsette og anbefaler å kjøpe aksjen.

2 Likes

Denne begynner å se spennende ut teknisk. Er vel også mange som ser til solkraft med dagens strømpriser. Noen som er inne?

Ja, kjøpte meg inn på 11,52, så traff veldig godt. Men som alltid i etterpåklokskapen, så kjøpte jeg alt for lite!:grinning_face_with_smiling_eyes:
Mener det var Sparebank1 Markets som spådde denne opp mot 40kr på mellomlang sikt nå for noen uker siden.

2 Likes

Uten så sette meg nok inn i businessmodellen ser det lite attraktivt ut både på op

SB1M øker kursmålet til NOK 43 (35), gjentar kjøp.

Hoppet av på 40% i dag :partying_face: Rett inn igjen på korreksjon.

1 Like

Har du gjort noe TA eller har du bare en generell 40-regel?

1 Like

Gått jevnt å trutt siden slutten av november nå så ser for meg en korreksjon om ikke lenge. Fine dager med bra volum. Sikrer som regel en del når noe går 20-25% , men på 40 nå så tok jeg ut alt å venter på korreksjonen. @Savepig kan kanskje komme med et chart

1 Like

Tipper han vil si noe om trendkanal og breakout. Det jeg ser er en ATH i lys av flere svært positive nylige analyser og positive fundamentale markedsutsikter. Ikke utenkelig at breakout fortsetter noe mer.

Det sagt så er 40% bare å applaudere, og en korreksjon kunne vært greit nok det også.

1 Like

Av erfaring så er det akkurat denne setningen du skrev som fikk meg til å sikre. Derfor ser jeg for meg en korreksjon, men som skrevet da går jeg rett inn igjen med det samme. Denne tror jeg blir fin spes 1H 22

1 Like

Aldri hørt om aksjen engang :smiley: kan ta meg en øvelse i kveld

Edit:
Er bare på mobil men ser at det er en ny aksje som først har falt enormt, men så har den gjort en slags stor cup&handle og brutt opp gjennom tidligere ath.

Alltid spennende å se sånt

2 Likes

Den enkleste veien til å forstå selskapet er å gå inn på nettsiden deres og legge inn eget hus, hytte eller en annen enebolig/rekkehus du kjenner til for å få et tilbud på solceller til det huset. Tar mindre enn 1-2 minutter og er bindende priser.
Så får man tenke litt over vekstmulighetene i en verden hvor mer grønn energi er etterspurt.

2 Likes

Ganske ok chart, ikke enda gitt et helt overbevisende brudd over gamle ath fra noteringskursen, men er i en jevn og udramatisk opptrend siden den bunnet ut.

Dagsomsetning over 12 millioner i dag på en marketcap 3 milliarder er ikke superhøyt, men slett ikke veldig dårlig til å å være euronext growth

Attraktivt om man kan kjøpe den på 23-24, bryter den under der kan det bli litt ruglete

1 Like

Ja, i dag er den jo på 23 - 24. Det virker attraktivt, særlig sett i lys av den imponerende Q4 - rapporten. :slightly_smiling_face:

Ser at Otovo har jekket opp prisene sine med 30% siden januar.

Hvis de klarer å opprettholde volumet med det prisnivået de legger seg på nå blir jeg veldig overrasket!

Har du sett på tilbud på hjemmesiden deres, eller det noe som er kommunisert fra selskapet?

De økte subsidiene fra ENOVA og de stadig høyere strømprisene vil jo gjøre at regnestykket for kundene blir gunstigere og det kan være mulig å ta ut høyere priser. Men det skal vel også nevnes at de helt sikkert har økte innkjøpspriser på både montering og anleggene.

I fastlands Europa vil det jo helt klart også bli gunstigere med sol med de høye gassprisene de har hatt. Så fra mitt ståsted ser både selskapet og aksjen fremdeles spennende ut.

1 Like

Kjipt for oss som har lyst på solceller på taket :stuck_out_tongue: Får vente ut supply issues, eventuelt finne andre kilder til paneler :slight_smile:

Regna med de ville sko seg på strømprisene for tiden og har derfor fulgt med på pris de estimerer for huset mitt, kommer til å fortsette å følge med:
178000 - 070122
205422 - 080222

1 Like

Takk for info, interessant å se om prisene holder seg. Jeg er fristet til å tro at det er press på håndverker siden, er jo ikke lett å få tak fagfolk i den bransjen for tiden.

Basert på tilbud fra selskapet ja.

De subsidnene putter de i egen lomme