Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Paradox Interactive (PDX)

Kan dele tanker om spillet fra en gamer med snart 3k timer i eu4, snart 20 i ck2 og ca 200 i HoI4. Ser det er noen som sammenligner med eu4, tenker man noen år tilbake i tid var det omtrent like “simpelt” som imperator. Eneste var vel det med startdatoer og hele verden. Men førstnevnte ble jo fort gjort uspillbart. Veldig fornøyd med imperator, som det ene reviewet her påpekte er det noen ting som er litt for greit og kjedelig, men grunnmuren er fin og merker jeg fort blir sittende litt for lenge under en campaign. Akkurat nå er spillet litt for enkelt som sagt, men med mer historiske spesielle funksjoner og andre kule ting kan det fort bli mitt favorittspill over eu4 hvis de spiller kortene riktig. Har forresten ikke merket noe til bugs og slikt, eneste er at pc-en min bruker litt for lang tid å lagre hver eneste måned under ironman. Håper også pdx får til alternativ dato dlc etterhvert i ck2 stil da dette kan gi enormt med content. Mye kult å hente fra (alexander den store, puniske krigene, greco-persiske krigene, romas etablering etc.). Vet det ble en del trøbbel med eu4 men en liten antikkhistorienerd kan bare håpe. Btw ekstremt rart at Pyrrhus har helt okey martial, karen er jo omtalt av Hannibal som tidenes nest beste general.

Edit: eier ingen aksjer i pdx, litt for høy PE syntes jeg.

1 Like

Takk for kort oppsummering. Kom gjerne med mer innspill når du har spilt mer.

Vurderer å kjøpe spillet selv siden jeg digger hoi.

2 Likes

07/05-2019 15:02:55: (PDX.ST) New Games from Paradox Interactive to Debut at PDXCON 2019

09/05-2019 18:03:13: (PDX.ST) University is Coming to Cities: Skylines with the Campus Expansion on the Way in May

09/05-2019 19:01:29: (PDX.ST) Stellaris Celebrates Three Years with Free Weekend on Steam

Jadajada, bare ta alle pengene mine, jeg har så mye nå som biotech er ned 30%.

3 Likes

14/05-2019 08:00:00: (PDX.ST) Interim Report January - March 2019

Som forventet et ‘‘mellomkvartal’’, men tross det noe svakere revenue enn ventet sammenliknet med analytikerkonsensus (238 mill sek vs estimert 256 mill sek). Utgiftsbasen har øket betydelig seneste året, hvilket påvirker EBIT og EPS negativt sammenliknet y-over-y.

De har staffet opp ganske reelt siste året:

Om imperator sier CEO:

Jeg er ikke dyktig til å spå børskurser, men tror på kursfall etter disse tall.

4 Likes

Ser ut som markedet var godt forberedt på dårlige tall med tanke på at det gikk ganske bra ned igår.

Er dog sikkert noen flere som skal ut.

1 Like

Det virker som den henter seg :smiley: Det er liv i liket.:+1:

kj%C3%B8p-salg%20q1

Interessant. Det virker som om utlendingene plukker opp retailaksjer.

Ser ut som noen fikk billige aksjer på 125 , synd jeg var i møte.

Jeg kjente heller ikke min besøkelsestid, men har ingen unnskyldning som deg :slight_smile:

14/05-2019 14:51:59: (PDX.ST) Correction: Interim Report January - March 2019 - English version

14/05-2019 15:04:49: (PDX.ST) Unearth Untold Stories with Stellaris: Ancient Relics

16/05-2019 18:08:03: (PDX.ST) Surviving Mars: Green Planet and Project Laika Now Available

DLC’en ligger på #10 på Steam GTS

3 Likes

#14 og #21 nå for DLC’en og #35 for selve spillet.

1 Like

Har hatt mine første økter i Imperator og jeg må hive meg med i klagesangen. Helt klart et godt fundament for en schlæger, men opplevelsen i sin nåværende form var langt under par. :frowning:

2 Likes

Ser at de er nede på 38% positive nå og det må vel sies å være tragisk. Blir interessant å se utviklingen framover.