Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Paradox Interactive (PDX)

2 Likes

Er småfornøyd med denne :slight_smile:

3 Likes

Rått :slight_smile:

Hehe, likte du ebba så lite? :stuck_out_tongue:

1 Like

Nei , kan ikke si jeg misliker henne men liker Wester bedre. Spørsmålet er hvordan det vil funke med en “remote CEO”. Regner ikke med at han flytter tilbake til Sverige.

Er vel blitt klima og skatteflyktning han nå.

Ser ut som om markedet er fornøyd med ny CEO.

Når det gjelder årsaken til at Ebba måte gå ( dvs , uenighet mellom CEO og styre ) , er ikke det bare en fin måte å si at man ikke er fornøyd med jobben hun har gjort ?

1 Like

Nei, det vil jeg ikke si. Kjenner en CEO hvor styret prøvde å tre idiotiske tiltak ned over hodet på han. Han sa opp ettersom han hele tiden måtte krangle med styret. Selskapet gikk konkurs tre år etterpå. Det var ikke bare CEO-en som gikk, men alle daglige ledere, økonomiansvarlige og alle key account managere. Nå skal det sies at dette skjedde etter et oppkjøp med et styre som ikke kjente bransjen, så ikke helt sammenlignbart.

1 Like

Tror wester har ønsket minst en hånd på rattet. Kombinert med Covid blir det da vanskelig å levere på det du tror på som CEO.

Da har man to valg. Bli puppet av Største eier og Styreleder. Eller si opp.

Covid har helt klart gjort det vanskeligere for henne. Der jeg føler de har bommet helt er håndteringen av Bloodlines2. I august i fjor skiftet de ut deler av teamet og i februar i år flyttet de utviklingen til et nytt studio. Her burde man nok gjort ting tidligere.
Når det gjelder Wester så tror jeg han heller ville lekt med fotballklubben sin enn å gå tilbake til CEO rollen i PDX :wink:

Det tror jegogså, men jeg er heler ikke imponert over hva studioet som ble startet i spania av kompisen til wester har utrettet.

Nei , releasen av Leviathan dlc’en var tragisk og fatter ikke at noen ikke stoppet den releasen. Selv på reviews som er gjort de siste 30 dagene er det kun 19% positive. Det virker uansett som om de har fått fikset mange bugs som har vært i spillet lenge så kanskje ting er på rett vei ?

1 Like

Jeg aner ikke, men jeg mistenker at ebba kun måtte gå pga aksjekurs.
Og der tror jeg pdx har falt bakpå fordi det har gått litt trått, lite M&A og svært magre utbytter

Aksjekursen henger jo mye sammen med hva de har levert :slight_smile: Tenk hvis de ikke hadde hatt en utrolig bra launch av CK3 . Da kunne det sett litt stygt ut. CK3 har uansett solgt mindre enn jeg hadde håpet i 2021 så satser på at expansion , release på console og større rabatter får gang på salget.
Når det gjelder utbytte så håper jeg de ikke øker det :slight_smile:

1 Like

Larm inifrån spelsuccén Paradox Interactive – läckt dokument vittnar om mobbning, kränkningar och tystnadskultur - Breakit

"Men vilka uppfattningar är det som du och Ebba inte delar då?

“Det tar vi en annan gång. Jag kan återkomma till dig när jag kan svara på det, nästa vecka kanske”, svarade Fredrik Wester. "

2 Likes

EDIT:

Bloodhunt er ikke et PDX spill men PDX eier IPen så blir noen øre ( og kanskje noen kroner ) til de alikevel :

1 Like
2 Likes
3 Likes
1 Like

Nya uppgifter om den ruttna kulturen på Paradox - Breakit

2 Likes