Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Parsec Frontiers Pre Sale 🚀

@pdx jeg har noen spÞrsmÄl:

Jeg tenker et lite lodd, kan feks 5000kr vĂŠre aktuelt?
Hvordan kjĂžper og selger en?
Hvor stor kapital er det snakk om, totalt sett?

Jeg sitter mer eller mindre fast i Funcom, ikke det at jeg sover dÄrlig av den grunn, men har lite/ingen kapital til overs.

Kunne vért interessant og gamblet med 5000 for egen del og 5000 for hvert av barna

2 Likes

Jeg vet faktisk ikke enda, de har nevnt at det nok blir et minstebelĂžp, og jeg har spilt inn at det kan vĂŠre gunstig at det er lavt sĂ„ sĂ„ mange som mulig kan delta. De andre spĂžrsmĂ„lene hĂ„per jeg vi fĂ„r svar pĂ„ nĂ„r de annonserer planene sine og whitepaperet “snart”.

5 Likes

Kan det vÊre et alternativ at vi tekinvestorer gÄr inn med en samlet sum og fordeler deretter, feks at du organiserer det hele mot en kurtasje?

Jeg er usikker pÄ om jeg har lyst til Ä hÄndtere de summene det kan bli :wink: NÄr det gjelder krypto sÄ er det vel ogsÄ en del skattemessige forhold Ä tenke pÄ - kan ikke nok om det.

2 Likes

Tror man trenger bevilling for slikt

3 Likes

Hva vet jeg @Morti og @pdx?:blush:

Det kan jo fort bli store summer og ja, det er nok ikke bare bare nei.

Jeg fÞlger med sÄ fÄr vi se hva det ender med, hadde vÊrt gÞy Ä vÊrt med.

2 Likes

Hvis de fÞlger andre ICOs kommer de til Ä basere denne pÄ en eksisterende blockchain, enten BTC, ETH eller noen av de mindre. Hvis de velger den mest populÊre (ETH) sÄ blir det en ETH20 token. Du trenger da opprette en ETH wallet (f.eks myethereumwallet). Du kjÞper sÄ ETH pÄ en exchange og sender disse til lommeboken. NÄr tokens blir lagt ut for salg i ICOen betaler du via lommeboken og mottar tokens de tilbyr i samme lommebok.

Dette er guesstimate pÄ prosessen basert pÄ en del andre ICOs jeg har fulgt med pÄ :wink:

3 Likes

@Nocturne jeg merker at jeg er en gammel mann😰
Du kunne like gjerne skrevet pÄ gresk, forstÄr litt, men det meste gÄr hus forbi
bÄde av dette og gresk

Men skal vel finne ut hvordan etterhvert.
HĂ„per det er andre her som ogsĂ„ trenger Ă„ fĂ„ det inn med teskje (selv om det var vel det du prĂžvde pĂ„đŸ˜‚)
Uansett, takk skal du ha. Skal du inn med mye?

Edit:
Er dette en innfallsvinkel?:
https://k2trading.no/ethereum/

Og er dette en trygg plass Ă„ handle?

https://content.etoro.com/lp/practice_account/?&dl=30001961&utm_medium=Affiliate&utm_source=64394&utm_content=9224&utm_serial=&utm_campaign=&utm_term=

FÞler dette er risky, liker best Ä holde pÄ med trygge verdipapirer, som feks Funcom.

2 Likes

Jeg er interessert i dette. Dette kan vĂŠre starten pĂ„ en “tidsalder” i hvordan spillselskaper f.eks. tjener penger pĂ„ microtransactions i fremtiden. Her kommer nok “alle” til Ă„ mĂ„tte omstille seg.

2 Likes

Hehe, det meste forstÄr jeg virker fremmed, men det er verdt Ä sette seg litt inn i krypto. Jeg er pÄ ingen mÄte noen ekspert, men har brukt noen uker pÄ Ä lese meg opp pÄ krypto, blockchain og tokens. Det er absolutt spennende saker, og noe jeg tror er kommet for Ä bli!

Er ikke innvestert i noe krypto for Ăžyeblikket da jeg er fullastet med aksjer men har planer om Ă„ dra over litt penger til krypto neste Ă„r (har laget en liste med ICOs som jeg fĂžlger og skal se om jeg hadde truffet om jeg hadde blitt med pĂ„ noen av dem, bare for Ă„ “lĂŠre” spillet). Om jeg blir med pĂ„ akkurat denne her vet jeg ikke enda, mĂ„ fĂ„ lest whitepaper og sett roadmap’en deres fĂžr jeg gjĂžr meg opp en mening.

PĂ„ generelt grunnlag har jeg gjort meg opp noen tanker om tokens:

• Tokens er ikke det samme som aksjer. En token gir f.eks ikke noe eierskap til selskapet som utsteder tokenen.
  • De fleste tokens har bare den verdi brukerene gir den. Dvs. – hvis ingen bruker tokenen (f.eks i dette tilfellet, ingen spiller spillet) sĂ„ kan tokenen vĂŠre verdilĂžs.
  • PĂ„ motsatt side kan man si; hvis MANGE bruker tokenen (det er hĂžy etterspĂžrsel f.eks fordi man Ăžnsker Ă„ kjĂžpe masse ting i spillet og mĂ„ bruke token for Ă„ kunne kjĂžpe disse tingene) sĂ„ gir det hĂžy verdi til tokenen.
  • Det er positivt om en token baserer seg pĂ„ en eksisterende blockchain som gjĂžr det enkelt Ă„ kjĂžpe / selge og ikke minst – lagre den (f.eks Ethereum eller BTC).
  • En token har generelt steget i verdi dersom den blir notert pĂ„ en stĂžrre exchange (f.eks Bitrex eller liknende).
  • Les whitepaper og roadmap NØYE fĂžr du innvesterer i en token.
  • GjĂžr ogsĂ„ en bakgrunnsjekk pĂ„ teamet bak tokenen.

Det stÄr masse bra info i krypto-trÄden her pÄ forumet og jeg anbefaler deg Ä begynne med the basics :slight_smile:

5 Likes

SĂ„nn av ren nysgjerrighet, hvordan kom du over selskapet og dette prosjektet @pdx? Ren tilfeldighet eller har du kjenninger der?

Jeg er ogsÄ interessert, men vil se litt mer detaljer og minstebelÞp. Blir spennende Ä se hvordan dette blir seende ut :slight_smile:

3 Likes

Dette hÞres ut som at det kan vÊre litt risiko, sÄ jeg kan vÊre interessert

5 Likes

Det var de som tok kontakt for en god stund siden, noen av de er sÄvidt jeg forstÄr medlemmer pÄ forumet. Investerer man i spillaksjer er man gjerne her sÄ de syntes det var en interessant kanal Ä nÄ mulige investorer pÄ.

5 Likes

Men det er du ikke! Du har bare ikke gjort det fÞr. Start med en konto pÄ coinbase - tro meg det er enklest. SÄ skjÞnner du resten raskt.

3 Likes

Jeg skjÞnner heller ikke en pÞkk av hvordan dette kryptovalutagreiene fungerer, men som VargV sier her sÄ kan man vel lese seg opp pÄ det som alt annet vil jeg tro.
Er jo litt nysgjerrig da, siden det " lokte pĂŠĂŠng" av det :rofl::+1::+1:

3 Likes

Bare gjÞr det. Som det meste annet digitaltom dagen er det fool-proof. Jeg tenkte det dere skriver for ett Är siden, og kom sÄ vidt i gang i mai eller noe. Det er litt frustrerende/pes men er bare Ä fÞlge instruksjoner. Tipper dere ikke kommer til Ä angre!

2 Likes

Grei kar han @VargVemund :grinning:
Er nok bare Ă„ prĂžve.
Men jeg trenger 80k til IPS for meg og kona, har ikke rĂ„d tilpasset gĂ„ glipp av nĂŠr 19k i skattelette😊

2 Likes

At krypto er fool-proof er veldig langt fra sannheten :stuck_out_tongue: Men sÄ lenge man har tunga bent i munnen og dobbeltsjekker fÞr man sender coins gÄr det bra. (Om du skal sende eksempelvis bitcoin til en annen exchange for den valutaen du vil ha ikke er der du kjÞpt mÄ du copy paste en adresse til lommeboken din. En feil her og alt er fortapt for alltid, ingen som kan hjelpe deg :stuck_out_tongue: )

2 Likes

:joy: De kan spĂžke De!

4 Likes