Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Som en som er i læremodus, kan du si litt om hva du leser ut av dette? Overkjøpt for øyeblikket?

Ja teknisk er den langt inne i overkjøpt terreng og på vei mot en retrace, så om en skal kjøpe nå må det være om en tror aksjen faktisk skal reprises. (Jeg heller også mot det siste)

4 Likes

En trur altså at aksjen går ytterligere ned enn til nå i dag?

DEN ER SÅ STERK

Mer beskrivende body <-

6 Likes

bare å få på hermes skoa ta fart og løpe etter :wink:

Hvem hadde trodd at vi skulle komme oss over 60 igjen i dag? Og hvilke tekniske inidikatorer kunne spå dette? Som savepig sier, meget sterkt av aksjen. Dette kan bli en bumpy men morsom ride…

Solgte DAT og fekk handlet PCIB på 57,- så nøgd med det.

1 Like

Det interessante er at selv om aksjen har steget enormt fra forrige emisjon så holder mange på aksjene sine nå. Gevinstsikring ja,men mange holder. Det tyder på at mange synes at oppsiden fremdeles er meget stor.

6 Likes

Ja jeg er en av de, og det er nok flere på top 20 lista som gjør det samme. Blir spennende med podcast, noen som vet om den kommer ut i dag eller i morgen?

limer inn denne fra nextmove fra HO: Nøktern og god analyse syns jeg

Aller først; jeg både tror og håper at styret snarest mulig etter at alt er klart for pivotal fase 2, vil inngå en partneravtale med et større, dedikert farmasiselskap. Min tilnærming til hva markedsgodkjenning av Amphinex for gallegangskreft kan bety kursmessig, ser derfor i grove trekk slik ut (samtlige forutsetninger og faktorer kan og bør diskuteres):

  • PCIB inngår utlisensieringsavtale med partner med markedsmakt i EU/EØS og USA. (Asia og andre aktuelle områder holder jeg inntil videre utenfor)

  • Avtaleverdien legger jeg til grunn blir 5 mrd. kroner, jf. tidligere anslag fra Sorlendingen og FiloD . Et slikt nivå synes nå, med sterke signaler både for pivotal fase 2 og AA/CMA, enda mer sannsynlig.

  • Royaltysats: 20 %

  • Den utvida studien med gjentatt behandling vil med stor sannsynlighet lykkes, og antallet årlige behandlinger kan forsiktig økes fra 1 500 til 2 000.

  • Rentesats for neddiskontering settes til 5 %

  • Salgsperiode: 15 år

  • Årlig vekst: 3 %

NB! Jeg har ikke tatt hensyn til muligheten for betinga markedsadgang, jf. AA og CMA.

Nåverdien av framtidige royalties skulle da bli 10,4 mrd. kroner. Fordelt på 25 mill. aksjer gir det 416 kroner.

Den totale avtaleverdien, altså 5 mrd. kroner, utgjør 200 kroner per aksje. Avtaleverdien er summen av sign-on-fee og et avtalt antall milepælsutbetalinger. Disse utbetalingene vil skje over et så kort tidsrom at jeg ikke ser noen grunn til å beregne nåverdien av disse. Om styret skulle velge å betale et mindre utbytte til aksjonærene, f.eks. en tredel av sign-on-fee-beløpet, vil det sjølsagt være hyggelig, men i all hovedsak bør denne store summen brukes på videre utviklingsarbeid og til å sikre selskapet økonomisk uavhengighet og handlingsfrihet - ikke minst viktig ved framtidige partnerforhandlinger. Det betyr at det aller meste av avtaleverdien vil være eksponert for framtidig klinisk og regulatorisk risiko. Min mening er derfor at en bør være varsom med å regne hele avtaleverdien direkte inn i verdien av aksjen ved salgsstart. Konservativt setter jeg derfor 140 kroner, dvs. 70 % av hva avtaleverdien utgjør per aksje. Totalt kommer jeg da til at Amphinex for gallegangskreft vil forsvare 556 kroner på det tidspunktet at Amphinex for pCCA er klar for markedet, trolig tidlig neste år. Hva vi på det tidspunktet kan regne inn fra fimaVACC og fimaNAc har jeg holdt utenfor.

Omsatt til tidspunktet for inngåelse av partneravtale, må en justere for hvilken sannsynlighet produktet på dette tidspunktet har for å nå markedet (LOA). Den setter jeg – også konservativt – til 50 %; altså 416/2 = 208 kroner (og så kan en gjerne legge til 15-20 kroner fra upfrontbetalinga). Milepælsutbetalingene vil på dette tidspunktet ikke være riktig å ta med. Får vi en slik avtale i februar/mars, skulle kursen (alt annet holdt utenfor) raskt stige mot et nivå på 220 - 230 kroner.

Redigert:

Etter en god, sterk kopp kaffe ser jeg at jeg i oversikten over forutsetninger har utelatt pris. Her har jeg simpelthen tolka Waldays svar da han ble spurt om hvor i spennet (jf. figuren i LifeSciCapital-artikkeln) han regna med Amphinex for gallegang burde havne. “Mid” svarte han da. 250 000 USD ligger nokså midtvegs mellom median og gjennomsnitt.

5 Likes

Det var ikke store lunsjdippen :smiley:

3 Likes

Snakker vi trading range 58-60 i påvente av nyheter eller?

30-minutters chartet viser at vi er i skyen, at blå strek har krysset over rød strek, men at grønn strek fortsatt er under kursen, som den vil være i 4-5 timer til med samme kurs som nå. Mao, det er nøytralt nå, men ved samme kurs i 12-13 tida i morgen, som i dag vil det komme et kjøpssignal.

times-chartet er over skyen, men ved samme kurs om et par timer vil det komme et salgssignal, ettersom blå linje har krysset ned gjennom rød linje og grønn linje da går inn i kursen.
image

Kort sagt, vi er i en konsolidering, som vist av det store flat-toppede triangelet. Brudd opp fra det blir pent, brudd ned fra samme formasjon… Du skjønner tegningen. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Christian
Tusen takk for kurven du tegnet i går. Den hjalp meg til å sette rett nivå på inngangen i dag morges. Kunne nok fått presset meg inn på noe lavere kurs, men ville avvente åpningen for å se hvor langt ned den skulle. Det kunne jeg spart meg for dine anslag slo til 100%. Følgelig betalte jeg en krone mer enn det jeg trengte.
Men alt i alt meget fornøyd med dagen. Da kursen noen minutter over kl 0900 stakk nordover til 57, tenkte jeg at toget gikk og jeg skulle justere opp kjøpskursen noe. Dog valgte jeg å vente noen minutter og i neste øyeblikk gikk kjøpet mitt inn på vel kr 56,-.

Nå er det bare å lene seg tilbake og nyte oppturen i denne også.

Nok en gang, tusen takk for hjelpen!

7 Likes

Fulgte ikke noe særlig med idag. Men la merke til at Sperra var på plass idag også. Så det er kanskje forsatt noen mellomstore som ikke er ferdig med kjøp for denne gang.
Siden mandag i forrige uke så har det ligget en sperre på 11-15k fra ca 0,3 til 1 kr over omsetningskursen. Poststørrelsen har kanskje blitt endret litt for ikke å være 100% åvius.
Aktivt intradag flyttet ned under nedgang og hjulpet til. Under oppgang har den gjerne ligget litt lenger unna kursen enn under nedgang.
Den har etter hva jeg har sett aldri blitt tatt ut. Så den støvsugeren som har hatt den har fått sperra “gratis” i over en uke.
Synes det er litt rart at ingen på HO eller Tek? har nevnt denne sperra. Sperrer irritere meg litt iblant. Stort sett er de harmløse, nå som her i PCIB hjelper den jo bare til å lage et gulv og kanskje sementere denne “første oppgangen”

Der håper jeg dipp #2 fra illustrasjonen over er ferdig og at vi nå går mot breakout. Fikk ikke en topp mott mot 63 som jeg ønsket, så er ikke helt 100% på denne.

4 Likes

Christian
Skal du få kurven 100% så måtte du nesten være nærmest gudelig og synsk. Det tror jeg ikke du skal være skuffet over at du ikke er.
Synes du treffer veldig bra og ettersom jeg pga dine kurver kom med inn på 56,2, så er jeg strålende fornøyd med dine profetiske evner.
Så får vi bare håpe og tro at du treffer med brudd opp også.

2 Likes

Takker! Btw, vi er på et vippepunkt nå, vipper vi ned, så er det alle for en selv. :wink:

Hadde passet usedvanlig bra med en podcast med positiv fremstilling akkurat nå med andre ord…

1 Like

Episoden er ute! Hører nå

8 Likes