Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det var støtte på 54, neste ned er 47 :stuck_out_tongue:

1 Like

54 er vel ved close, så er litt tid igjen. Burde kanskje ha noen kjøp rundt 50 da.

1 Like

Tenkte da på NANO…Her vandrer vi sidelengs i kursen.
Er stor forskjell på PCIB og NANO i forhold til hvordan selskapene melder ifra til aksjonærene! Der har NANO noe å lære fra PCIB! :wink:

3 Likes

Får starte min vante nedsnitting jeg da :joy:

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2417842

Her ble finansieringen diskutert ivertfall

1 Like

Jeg hadde vært en relativt god trader, hvis jeg hadde hørt på min egen TA. Sa jo at hvis motstanden på rundt 57 gikk, så skulle vi endel ned. Den røk og jeg satt på ned.

2 Likes

Har lagt kjøp på dagens lav :slight_smile:

1 Like

Studenten, Per W snakket kun om safety i podcasten ifm gjentagende behandling. Men regner med at det også blir effektavlesning. Vet du om dette er bekreftet noen steder?

Nei, vet ikke det. Safety påvises, og indikasjon på effekt blir vel gjerne fremvist. Som i CR/PR og response i antall tumorer og til hvilken grad. Det er informasjon de besitter, så ser ikke bort fra at det kommer. Kommer det ikke, vil en kunne forvente omtale av effekt indikasjon i det minste. Oppdaterte CR/PR/DOR/OS ved interrim avlesninger er jo litt av gullerota vi gleder oss til! Siden Q4 2017 utgår som presentasjon vet jeg ikke hvor detaljert vi kan forvente.

1 Like

Ja. Ville det ikke vært veldig rart om det ikke kom effektdata som du viser til. Det vil jo i så fall tolkes veldig negativt. Kommer effektdata sammen med ok safety, og det viser like god effekt som i kohort4 på 6 personer, mener jeg at caset er så godt som er uten risiko. Altså ser jeg på effektdata fra den utvidede studien som den største triggeren for min egen del i 2018. Men har ikke fått svar på HO eller her om det er bekreftet at effekten blir avlest mm.

2 Likes

Min tanke er oppriktig talt at informasjon fra ‘kun’ 100 pasienter, burde en være forsiktig til, siden det er noe jeg tenker på som et lavt pasienttall enda. Nå er jeg ikke spesielt kunnskapsrik på dette området, og må påpeke at flere personer innen bransjen er langt mindre konservativ enn meg her. Men enig i at større pasient-tall med lik effekt vil betydelig påvirke risiko til caset. Tror Snøffelen tidligere har påpekt sannsynelig endepunkt ved pivotal-studie en bør forholde seg til. Men mOS, OS og DOR opp mot hva gem/cis behandling har i studier på egenhånd er vel kanskje de største momenter. Og quality of life samt tumor-respons er noe som skaper forlengelse i de momentene.
Men det er snakk om cellegiftkur til en svært dødelig sykdom som får 2 laserbehandlinger på toppen. Fimaporfin har en god safety profil, men tilstanden til pasientene, og gem/cis behandlingen de ellers gjennomgår, gjør det absolutt mulig at en statistisk anomaly slår til på det pasienttallet som er det forlengede studiet for eksempel.

Mener ikke baisse, og tror PCIB er et svært godt case med betydelig oppside og høy sannsynelighet for å bli en suksess-historie på lang sikt, og kanskje i 2018 spesielt. Men oppfatter det overhodet ikke som uten risiko.
Men for den trauste langsiktige PCIB aksjonær vil jeg oppfordre til å lese post 1933 her på tråden:
'PCI Biotech (PCIB)'
Spesielt da om ABCO2 og linken
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4509359/

3 Likes

Dividend på Hegnar forum har laget en grei analyse og lastet den opp på seeking alpha:
https://seekingalpha.com/instablog/24053663-dividendinvest/5102432-pci-biotech-doorstep-pivotal-phase-ii-study-lead-product-candidate

4 Likes

For de som er redde nyhetstørke så legger jeg inn en liten liste over triggere som kan komme hvilken dag som helst hentet fra FiloD på hegnar:
Bekreftelse på Pf2
Finansieringsløsning/partneravtale
Analyse fra mæglerhus
Fond kjøper seg inn
Internationale investorer kommer
Resultater på extended studie
Resultater på fimaVacc

4 Likes

Gikk på en smell med traderpotten min, så da var alt jeg hadde tjent der borte. Sånn går det når man ikke hører på sin egen tekniske analyse, jeg skulle solgt når vi duppet under 57. Hvis jeg kjøper på TA, så kan jeg like gjerne legge inn stop-loss på TA.

Sitter fortsatt igjen med resten av potten, som er betydlig større. Jeg har klart å trade hele denne tidligere, men jeg tviler på om jeg klarer å treffe en uke før vi får en ny oppdatering fra PCIB, og jeg tror den vil være positiv.

1 Like

Christian
Jeg er absolutt ingen guru på TA men ut fra MACD og RSI verdiene forrige helg, så lå alt til rette for at PCIB skulle få en korreksjon. Det fikk den også og i etterkant ser jeg at jeg burde hatt mer is i magen da jeg kjøpte på kr 56,20. Men det er lett å se i ettertid. Det man ikke kan forutse er meldinger som treffer markedet. Og kommer der en positiv slik, så kan du etter min mening gi en god dag i TA. Da betyr det ingen ting.
Jeg sitter godt med mine aksjer som ble handlet på 56,20 og ut fra anlyser og de resultater PCIB har levert, så ser jeg resten av 2018 lyst i møte.

Jeg kjøpte utfra tekniske signaler som sa vi kunne få et brudd opp. Når det ikke skjedde, og kursen gikk under den grønne stigende trenden, så burde jeg ha gjort som planlagt, og solgt. Som jeg skrev over, vi var på vippepunktet, når det vipper feil vei, så må man reagere. Ihvertfall når det er en traderpott det er snakk om. :wink:

Hva sier krystallkula/TA nå da? Har du en oppdatert graf man kan kose seg over om morgenen? Jeg sitter for øvrig fortsatt med potten, men har tradet min ubetydelige “lekepott” med salg på 55.

Det jeg har nå av TA er ikke så solid, jeg tror ihvertfall støtten på 42-47 kommer til å holde, men om vi skal så langt ned er noe annet. Alt opp til og med 4 timers Ichimoku cloud er negativt.

Jeg fikk på 52.7 da! :joy:

1 Like

Hva sier din fib @Christian?

Jeg ser selv etter ny inngang her.