Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

47 sa dere… Kan umulig stemme. TA har jo aldri noe for seg :wink:

3 Likes

Fin rekyl :slight_smile: 51.50 RT. Noen som hadde lyst på flere aksjer.

1 Like

Market cap ved kurs 51.8 er kun 1,29 mrd NOK eller 168 mUSD.

Ikke akkurat voldsomt.

7 Likes

Snøffelen:

kilde:

8 Likes

Og det er grunnen til at jeg ikke har klart å trade hele PCIB posten min denne gangen.

2 Likes

Holder seg oppe :smiley:

1 Like

ser ut som den har fryst fast… ikke handel på 40min :sweat_smile:

1 Like

Det er svært sjelden en aksje har en rett vei til himmels hele tiden. Men hvis man ser litt bort i fra tradingen et øyeblikk og faktisk leser hva Snøffelen skriver så er det vanskelig å argumentere for at selskapet er veldig høyt priset. Bare GGK-biten av selskapet forsvarer nok kursen i dag og PCIB driver med andre ting også.

Det er jo nesten som man skal unnlate å skrive så mye om selskapet nå og håpe på at mange nok kaster kortene slik at man kan kjøpe enda litt mer på enda lavere kurser enn i dag.

9 Likes

SL slo inn går :weary: på 48 men fikk kjøpt meg inn igjen idag på 50, litt dyrere da…
Ingen SL på denne lenger … casen er alt for god til at jeg trader hovedpotten min.
En liten melding eller analyse hær så stikker vi nok nordover :grin:

1 Like

Tror nok at en del sitter på ghjerdet og vokter PCIB med argusøyner. OK, kursen måtte ta seg en pust i bakken etter en forrykende start på året. Det er helt naturlig. Nå ser det ut til at den har korrigert ferdig. Da vi jeg tro det sitter en del som verdisikret opp mot 60 tallet og som nå gjerne vil ta plass igjen før neste rykk nordover. Samtidig vil nok viljene til å selge seg ut tørke inn rimelig fort når bevegelsen nordover blir sterk nok. Mangel på aksjer til salgs pluss økende interesse for aksjer, gir som oftest en hyggelig kursutvikling…

Potensialet i pcib er og blir tullete, så jeg sier det bare med en gang:

Slår alt til så er det en 100bagger for de som kjøper i dag. Skyt meg. :stuck_out_tongue:

2 Likes

8x Algeta? Vel, da har mer enn Fimaporfin slått til for å si det sånn. :smiley:

Hehe ja som sagt hvis ALT slår til

Det har dukket opp en konkurrent til pcib med ok resultater.

Debatten går her i denne tråden:

Gode resultater, men ikke like gode som PCIB sine og mcap på dette selskapet er mye høyere enn PCIB.

Jeg tror årsaken til dagens nedgang er pga. dette. Nyttig å også tenke på konkurrent-risikoen som ikke er neglisjerbar i denne bransjen.

7 Likes

Hvor langt bak ligger de PCIB mtp pivotal fase 2?

Har Snøffelen svart på denne kommentaren @Alex ?

Fra tråden Alex linket til:

4 Likes

#DenFølelsen når PCIB kan synke 5% på en dag og likevel være over kurs 50 med god margin

6 Likes

Den virker veldig volatil om dagen. Kan det være et tegn på at en del aksjonærer tar gevinst samtidig som mange nye kommer til, eller er det tradere som rår?

Vil du ikke si det er normalsituasjonen etter at en aksje har gått så mye?

1 Like

Jo, men syns denne har vært overraskende volatil i begge veier. Når jeg har sett biotek fyke opp før så føler jeg at det som regel er to senarior som kommer. 1) Den går rett opp også har den kraftige drag nedover over flere dager, uten så mange drag oppover og ender til slutt i null eller litt i pluss. 2) Den går rett opp, får noen kraftige drag ned, men begynner å stabilisere seg før den enten begynner å gå sideveis eller bevege seg sakte oppover igjen.

Dette er bare mine egne synsinger rundt saken. Er ikke noe flink på teknisk analyse, men jeg syns dette mønsteret viser seg i en del biotekaskjer. Syns PCIB begynner å bevege seg mot senario 2.