Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Bittelitt murring om at de er litt senere med å komme i gang med pivotal fase 2 enn tenkt.

Men nå forklarer de at de fremdeles vurderer å ta med 2 behandlinger av fimachem i fase 2, som høres ut som en god begrunnelse.

Positivt at de faktisk adresserer en smule forsinkelse i klartekst og ikke snakker rundt grøten.

3 Likes

Forløsende måte å informere på.

1 Like

De trengte minst 6 pasienter, og hadde fått 4 ved utgangen av 2017. Tar nok litt tid før vi har data fra de siste to.

Litt rart at de ikke fant nok pasienter i 2017, men det gir jo en grei forklaring på forsinkelsen.

Fytti glad jeg solgte en del en tid tilbake.

1 Like

Jeg kjøpte! :joy:

1 Like

Dette er ingen overraskelse for meg at det blir en forsinkelse. Jeg har hele tiden trodd at først må den utvidete fase 1 study bli ferdig, så kommer pivotal fase 2.
Flytte fra Oslo Axess liker jeg godt.

Ting tar tid i biotech, sånn bruker det å være og pcib er intet unntak. Det er mange usikre variable som det er vanskelig å ha full kontroll på.

2 Likes

Skal gi markedet kred for at de ikke forskjellsbehandler og er konsekvente. De hater virkelig forsinkelser. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg er virkelig drittmagnet for tiden. Gikk inn i PCIB og TRVX og de oppfører seg som forventet, svalestup i septikktanken :slight_smile:

Hehe, tror jeg skal ta betalt for å følge min portefølje og så be folk selge det jeg kjøper.

Utrolig at den faller såpass på en såpass positiv melding.

disse biotech-aksjene passer ikke for alle. Det er mye dødtid, mens man venter på resultater, forsinkelser er ganske vanlig i bransjen, men oppsiden hvis man lykkes er enorm ift. andre aksjer. Men det tar mange år.

3 Likes

Da ble jeg pcib aksjonær under 50. :slight_smile:

Satser på 100-bagger slik @savepig har forutsett :wink:

2 Likes

Jeg har en annen variant; gjør jeg noe som helst med en aksje så går den til helvete. Solgte rubb og stubb i Nano for 1,5 måned siden og se hvor den er nå.

Jeg skal ta meg betalt for å opplyse uansett hva jeg gjør i et selskap så folk kan holde seg unna.

1 Like

Her er hva man burde fokusere på:

Q2 2017:

Q4 2017:

3 Likes

Ja at 25% fremdeles er i live er fantastiske nyheter for pasientene og også for aksjonærene.

Gjennomsnitts overlevelses alderen fortsetter å gå opp. I tillegg frem til Pivotal fase 2 starter så har de veldig lav cash burnrate. Ikke så lenge til h2 heller ( i biotech sammenheng). Så blir det å se hva som kommer ifra extension studie resultater til slutt og ikke minst hva det blir til rundt finansiering.

Tipper ganske mange som har kjøpt seg inn i PCIB ikke helt skjønner kohortdiagrammet over og hva det innebærer.

Hvis det nå plutselig kommer data fra ekspansjonsstudiet som underbygger det vi ser fra kohort 3 og 4, så er det BANK.

Når man sammenligner median og average survival fra pcib sitt studie med referansen i markedet kan man forhåpentligvis bare se bort i fra de fire pasientene fra kohort 1 og 2. Hvis det man håper på slår til her så er dette helt fantastisk.

1 Like

Er nok neppe en 100-bagger på vei her, i hvert fall ikke fra 50 kr, men hvis ting går veien burde gevinsten bli bra. Vurderte økning i dag jeg også, men tror jeg ser det an litt.


Støtten fra toppen av skyen på 51,50 kr ble brutt, mens støtten fra bunnen av skyen på skyen på 43 holder fint. Spørsmålet er om vi får en rekyl opp til over skyen eller om noen litt større kaster kortene og utløser et stop-loss fall ned mot 47 (fibonnacci) eller 42 (fib+bunnen på skyen). Hvis kursen holder seg som nå, så er det signalisert et salgssignal X9 ned gjennom X26, F26 under kursen.

Som jeg ser det, så er sjansene for rekyl ganske store. Her var det klar guiding for start av PP2 i H2 og det fundamentale (overlevelse) ser bedre ut. Det kommer rett og slett an på hvor mye tradere som er i aksjen.

1 Like

Gratulerer med flott inngang. :wink:

Husk at 100-bagger målet mitt tar med nondilutive funding, suksess i FimaNac, og fra kr 5, ikke kr 50.! Men en tibagger er jo rimelig heftig det og da.

2 Likes

Å nå.

Kan leve med 10-bagger og.

1 Like

Hvis det er mange tradere som er i aksjen og de skal ut kan det bli en større nedtur enn vi ser nå. Men det er nok sannsynlig at aksjen skal tilbake til nivået den var på når det atter en gang nærmer seg fase-resultater.

1 Like