Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det er ok beløp du lærer med. :slight_smile: 20.000 er nok til at det svir som faen men du går ikke konk heller.

2 Likes

I nano har det vært sjokkerende lite bevegelser å se i topp 50, blir spennende å se her.

Går bra, jeg har en del kapital i industri/bank som ser lovende ut så tipper de tar inn tapet.

1 Like

Det er jo hundre forskjellige strategier man kan følge. Det er mange her som faktisk investerer i selskaper og holder på større deler av beholdninger av en aksje over tid. Det er også mange som trader så å si alt. Også har du de som gjør litt av begge deler. Ingen måte å investere på er den ene riktige måten. Det viktige er å lage en strategi.

Hvis jeg skulle fulgt det tekniske, så skulle jeg ha solgt ut på rundt 57 kr og så kjøpt inn på minuttet ved en positiv melding.

Jeg har valgt å følge det fundamentale denne gangen. Min tolkning er at utvidet fase 1 tar 5-6 måneder lengre enn forventet, men at effektdata fortsatt ser bra ut. Det ser fortsatt sannsynlig ut at den utvidede fase 1 studien vil gi oss en pivotal phase 2 med gode muligheter for å få en midlertidig godkjennelse underveis.

Hvis du ser på de som sitter i Nano, så ser du hva som kan skje når ting drøyer. Og drøyer. Og drøyer. Der hadde det jo vært lurt for de som satt med 20% tap å ta tapet, putte pengene i banken og komme tilbake nå. Det er nok hovedgrunnen til det kraftige fallet nå. Utsettelse og spøkelset om at det kommer til å trekke ut enda lengre enn man først tenker seg.

3 Likes

Tror jeg ser an pilene i morgen fra start, men tenker at det fundamentale her er stadig godt. Kan dog tenke meg å redusere nokså kraftig og heller se om bedre inngang kommer.

Teknisk er vi er i ingenmannsland, midt i skyen (skravert grønt) akkurat nå:


Jeg ser for meg at vi kommer til å komme under skyen før sommeren, men som du ser, så kan det skje ved at kursen ikke beveger seg noe særlig på et par måneder. Når vi begynner å nærme oss perioden hvor det er mulig at PCIB kan komme med en avlesning av utvidet fase 1, så tror jeg kursen vil ta seg opp. Kanskje i juni/juli.

Jeg har ikke tenkt å selge, men er heller ikke veldig tungt investert i PCIB. Jeg har tenkt å se det an til sommeren for en evt økning.

2 Likes

PW bekrefter at finansieringsplanen vil ligge klar samtidig med at oppsettet for PF2 offentliggjøres noe sier meg at enten er en partneravtale ferdig, mangler bare underskrift, eller så er en rettet emisjon mot finansiell partner klar.
Studiedesignet vil kunne foreligge så fort vi har safetydata fra Extended studien.

Tenker vi tidslinje med oppstart av PF2 i Q3 og 12 mnd innrullering, med interim avlesning og 6 mnd godkjennelsestid “Fast track & Rawling” pluss 3 mnd skriving av file så snakker vi markedsgodkjennelse i løpet av 1H2020. forhåpentligvis :yum:
Surrugate Endpoint for interim data for å oppnå AA er de blitt enige med FDA/EMA om. (bekreftet idag) og Husk hær ligger det ingen annen behandling for pasientene pr.idag og På slidene om competetive landsape så ser vi at det er ingen konkurrenter i eCCA, extra hepatic cholangiocarcinoma, hverken i fase 1/2 eller i pivotal fase!

Andre Pipeline triggere:

FimaVacc: “our aim is to out-license this technology on non/semi exclusive basis but WE ALSO HAVE A VERY STONG IP in this area for a LONG PERIOD which gives an opportunity to develop our own therapeutic products”

FimaNAC: “we have a technology that can EFFICIENTLY deliver nucleic acid therapeutics into cells so that they become effective”

4 Likes

Tungt og tungt - det kommer an på hvor mye aktiva man sitter på. :wink: Bedres det ikke snart så vil jeg selge og se hvor langt ned på stokken tjæra renner.

1 Like

En mulighet er jo å selge halvparten nå, og se det an om kursen siger fremover.

Et lite tips er å se hvordan kursen oppførte seg i tiden etter at meldingen om at vi måtte ha den utvidede fase 1 studien i fjor.

Blir det nyhetstørke fremover, så vil nok kursen gå ned tror jeg, men dette vet man aldri. I morgen kan det for alt vi vet komme en knall fimavacc melding.

2 Likes

Ja, selv om tallene er stygge nå, så er jo veien til 55 ikke lang om momentumet går rett vei.

1 Like

Ser at noen sier det ikke er støtte ved hjelp av teknisk analyse før ca 20 kroner.

Jeg har tenkt å kjøpe mer, men etter siste nedgang i NANO har jeg fått mer troa på å bruke TA for inngang. Tenker dere som kan dette at det er en god nok sjanse for å vente til rundt kroner 20?

Personlig bryr jeg meg ikke veldig mye over papirtapet, statistisk sett er jo resultatene veldig bra og beroligende selv på dager med stor nedgang. Men kan jeg få et par tusen nye aksjer til 30, vil jeg heller vente litt en å kjøpe nå :slight_smile:

Du hadde rett @Christian

Kanskje vente til vi går over 65 på stort volum. Hvis du tenker teknisk

1 Like

Interessant fra Sorlendingen.Legg spesielt merke til 2. avsnitt.:

Hele tråden er interessant med flere kommentarer fra Snøffelen og Sorlendingen med flere.

4 Likes

Endte opp med å øke med 33% i dag. Vurderer å gå inn med mer, men vil se det an litt. Min plan nevnt ovenfor vil ikke fungere hvis de gjør ferdig utvidet fase 1 i juni/juli. Tror derfor at 42-43 kan bli bunnen.

2 Likes

Til tross for at guiding på H2 har gitt kraftig nedgang så liker jeg måten det guides på. Foretrekker føre var og heller få det som positiv overraskelse dersom de klarer å komme i gang i H1. Om en er langisiktig så vil det heller ikke være av veldig stor betydning. Mye forvitring av papir verdi, men liker måten ting kommuniseres på.

3 Likes

Kan også kjøpe i trappetrinn nedover. Altså bare kjøpe for en liten sum på rundt nåværende kurs og f.eks. sette neste trinn hvor en fyller på litt. Kanskje 10-15% lavere. Er noe jeg prøver å etterfølge for tiden o forhold til når jeg går inn i aksjer hvor jeg allerede er disponert. Det har ført til av og til at jeg har hatt kapital på konto i flere dager :open_mouth: Jeg tror derimot selv jeg også kan bli bedre på dette. Desverre begynner det fort å klø i fingrene :smile:

3 Likes

Solgte visst 5k targo og tok 1800 pcib aksjer :grin:

3 Likes

statser på at dette er bunnen ja :yum: du har jo “ofte” rett…

måtte den bare ligge hær å vake litt slik at jeg kan dobble en annen investering og smelle den inn hær etterpå :money_mouth_face: på dette nivået!

1 Like

Jeg liker at du skrev “ofte”. :smiley: Jeg har jo som oftest med mer enn ett scenario. Teknisk analyse handler jo om sannsynligheter og ikke absolutter. Jumped the gun og kjøpte på 46 og 43 i dag. Closet omtrent rett på bunnen av skyen. Må opp i morgen for å evt bekrefte at det er bunnen. Ellers er neste støtter på 36-37

2 Likes