Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Samme her, ikke opplevd noe rart. Uansett om de ikke vises tror jeg at man bare tar det litt chill så dukker de opp når alt av data har datafisert seg ferdig og synkronisert flibb-bit-ene sine…

1 Like

Det var da voldsomt til omsettning på denne da :rofl:

1 Like

Trykket fra fondene som skulle kjøpe er meget merkbart ja! Nesten som man ikke klarer å stå oppreist.

3 Likes

Bull! :ox:

bilde

3 Likes

Viktig økonomisk aspekt du trekker frem her. Rart at det ikke er nevnt eller kommentert tidligere.

1 Like

I disse tider hvor REK er i skuddet for en annen biotek aksje på Oslo børs.
Her er REK’s godkjennelse av den utvidede fase 1 studien med gjentakene behandling: (side 28 - 30 i vedlegget)

6 Likes

Veldig bra igjen zappa66! :+1: Jeg har ikke lest dette dokumentet før, men biter meg spesielt merke i tre ting der.

  1. Fra punkt 4 i prosjektendringsdelen:“4) Det vil bli tatt et større volum med blod (et tillegg på 162 ml over ca. 6 mnd) i den utvidede fase I delen for å
    se på mulige immune effekter av PCI behandlingen og farmakokinetikken ved andre gangs PCI,”
    Her er altså gjort endringer for å se nærmere på immunologiske effekter av behandlingen. Dette med immunologiske effekter eller abscopal effekt er noe PCIB blir tydeligere og tydeligere på at de tror/håper foreligger. Nå er de beviselig i gang med konkrete studiegrep for å undersøke dette. Spennende om de kan melde positive nyheter rundt dette etter hvert.

  2. Fra punkt 6 i prosjektendringsdelen: “Det er også lagt til en stratifisering for bruk av ulike stenter (plastikk eller metall), og hvorvidt pasienten har levermetastaser eller ikke.”
    Pasienter med ulike stenter har ulik overlevelse, der vi tidligere har sett at “double pigtail” -stentede pasienter er de med best overlevelse. Viser til tidligere innlegg om dette:


    Dersom trend fra tabellen skulle vise seg å være gyldig, er det et svært viktig grep som gjøres med å finne ut mer rundt dette.

  3. Fra komiteens vurdering: "Komiteen vurderer dermed at det ikke er noen særlig økt risiko for
    bivirkninger ved den repeterte behandlingen, slik at nytten for pasientene fremdeles overstiger risiko for bivirkninger. "
    Dette betyr ikke all verden før det er vist gjennom studien, men betyr i alle fall at vi har flere som har troen på at dette skal gå. …og det er jo kjekt mens vi venter :slight_smile:

6 Likes

Antar det blir elendig omsetning i PCIB denne uka også siden SBanken på nytt insisterer på at jeg ikke har aksjer i selskapet. Andre som har dette problemet?

Problemløsningsstrategien starter tydeligvis denne uka med:
=> Er det din feil? => Ja… => IDIOT

Ingen PCIB’ere som leser VG? :wink:


10 år er lenge å vente, men det er driftige folk PCI Biotch samarbedier med.

Helt urelatert så vant også nevnte Theo årets bart på julebordet for 3 år siden. Den prisen ble overlevert av undertegnede :smile:

14 Likes

Her er hjemmesiden til forskningsgruppens prosjekt

4 Likes

Takk @larsmkn og @zappa66
Nok en god PCIB-nyhet! :grin:

I årsrapporten fra 2015, øverst på s. 48 kan vi lese:
“Related parties:
The Norwegian Radium Hospital Research Foundation:
PCI Biotech has a long-standing research relationship with the Norwegian Radium Hospital Research
Foundation (RF), which is affiliated to the Norwegian Radium Hospital (NRH), now named
Rikshospitalet-Radiumhospitalet Helseforetak (RR-HF). Some of PCI Biotech’s main patents were filed
by the NRH and later transferred to PCI Biotech. Under the terms of research agreements with RF
from 2002 and 2007 and later amendments, the PCI Biotech supports the RF with research and
development funding, and gets rights of use and an option on certain conditions to acquire the new
technologies developed by the RF.
PCI Biotech has a right of first refusal to purchase from the RF, completely or in part, any new
technology within the field of Photochemical Internalization .”

PCIB har altså “first refusal” på den omtalte teknologien om det er av interesse!..

Langt frem ja, men det viser det at det ligger et ytterligere potensiale i PCI-teknologien utover de tre områdene som selskapet fokuserer på per i dag. :sunglasses:

8 Likes

Pcib i 500, det blir så konge det

6 Likes

Per med Bjella, noen som kan navnene på andre pcib ansatte her?

4 Likes

Yngve Haagensen klonen med brillene bak der.
Forskningssjef Bingo Berit
Ir direktør Lotto Lotte
Kjell Tring ytterst til høyre
Villige Vera.

Er iallefall de jeg kan

10 Likes

Du er pokker ta meg ikke god en plass :joy::joy::blush:

3 Likes

@larsmkn Har stor sans for bloggen din og har et liten kommentar. I posten om Incytes sitt mageplask så kommer du inn på at dårlig effekt som monoterapi kan være et varsko. Videre setter du spørsmålstegn ved hvordan blant annet PCIB, TRVX og BGBIO sine medikamenter vil være som potensiell monoterapi.

I linken som Zappa gravde frem så fremkommer det et in vitro-studie hvor man testet effekten på to cellelinjer for gallegangskreft. For EGI-1 hadde Gemcitabine nesten 0 effekt på cellene. PCI ga ca 50% celledød og kombinasjonen av PCI og Gemcitabine ga 99% celledød (og dosen med Gemcitabine som ga nesten 0 effekt var 30 ganger større enn i kombinasjonen).

For TFK-1 celler virker ser vi også en virkelig god effekt i kombinasjon.

Er klar over at dette er in vitro - men dette kan vel gi indikasjoner på at PCI faktisk har effekt på tumorcellene og er medvirkende årsak til at man ser god effekt i cohort 3 og 4. Klart sammenligningsgrunnlaget er lite og uklart, menmen…

Mulig du har sett dette, men hadde vært interessant om du har noen kommentarer til disse tallene. Gjerne kritiske såpass man slipper ha alt for høye forventninger til extension-tallene som slippes om få uker :wink:

(NB: Grafene under er logaritmiske for lesere som ønsker sjekke)



https://patentscope.wipo.int/search/docservicepdf_pct/id00000042102159/PAMPH/WO2018069536.pdf?psAuth=U70vRZ29r-ThNsKWg6i5fZlZ5qTgBdsFTHM_bchRuwo (Side 21 av 53)
9 Likes

Jess, kan skrive litt om tankene mine rundt det på søndag, evt i morgen tidlig :wink:

8 Likes

Hei, da har jeg kikket på det du spør om!
Jeg vil si at det er lovende at mekanismen viser en effekt på cellelinjer, men pre-klinisk er pre-klinisk og cellelinjer er ikke pasienter. For å si det litt brutalt så har enhver mislykket klinisk studie en gang vist en lovende mekanisme i cellelinjer, mus, rotter og andre dyr. Men på en annen siden så har enhver vellykket klinisk studie gjort det samme.

Poenget mitt var ikke at disse medikamentene er dårlige som monoterapi, men å prøve å lage en bevisstgjøring rundt dem siden alle nå “hovedsakelig” prøves ut som kombinasjonsterapier.

Resultatene fra cohort 3 og 4 ser veldig lovende ut, og det blir veldig spennende å se resultatene fra extension studien! Støtter de nye resultatene opp det som allerede har blitt vist så vil LOA øke mye, caset blir de-risket og aksjekursen vil nok ta et hyggelig byks oppover. Krysser fingrene for dere :slight_smile:

7 Likes

Ny Podkast i morgen.
Har du spørsmål, kan du sende dei inn.

9 Likes

Er vel første gang skuggedal også er med på podcast. Tør vi spekulere i at det kommer mer informasjon rundt finansiering på q1 presentasjonen? :slight_smile: Begynner å nærme seg en veldig spennende tid nå med PCIB igjen.

5 Likes