Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det er langsiktig som er best i pcib , hvor skal du finne volum om rett melding kommer

Tenkte jeg bare skulle si fra at jeg kommer til å skrive her på Tekinvestor fremover. Må bare bli litt kjent med funksjonalitetene først, og “miljøet”.
Virker som en fin plattform for de mer forseggjorte innleggene, så tror jeg kommer til å bruke det til nettopp det. Kommer nok også til å skrive litt på det nye HO-forumet. Så får jeg heller “klippe litt frem og tilbake”, alt etter hvor det er hensiktsmessig.

53 Likes

Velkommen hit!

Velkommen👍 Vi kunne kanskje da ha en fakta tråd og en småprat ? Hva tror dere ?

3 Likes

Ser at Snøffelen og FiloD har kommet på Tekinvestor.
Har et spm som de kanskje kan hjelpe med:
Har dere noen tanker rundt Lipid Nanoparticle Delivery?
Eventuelt i kombinasjon med FimaNAc.

Hvis det ikke kan kombineres hadde det vært naturlig for BioNTech og terminert samarbeidet, noe som ikke har skjedd.

Dette er superpotent.
Og vi er i den utrolige situasjonen at FimaNAc foreløpig er beregnet til kr 0 (Artic sitt verdiestimat på kr 78).

2 Likes

Kjempemessig :slight_smile: Da blir Tekinvestor dekket på PCIB også. Zappa66, FiloD og Snøffelen er inne, så da kommer sikkert de andre også. Velkommen

5 Likes

Velkommen skal du være! Ser fram til å lese dine kunnskapsrike innlegg inne på TI :ok_hand:

Hi
I hope i will not bore you with my English posts. I am new to this forum and replies in Norwegian are ok for me.
Here I wanted to discuss a potential PP2 partner, which is Snøffelen’s favorite for FimaChem :blush: .i.e Astellas (a Japanese pharma company)
I looked at their R&D presentation 2016.

This is pretty much inline with FimaChem mission.

16 Likes

Fantastisk og spennende at alle dere nye med så mye kunnskap innen bioteknologi og pharmaselskaper har valgt tekinvestor og vil dele, analysere og diskutere deres kunnskap med oss
Velkommen :performing_arts::trophy: :grin:

3 Likes

Jeg Snakket med Per Walday i fjor litt rundt detaljer på potensielle partnere for fimaCHEM. Han forklarte da at i utgangspunktet er det gjerne de mindre selskapene som var best egnet som partner. Jeg husker ikke helt hva han argumenterte som grunn, men mulig det er veldig byråkratisk på de selskapene. Uansett, det kan være at en kan redusere listen noe med det utgangspunktet, selv om ting endrer seg over tid, så plutselig er det kanskje snudd på hodet :slight_smile:

Forøvrig fantastisk å se snøffelen, Stockdz og andre flotte folk dukke opp her. PCI Biotech trådene fra HO har det vært svært bra kvalitet på og håper vi kan få i gang litt videre diskusjoner her og å få enda litt mer interesse her rundt selskapet. Nå ser det ut som kursen også er i et lite positivt driv og mye spennende som skjer fremover, så nå er det bare å lene seg bakover og nyte showet :slight_smile:

9 Likes

Hello good people!

On 25/06/2018 the American Society for Photobiology released their spring/summer newsletter and I was thrilled to see PCI biotech FimaVacc mentioned under photo-vaccines section, pages 4-5 link below:

Although this is mainly for the scientific community, I believe it is a great publicity and anything like this should be very welcomed.

The other great thing about this, is that the newsletter gives a reference to a full paper published recently 04/04/2018 with detailed explanation about FimaVacc (link below) the paper is titled “Photochemical Internalization of Peptide Antigens Provides a Novel Strategy to Realize Therapeutic Cancer Vaccination”

I don’t remember I have seen this before as much of what I know about FimaVacc came actually from the patent application.

Happy reading

19 Likes

Fin link med interessant info. At mus får en betydelig forbedring har jo også tidligere fremkommet i presentasjoner fra PCIB:

Personlig er jeg mer spent på sikkerhetsdata fra (friske) mennesker som er guidet avsluttet innen utgangen av 2018, samt evt. aktivering av T-celler. Jeg tør ikke kalkulere noe fra fimaVACC før dette er avklart. Endog er det neppe de helt store bivirkningene ettersom studiet har innrullert over 90 personer. :slight_smile:

Fra siste kvartalsrapport:

og fra Clinicaltrials.gov:


https://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02947854?cond=photochemical+internalization&rank=1

3 Likes

Er ikke sikkerhet på Vacc bekreftet OK? Mener at det er det

Ut fra meldingen i fjor så fremkom det at de fortsetter doseeskaleringen. Er det kommet nye meldinger etter denne tid?

Fra børsmeldingen 12.9.2017:

The clinical data cover more than 50% of the planned subjects in the ongoing dose finding part of the study and provide initial clinical support of fimaVacc’s potential to enhance the cellular immune responses that are important for therapeutic effect of vaccines. The dose finding will continue to establish maximum tolerated dose and further explore the efficacy of fimaVacc. The study remains on track for completion by first half of 2018.

https://newsweb.oslobors.no/message/434478

Står også at “fimaVacc Phase I study in healthy volunteers indicate enhanced overall T-cell responses at tolerable dose levels”. Videre står det jo i siste rapport at doseesklaringen er avsluttet, så du har nok rett.

Kanskje er jeg bare skeptisk som vil ha mer data før jeg innkalkulerer det :wink:

1 Like

Sikkert flere enn meg som har slitt litt med «å få tak på» FimaVacc delen.
Gikk et lite lys opp her nå.

Det hele er at man relokerer antigenet/peptid som nå «gjemmer seg» inne i endosomet ut i Cytoplasma slik at T-celler (killer cells) kan finne det.

Opptaket øker dermed 3.000 til 10 tusen prosent!
Det er så brutalt at man ikke tror det man leser.

Imunterapi er hot.
Når Safety blir OK er det vanskelig å forstå perspektivene.

Også greit å få en liten reminder fra hjemmesiden:

Therapeutic vaccination and CTL induction
There are currently more than 250 therapeutic vaccines in development against various types of cancers. Therapeutic vaccination is a potentially effective and powerful immunotherapeutic approach with many advantages:

Powerful: attacks cancer systemically
Specific: attacks only cancer cells expressing the tumour antigen – hence fewer side effects
Durability of action: chemotherapy has a limited action in time but vaccines continue to protect by teaching the immune system
Indications: potentially all cancer
Safety: contrary to traditional cancer treatments – immunotherapy has the potential to be extremely safe

Så fort finansieringen blir avklart blir dette meget hett. Kan bli noen seige løpeturer for dem som har valgt utsiden.

3 Likes

Hi!
Few days ago I was sent this by an oncologist friend, I was not sure if it was appropriate to share this since we already have enough to discuss as Pci shareholders, but I think the community deserves to know what else is going on with pci technology.

This is regarding a recent study for Ovarian cancer, this is really exciting as it was presented in ASPIC world congress 10-11 May/2018. And the results are worth discussing.

Go to page 76

“Results and Discussion: PCI lead to a synergistic effect when using 1nM and 2nM dactinomycin compared to using PDT or dactinomycin alone with the PCI effect being slightly higher using 2nM dactinomycin compared to 1nM. For cells that were illuminated for 5 minutes PCI produced 3.1 fold higher efficacy in cell kill vs. PDT (p< 0.001) using 1nM dactinomycin and 4.4 fold higher efficacy vs. PDT (p<0.001) using 2nM dactinomycin in HEY cells. The same conditions produced 1.9 (1nM) and 3.1 (2nM) fold higher efficacy vs. PDT (p<0.001) in SKOV3 cells. These results have indicated that the compressed 3D cancer model is promising way to study PCI as well as demonstrating the potential of PCI as a minimally invasive method for treating ovarian cancer in the future. The significant difference between PCI and PDT results shows the synergistic effect produced with the combination of both TPPS2a and dactinomycin.“

9 Likes

Correction page 76, I updated main post

Thanks!!

Shows again the promising effect of PCIB in various cancer types!

Jeg har ikke tid til å finne det nå, men mener han snakket om dette på Radium episode 46? At de hadde prøvd lave doser?

Å lytte til Walday gir meg tro på selskapet, virker nøktern og fokusert.

2 Likes

Jeg mener at det er blitt informert om at safety på Vacc på de første dosene er ok? Når man nå skal prøve ut lavere doser er det vel utenkelig at safety her ikke er ok.