Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

PCIB undersøker muligheten for pivotal fase 2 og da kan partner-avtale komme fort.
Men man kan også få en emisjon rett i fleisen når som helst. Forrige var med 50% rabatt, men de siste resultatene er meget gode, så jeg blir overrasket hvis rabatten blir så høy, men man vet aldri.

1 Like

Partneravtale pleier å komme når man starter Fase 3 dvs man trenger partneren sine penger for fase 3.

Normalt varer jo fase 2 et lite år, samt endel måneder med tolkning av resultater. Så partneravtale ligger langt frem i tid. ( 2år). Om man skal være realistisk.

2 Likes

Ja, men her undersøker man muligheten for pivotal fase 2, da slipper man fase 3 og partner går da inn tidligere.

Som jeg har nevnt tidligere

Jeg husker du nevnte det, litt skeptisk. Men om de får det til og resultatene er gode nok. Så må en evt partneravtale ligge veldig kort frem.

Slik som jeg ser det blir det nå enten pivotal fase II med partner, eller normal fase II (uten partner) og emisjon.

2 Likes

Hvis omsetningen fortsetter å holde seg, så er jeg optimistisk på at denne kan begynne å vandre litt oppover, er ganske tydelig hvor mye den har økt i det siste i forhold til det siste året.

1 Like

Ja, største minus som jeg ser at at det trengs mer penger snart. Det gjør at jeg ikke våger å satse skikkelig før dette er blitt avklart. Det er heller ingen analytikere som følger aksjen. Men resultatene er mer enn gode nok til at big pharma kan være interessert.

2 Likes

Som jeg fryktet, her går det fort nedover…

Skal det fortsette slik helt til videre finansiering er avklart blir dette brutalt.

1 Like

Grådighet kan ofte straffe seg… Jeg kjøpte på 5 og den var vel oppom 7,40 eller deromkring…
Men jeg har ikke den store posten i PCIB (ca 5 %), og jeg blir sittende.

1 Like

I gamle dager hadde jeg vært omtrent all in i denne, men nå ligger jeg på 5-10%, men jeg kjører ganske knallhard SL så mulig det blir litt redusering. Jeg var svært i tvil om hvor mye man skulle satse før videre finansiering er avklart og mitt gjett er at det tynger aksjen nå. Fase 1-Resultatene er fantastiske, men det hjelper lite hvis aksjen skal fortsette nedover i dette tempoet.

1 Like

PAS gir seg ikke.

Duppen man har nå kan være en god kjøpsmulighet. Spørsmålet er om de får pengene via partner, emmisjon eller annet.

Førstnevnte vil jo være en grei rakett oppover. Og caset dems ser ikke såå galt ut. Men når vi ser på emmisjoner her på berget i det siste… Så lener jeg meg til han som sa " folk som sitter i aksjer hvor man vet selskapet trenger penger tar en stor risk".

Personlig blir det kanskje en liten lyttepost. Men er usikker

1 Like

Ja jeg forstår de som ikke tar sjangsen før penger er hentet inn.
Det er noen meget stygge eksempler på emisjoner i år, tidligere gikk dette mer i ordnete former i alle fall for de aksjene jeg fulgte. Så dette med stygge emisjoner har blitt værre enn det var før. Men noe jeg har lagt merke til at hvis det er svært stygge emisjoner går ofte kursen ikke helt ned til emisjonskurs og det er jo en liten trøst for de som blir med ned.

1 Like

Vet du noe mer om Storebrand vekst, de flagget at de hadde solgt seg ned under 5%, men har de redusert ytterligere etter det?

Her om dagen var det noen på HO som skrev at de sendte en mail til investeringsdirektør i Storebrand. 15-30 min etterpå gikk kursen bananas fordi selgersiden var borte. Vet ikke om det var til å stole på, men om ikke så var det isåfall meget tilfeldig.

Om det er Storebrand som fortsatt selger er jeg ikke sikker på. Virker som det flere aktører som reduserer/kaster kortene.

1 Like

Alt tyder på det hvis man ser på hvilke meglerhus som netto-selger.

Her har jeg nok kommet for tungt for tidlig inn, men en god mld fra selskapet eller at noen våger å anbefale aksjen slik som ved Targovax og bildet kan snu seg fort. Men emisjons-spøkelset vil nok ligge over denne i en periode.

Ble nok litt lurt av oppgangen til 7.4, men den var kortvarig. Har redusert litt. Gjør ofte det hvis jeg bommer.

1 Like

En hyggelig nyhet (PCIB er mer enn bare bile duct cancer):
PCI Biotech to present poster at the Second International Cancer Immunotherapy Conference

konklusjon:
fimaVACChas a completely novel mechanism of action as a vaccination technology, representing a new and potent tool for stimulation of cytotoxic CD8 T-cell responses.

fimaVACCcan give strong synergy with commonly used immunological adjuvants

fimaVACCenhances both CD8-, CD4-, and antibody responses

fimaVACCstrongly enhances the antitumoureffect of therapeutic peptide vaccines

A phase I clinical study with fimaVACChas been started in healthy volunteers

http://pcibiotech.no/pci-biotech-to-present-poster-at-the-second-international-cancer-immunotherapy-conference/

1 Like

PCIB gir et lite håp for en pasient-gruppe

http://ammf.org.uk/2016/09/16/pci-biotech-trial-report/

Professor Dan Palmer and Dr Richard Sturgess in Liverpool have been involved with the initial study
and PCI Biotech have now confirmed to AMMF that they will be involved
with the next stage, too. Hammersmith are interested, and PCI are
actively looking for more UK sites to participate, and will be opening
new sites in several European countries.
Patients are not currently being recruited, but as soon as PCI
Biotech confirm the trial is open and where the UK locations are, we
will be updating our clinical trials page with the details.

1 Like

Kan det være Storebrand som fortsetter nedsalget gjennom ASC? Fortsetter de i samme tempo er det mye mulig de er tomme ila 1-2 uker dersom teorien stemmer.

jeg har begynt å ta vare på aksjonærlister

2 Likes