Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det er også en taktikk som kan fungerer i biotech-aksjer:Bli med på forventingsrally før resultater kommer og være ute når fasit foreligger. Litt som funcom vil nok noen si…

4 Likes

Man må jo bare justere strategien utfra kursen. Hvis den har gått mye før resultat foreligger bør man jo vekte ned. :slight_smile:

2 Likes

Trikset er jo bare å selge når man har god gevinst. Og ikke se seg bakover. Å traffe topp er nesten umulig. å ta 150-300% er ikke umulig.

4 Likes

PCIB går nydelig. Jeg letter meg for noen aksjer på 30.

3 Likes

Kom meg da inn i PCIB i dag . 21.20 :slight_smile:

3 Likes

Har ikke fulgt med, traff du intradags bunn? :slight_smile:

Nesten. Dagens bunn ble jo 21 :slight_smile:

2 Likes

Clutch timing

1 Like

endelig kommet meg inn jeg også. dritirriterende inngang på 22,30 (etter å ha sett litt på den siden 16-17), men følte jeg måtte gjøre noe nå. vil egentlig doble posisjonen, men håper den kommer ned litt så jeg kan snitte ned noe snarere enn å løpe etter.

3 Likes

Mangen som kommer til å gå av seg støvlene her :snowman_with_snow:

2 Likes

Btw, hvis noen lurer på hva pre-emisjons toppen på 45kr tilsvarer nå, etter emisjonen, så er det (45+7)/1,7 = 30kr.

9 Likes
2 Likes

en av de største triggerne som kommer er resultatet av forsterkninga av vaksiner fase 1.museforsøk har vist meget stor forsterkning.i gjennomsnitt lykkes ca. 60 prosent i fase 1.her er målet typisk å finne ut om medisinen er sikker. så vaksinen er velkjent, man injiserer et stoff i kroppen for å gjøre cellene mer lyssensitive og lyser på stedet man setter vaksinen.så hva er sannsynligheten for å lykkes her i fase 1? tror den er høyere enn 60 prosent, dette høres ikke så farlig ut og bivirkningene av lyssensitivt stoff er allerede testet ut i andre studier av pcib. hva tror man skjer med kursen hvis fase 1 lykkes? Mange måter å tjene penger på i biotechaksjer… man trenger ikke være med helt til en eventuell godkjenning.

et annet alternativ er å bare være med på forventningsrallyet før fase resultat foreligger, men være ute når fasit er kommet, som jeg nevnte tidligere.

og snart arrangeres gallegangskreftkonferansen der pcib vil være representert. :slight_smile:

2 Likes

Å være helt ute alltid virker dog å være litt uvanlig risikoaverst til å være tekinvestor verdig. :wink:

5 Likes

Håper jeg får solgt 20% ved rundt 40 kroner, det er første delmål.

Ellers fra Investtech:

PCI Biotech Holding Asa (PCIB) endte på 23.00 kroner etter en oppgang på 9.52%. Aksjen satt med det ny årsbeste for sjuende gang i år. Den siste uken har aksjen steget hele 31.43%. Det ser også bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.

1 Like

Hvorfor deler du på 1.7?

1 Like

1 aksje ble til 1,671 aksjer - han bare rundet litt av.

2 Likes

Var det jeg tenkte :slight_smile:

Med overtegning (3%) ble det 1.69

Men regnestykket for pris per aksje blir vel da

(45+0.69*7)/1.69 = 29.5 kr

3 Likes

Stemmer, glemte overtegningene… 1,693 var vel det eksakte tallet? :wink:

1 Like