Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

rt 25.00 :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

2 Likes

Eg forstår det, men når systemet er nede, så finnes det likevel muligheter, set var det som var poenget :grinning:

Ellers kan det jo og være lurt å legg inn salgsordre oppover, dersom det er en utfordring som stadig dukker opp, i tilfelle det kommer kjappe prosenter.

Uansett, det kan ble lurt å Tlf nr lagret, tilfelle noe oppstår.

2 Likes

Takk for hjelpa Kronn :slight_smile:
Kan være lurt å legge ut ordrer oppover, men grådig som jeg er så går jeg da igjen glipp av ytterligere oppgang :blush:

Hadde uansett tenkt å vente før jeg la ut første salg i PCIB, men det gikk fort nå, så det kunne vært greit å gjort noen kroner.
Får se hva som skjer utover dagen.

1 Like

La ut 5k på 25kr, 1404 ble solgt umiddelbart…

Oioi det var store summer :open_mouth: :stuck_out_tongue:

1 Like

Sperrepost fra duogdu, han spiller hardt!

4 Likes

Bedre nå?:joy::joy::joy:

2 Likes

Jeg solgte 4000 på 26 på åpningen med skbn. Hadde lagt inn ordren fra før. La inn kjøp på 23 igjen, men tror ikke jeg får den i dag

3 Likes

Jeg likte dagens melding. Årsaken til at jeg er så positiv som jeg er i denne her er at jeg mener den er grovt feilpriset bare pga. gallegangskreftresultatene. Det er 1/3 av hva PCIB driver på med. I tillegg har de fimaVacc (T-cell induction technology for therapeutic vaccination), and fimaNAc (nucleic acid therapeutics
delivery), der særlig førstnevnte er en gigantisk joker.

Og gallegangskreftsatsinga er en del av
fimaChem (enhancement of
chemotherapeutics for localised treatment of cancer) som kan brukes på andre krefttyper enn gallegangskreft.

Og dagens melding bekrefter at også andre ser potensialet i disse andre satsingsområdene til PCIB.

3 Likes

Altså førstnevnte av de to sistnevnte du nevner, nemlig fimaVacc ? :wink:

1 Like

Synes både RSI og trendkanal indikerer det er mer å gå på her. Sitter på alle aksjene.

3 Likes

For de som er interessert i det fundamentale i caset, her er søknaden til forskningsrådet, den viser godt hvilket sprengstoff pcib kan sitte på hvis de lykkes med vaksine-delen av forskningen sin.

https://www.forskningsradet.no/prosjektbanken/#!/project/235356/no

her er et sitat jeg likte godt

Selv om det er opp mot 300 kreftvaksiner som er i klinisk utprøving, har bare én kommet på markedet; og mange slike vaksiner har feilet under klinisk utpr øving pga. for dårlig effekt. Det er derfor mange firmaer som er interessert i å betale for teknologier som kan forbedre effekten av slike vaksiner. Innledende forsøk i et modellsystem har indikert at PCI har potensial for å gi en kraftig forbedring av ef fekten av slike vaksiner og hvis teknologien kan optimaliseres og gjøres mer robust, og resultatene kan dokumenteres i klinisk relevante modeller, bør PCI-teknologien være meget attraktiv for mange av de firmaene som utvikler vaksiner.

8 Likes

og ikke minst dette som viser nye patentsøknader er sendt pga lovende resultater.

Forsøk i prosjektet har vist at PCI-teknologien kan gi en stor forbedring i immunresponsen på forskjellige typer eksperimentelle vaksiner i mus, i de beste tilfellene har en mer enn 100 gangers øking av effekten blitt oppnådd. Forsøk med å bruke PCI-teknologien sammen med andre immunstimulerende agens har også vist at PCI kan gi en synergistisk effekt sammen med flere forskjellige typer av slike agens. Slike agens blir brukt i de aller fleste kreftvaksiner som er under utprøving og bruk av PCI-teknologien sammen med slike agens har blitt patentsøkt som en følge av resultatene oppnådd i prosjektet.

Forsøk i musemodeller for melanom og livmorhals-kreft har vist at den forbedrede immunresponsen som oppnås med PCI-teknologien også gir seg utslag i forbedret behandling av kreftsvulster ved terapeutisk vaksinering i huden på mus.

Enda bedre resultater er oppnådd ved vaksinering rett i kreftsvulsten, og ved denne formen for vaksinering gir vaksinering i én kreftsvulst også effekter på andre svulster i samme dyr, noe som indikerer at slik behandling kan brukes til å behandle kreft med spredning.

Det har også blitt gjort forsøk hvor PCI-basert vaksinering har blitt brukt i kombinasjon med såkalte «checkpoint inhibitorer», som er en ny klasse substanser for immunterapi av kreft som har gitt meget bra resultater i kliniske studier, og som nylig er godkjent for behandling av bl.a. melanom og lungekreft. Resultatene fra disse forsøkene har dannet grunnlaget for innsending av en ny patentsøknad.

5 Likes

Er det nå jeg skal hive inn brannfakkel og si at PCI har større oppside enn nano? :slight_smile:

4 Likes

Det er den tanken som flere og flere begynner å pusle med…

1 Like

MCap tilsier jo at oppesiden er større i PCIB :wink:

Ja jeg har noe av samme penger på gata følelsen som jeg hadde i NANO i fjor sommer.

1 Like

fra nyhetsbrevet til xtrainvestor
MP Pensjon har økt med 215.000 i PCI Biotech til 1,54 millioner aksjer. Myna AS har redusert med 115.000 til 400.000 aksjer. Vicama AS (Kjell Ulrichsen) har solgt 210.000 aksjer – ny beholdning 790.000.

1 Like

Morsomt, MP Pensjon er Pensjonskassen til Tine Meierier. De har fått en del tyn for at disponeringene deres har vært uetiske før, kreftforskning må være innafor.

Og tenk om de gjør en monsterkule her. “Tine har finansiert pensjonsforpliktelsene sine frem til 2060. Samt vært med og løst kreftgåten”.

(Ingen haussing her, det er voldsom risiko i biotech, man kan tape pengene.)

2 Likes

har du laget deg signatur? :wink:

4 Likes