Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Earnings call 14.02.2016
Earnings release 28.2.2016

Skjermbilde 2017-02-14 kl. 13.04.33

PCIB ligger i en fin stigende trend men er kanskje noe overkjøpt på dette nivået. Motstand på 35 kr virker å være sterk. Den har snudd to ganger her nå. Men trenden er fremdeles opp og så lenge den ikke bryter under 29 kr er det bare å laste på dippene (det har jeg planer om!).

7 Likes

Så det var en del på shareville som solgte mye ved 29 med håp om å kjøpe igjen på 20-22, ble ikke så vellykket gitt. Denne gangen luktet jeg lunta og kjøpte igjen hele tradingpotten min på 27, er litt happy med det.

5 Likes

Trodde du skulle selge ved 35? Brudd opp gjennom 35 vil jo være ganske bra kjøpssignal spør du meg. Tror den vil konsolidere nå, og gli ned tilbake mot 29 de neste dagen slik at RSI får roet seg noen hakk før neste legg opp, DA kommer bruddet tror jeg :slight_smile:

2 Likes

Jeg har hatt en liten tanke om å lette meg for noen aksjer når vi nærmer oss 35-40 ja. Jeg solgte faktisk en liten smule i NANO på 60 og. :slight_smile:

F.eks kjøpe noen flere aksjer i OMER som kan gå fra 11 til 25 nesten over natta og videre til både 30 og 40.

Hm… må lese meg litt opp på Omer. Bare navnet og dollartegn i ticker gir litt avsmak men hvis du går god for dem må jeg sjekke dem ut :slight_smile:

Holy crap. Link mellom PCIB og CRISPR.

14 Likes

Teknisk ser PCIB helt strålende ut.

7 Likes

Enig. Jeg hadde kjøp på 31.60 men flyttet opp til 32.50 da jeg ville ut og ikke sitte å glo på skjermen i hele dag. Morsomt å se jeg ikke ville fått da low var 31.70 (typisk, hadde kjøp inne i Bergen også på 3.55, etter test av 4 i morges og low der var 3.56 før den skjøt opp igjen - wtf?! Bommer med 1-10 øre hver gang!)

Jaja, the trend is your friend. Jeg er faktisk helt komfortabel med snittet mitt også, selv om det er på 30-tallet. PCIB blir nok ikke en del av min long portis i år, men jeg skal ha med meg en del av oppgangen her for det :slight_smile:

4 Likes

Enig @Savepig , vi skal snart oppover :chart_with_upwards_trend:
La inn et kjøp etter innlegget ditt om Crispr i går, men litt for lavt. Fikk en post på 32 i dag, så fornøyd allikevel.

Det om CRISPR ser jo rimelig spekulativt ut foreløpig. Men holy moly om det viser seg å ha substans…

2 Likes

Enig…spennende…
Bommet på forventet kursgang da tegningsrettene var i salg ved emisjonen, bommet på et kjøp rundt 10,60 (var 0,10 fra). Kursen kom aldri ned dit igjen, det gikk bare oppover og pengene måtte inn i husholdet :frowning:
At kursen nå har stabilisert seg på dagens nivå styrker min tro på at vi snart skal videre oppover. Ser fram til rapportering og nye meldinger :slight_smile:

Hvis du ser på ett-årschartet til Editas så er den i ferd med å bryte gjennom et teknisk viktig nivå. Brudd på 28.20-28.35 vil signalisere oppgang over $30.

Dette med PCIB’s mulighet til å få større molekyler inni cellene og dermed deres mulighet for å forbedre metoden for så mange andre vaksiner/behandlinger var den x-faktoren som fikk meg til å kjøpe. Jeg føler det ikke er priset inn i selskapet i det hele tatt. Her kan jo potensialet være mange ganger større enn alle “produktene” de jobber med. Mens jeg føler markedet har priset inn kun en % sjangs for suksess med ett av produktene og ingenting for metode inntjeningspotensialet.

4 Likes

Helt sant.

Men det er generelt sånn for prekommersielle biotechs at omtrent all verdisetting gjøres ut i fra det første produktet som skal kommersialiseres mens pipeline etter det bare blir et sideshow som kun kommenteres.

Har en del sære konsekvenser.

4 Likes

Men med en gang vaksine-delen eventuelt passerer fase 1 skal den verdisettes en del. Det kan bli gøy å se på. Tror det er stor sannsynlighet for at fase 1 blir vellykket. Forsterke vaksiner med lys og medisin som gjør en mer lysømfintlig. Den medisinen har vært prøvd tidligere med godkjente bivirkninger. Velkjente vaksiner høres også trygt ut. Og effekten har vist seg svært lovende i prekliniske forsøk på mus.

2 Likes

Hvis bare litt av det vi håper slår til her blir dette en helt ellevill tur for aksjonærene.

En 16 milliarder market cap virker fullstendig realistisk i et “temmelig bull” scenario.

Da snakker vi om en aksjekurs ca 600 hvis en ikke trenger en emisjon til, hvilket kanskje er litt urealistisk.

Sick.

Hvis alt slår til er det nok sannsynlig at PCIB blir kjøpt opp for en “billig” sum. PCIB er på radaren nå hos flere, det ser man med samarbeidene og interessen for gallegangskreft-resultatene.

Det er et par nagende punkter som gjør at jeg ikke legger enda mer penger inn nå:

  1. Hode og Nakke studiet gikk ikke så bra som en hadde håpt. Hvilke andre indikasjoner har det negative implikasjoner for?
  2. Skulle fryktelig gjerne sett mer innsidekjøp.

Enig. Det jeg synes er litt skummelt er at de har holdt på så lenge. Hva har tatt så lang tid og så mange emisjoner?

Enda en ting som jeg ikke klarer å slå meg til ro med: gallegang studien har et sykt tynt pasientgrunnlag de henter sin data fra. Jeg er skeptisk til om de klarer å replikere resultatene på et større pasient antall.

Det sagt: har rundt 100k inne nå og øker etterhvert hvis de leverer. Må lese meg litt mer opp i helgen. Har god kontroll på Nano men har ikke satt meg like godt inn i PCIB :smile: