Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

@Hakon må være Nano de mente? :laughing::+1:

1500?ikke pokker, vurderer salg oppunder 5000, slår av litt for kjente :joy:

1 Like

Det må være Nano ja @Oilimp :smile:

Jeg ser en del på HO mener PCIB kan bli større og mer verdt enn Nano. Men jeg har til gode å se en realistisk fremstilling av tall som beviser dette. Sist nå måtte jeg arrestere en på HO som mente PCIB kunne gå 10x på 6 mnd.

Normalt overser jeg slike useriøse hauseinnlegg men siden han brukte samme innlegg til å baisse Nano måtte jeg svare ham.

Jeg mener ikke PCIB ikke kan gå 10x hvis de lykkes, men jeg vil gjerne se en realistisk utregning som viser dette. Jeg har selv prøvd å sette opp et base case i Nano (se Nanotråden), hvor jeg får en aksjeverdi på 890 kr ved full klaff forutsatt at Nano klarer å ta 20% av markedet det første året Betalutin er tilgjengelig.

Nå er jeg litt forundret over at du som kommer fra biotec har 20% andel første året som base case. :wink:

Har du hørt radium episoden og delen om vaksinedelen?

Leste det svaret ditt ja @Nocturne
Myyye rart på HO, er veldig overrasket over mengden søppel som uttales der av såkalt voksne folk. Men er jo gullkorn innimellom, derfor er jeg innom og ser der og.

Mye å lære om aksjeverden, vil lære alt i går men må nok skynde meg sakte. Bestilte den boka dere anbefalte.

Når det gjelder Nano vs. Pcib, kan jeg bare si at jo mere jeg leser om Nano, selskapet, forskninga, rapporter osv, jo tryggere blir jeg.
Har en liten post i Pcib, som selges når jeg er fornøyd.

Hehe. La oss ikke snakke om Biotec hva? Jeg har enda mareritt om Woulgan… :smile:

Har hørt radium episoden ja, og PCIB er absolutt et spennende selskap, men en del ting skurrer:

1). De har holdt på i mange år. Dårlig track record. Hva er annerledes nå?
2). Ledelsen har ikke langt på nær så mange aksjer som Nanoledelsen har. Har de ikke trua?
3). Jeg ser virkelig ikke hvordan de skal få solgt gallegangskreft terapien i low cost land til den premium prisen mange operer med (200k USD).
4). Ekstremt tynt pasientgrunnlag. Ja, tumorene ble riktignok vesentlig redusert i mer enn 2 pasienter, men det var bare CR på 2 av 7 såvidt jeg husker.

Dette er noe av det jeg kommer på i farten som holder meg tilbake fra å satse tungt i PCIB.

2 Likes

Enig i mye av det du skriver her Nocturne, derfor jeg bare har en mindre andel i PCIB. Enkelte snakker om 200 dollar per behandling for gallegang, men det er en kombinasjonsmedisin og da får ikke pcib hele profitten selv.

Det jeg synes er positivt nå er at Q4 presentasjonen blir fremført hos Oslo Cancer Cluster. Tolker det som at de har fått opp selvtilliten og at de har stor tro på behandlingen, også i forhold til hva som er kommunisert den siste tiden. Litt synd at det bare er audiocast for oss.

2 Likes

En teknisk juvel denne aksjen!

Klar for brudd opp gjennom fib.0786
RSI viser økende momentum
MACD viser brudd og volumet er økende

Antar vi ser 40-42,5 neste uke med pullback til 38 før ny konsolidering.

4 Likes

Jepp, helt enig. Makan til perfekt stigning, konsolidering og nytt rykk opp, har jeg ikke sett i et chart.
Så sier selv 42,50, buy back på 38? Jeg tipper den overshooter til 45. Skal legge salgsordre der :slight_smile:

2 Likes

Ser nydelig ut, men 40 kan kanskje by på litt trøbbel på veien?

Du venter full fyr i teltet til uken altså :smiley:
Historisk har den hissige drag opp, så kanskje du får rett.

2 Likes

Hehe, jeg mener det er mulig. Tenk om de kommer med melding om ODD fra USA f.eks? Eller partneravtale? BOM: 50 spenn… :wink:

Interessant hvis denne stemmer:

At radforsk ikke lot seg utvanne ved emisjonen er et meget sterkt tegn på at de har troen på det PCIB driver på med.

5 Likes

Gevinstsikra med ca 1/5. Hadde alt for mye PCIB

2 Likes

Det sto i FA i dag. Regner med han ikke sier noe det ikke er hold i!

1 Like

3 Likes

Taket av trendkanalen. Utenfor Bollinger nå. Jeg har lyst å selge men tror den kan overshoote litt…

Edit: hva skal jeg selge? Trenger noe cash snart… men vet ikke hva jeg skal selge…

1 Like

Mulig jeg er dum, men i stedet for å selge tar jeg meg en skitur. Det gjør jeg de neste dagene også.
Fristende ja. Lurt? Vet ikke. Skal den høyere? Og høyere? Ja! Ja!
Ha en strålende dag :sun_with_face::skier:

10 Likes

Jeg tror en skitur alltid er en god ide!

1 Like

Bare pass på å ikke skifte spor på veien hjem.