Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Valgte å ta gevinst her på fredag.
liten tvil om at den skal ned mot 27, risiko for at vi skal ned mot emisjonskurs.

Så da tenkte jeg at det var bedre med en fugl i hånden… :wink:

1 Like

Jeg sitter med alt. Denne aksjen skal jeg ikke trade i, det har jeg bare bestemt meg for :slight_smile: Utrolig spennende produkter med enormt potensiale og lovende resultater. Kan se ut som det kan ta litt tid før vi får nyheter men ODD kan komme når som helst fra nå og frem til sommernen og da gjelder det å være inne.

Ned mot emisjonskurs? Haha…

du mener at den risikoen = 0 ?

Risikoen er der, men ikke uten at det kommer dårlige nyheter. Den går jo ikke fra 38 til 7 kr uten videre når det ventes resultater og diverse fra mars til juni… I så fall logger jeg ut og sier opp hele børskarrieren min.

shorting, stoploss raid, panikk blant småaksjonærer…
kan tenke meg mange grunner i tillegg til dårlige nyheter.

helt ned til 7 kr skal det nok negative nyheter til for å utløse, men ned til 17,5-18,5 kan fort skje hvis 27 ikke holder.

Trenger ikke si opp børskarriæren din for min del :wink:

2 Likes

Jeg tror personlig 27 holder, og så er det vel en del støtte før den bikker under 20 kr. Men momentet er negativt. Likevel fint for oss som ikke fikk lastet på himmelferden opp i første omgang. Tenker å gå inn med 10k til å begynne med, men vanskelig å velge. All inn i Funcom eller 50/50 PCIB / FUN? :smile:

Det blir vel å sitte rolig og se hvilken som bunner ut først…? :blush:

Akkurat nå er vertfall nedsiden størst i PCIB.

1 Like

For dere som trader i PCIB:
Hvilket antall aksjer driver dere og trader med? Er det f.eks 2000stk, mer/mindre? Hvor mye føler dere at må tjene på tradinga for at det skal være verdt det?

Eks (uten noen form for kurtasje inne i bildet):
Si at jeg selger 2000 aksjer på kurs 31.40 (62 800kr).
Så går kursen ned til 31.
Jeg kjøper meg inn igjen, og handler for ca samme kurs som jeg solgte for, og har da fått handlet 25stk ekstra aksjer for denne summen. 2025 x 31 = 62 775kr.
Kursen går så opp til 31.40 igjen.

Føles disse 25tk ekstra aksjene som verdt det, mtp risikoen man tar?
Altså, jeg ser at dersom man gjør dette hver dag i uken, så ligger det en del å hente, but still.

Jeg har forresten null kunnskap om TA o.l osv - handler som regel på megatrender, og kunnskap om selve caset/selskapet.

Noen gitte “trading-regler” dere går ut fra? :slight_smile:

På generelt grunnlag er det aksjer jeg har tro på så trader jeg maks 50%. Dette fordi det er så innmari surt hvis man bommer og toget går. Med denne taktikken er man fremdeles med.

Takk for svar :slight_smile:
Er nok greit det, å kunne være med selvom toget går - om så bare 50% av opprinnelig verdig.

Får se om jeg tør å trade litt - ska føle meg litt fram :slight_smile:

Tradet med mellom 3 og 5k når jeg var inne i PCIB. Gir jo 3-5k avkastning pr. krone.
Men har ikke tenkt å trade den fremover men kanskje heller ta long posisjon etterhvert.

He he. Historien din her sier noe helt annet :smile:

3 Likes

3-5K pr krone er rimelig grei gevinst :slight_smile: tommel opp

Syns Hegnar trådene om PCIB er ganske gode.

Pcib - Trigger liste
Ny opdatering da vi jo har fått noe mere info etter Q4 prest. Førts så det ut som at ting gikk litt fortere enn jeg hadde ventet, nu er det vel sånn at ting tar den tid vi kan forvente innenfor biotec.

Avtale top 10 Big Pharma fimaNac …dec 2016– jan 2017 ----------På Plass, (forlengelse).
IND-US gallegang …Marts-maj 2017 ----------------------------------På Plass.
ODD-US gallegang …Marts-Juni 2017
Resultater på fimaVacc fase I studie …Marts – Juni 2017
Svar på Patenet søknad (Pcib CPI)………….Mai – November 2017
Opdat. på survival pasienter coh. 3+4 fase 1 Galleg. Marts-August.
Pivotalfase II gallegang …Maj-Juni 2017
Ny aftale top10 pharma …………. Juni 2017

Regulatoriske Ikke ennu søkte triggere.
AA gallegang …Feb-Marts 2017
BTH gallegang …Feb-Marts 2017
PRIME EU … Feb-Marts 2017

Partneravtale Gallegang …Juni - September 2017
Evt. nye avtaler fimaVacc …Juni – Oktober 2017
Evt nye avtalet fimaNacc …Maj – Oktober 2017

Waldy poienterte at det regulatoriske var klart i løpet av H1 så da går vi 4 meget spennende måneder i møte, herutover poienterte han også at de forskjellige regulatoriske status eller proceccer ikke er avhengige an hverandre, men det er strateisk å tenke på søke rekkefølge i forbindelse med disse (AA, BTH, PRIME etc.).

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21253864

FiloD:
FimaNac områder eksplodrere i øyeblikket, i mange år var dette område ikke annet en spennede og lovende, men de hadde problemer med å komme inn i cellene med de store molekyler derfor nedla mange av big pharma dette område for 3-4 år siden. Nu ser det ut at Pcib kan være med til å løse dette problem. Jeg tror dette området kommer til å blåse Pcib opp i stratosfæren, store ord men det er min egen tro.

4 Likes

NANO VS PCIB

"Innlegg av: FiloD (07.12.16 17:28 ), lest 6102 ganger

Ticker: PCIB

NANO - PCIB samme markeds potensiale

Først gratulerer til alle NANO ér for supre resultater og en god emisjon. Da jeg fikk se NANO sin company presentasjon i går var det en ting som begynte å interessere meg i forhold til Pcib, og det var markeds potensialet.

Først vil jeg si at jeg syntes at NANO er fornuftig priset, med store potensiale til både å gå til 1L og andre behandlingsområder.
Det jeg vil påvise med nedenstående er hvor totalt feilpriset Pcib er.

Markedsstørrelse.
NANO skriver på side 9 i presentasjonen at 3L markedet har en størrelse på 0,6 mia USD og at pasient grunnlaget er 10.230. Dette gir en behandlingspris på ca. USD 60.000
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Company%20Presentation%20-%20December%202016.pdf

Pcib skriver på side 17 i deres investor presentasjon at pasient grunnlaget er 3000 pasienter og minimum prising er USD 100.000. Men mye ligger til rette for at Pcib fort kan få USD 200.000 pr behandling. Faktisk har de selv opplyst at nuværende behandligs pris ligger i mellom USD 100.000 og USD 480.000. og på nedenunder link kan man se at "whereas the majority of drugs for indications with less than 10,000 patients in the US are priced at or above $200,000 per year. " Så det faktum at det er færre pasienter og færre konkurrenter tilsir at Pcib godt kan få en pris på USD 200.000 pr behandling.

http://www.lifescicapital.com/analysis/orphan-drug-pricing/
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2016/11/PCI-Biotech-Investor-Presentation-Nov-2016.pdf

NANO markeds potensiale: 0,6 mia USD
PCIB markeds potensiale: 0,6 mia USD

Regulatorisk forløp
Her er det både og.
Pcib er ferdig med sitt fase I, med 0 DLT og suverene resultater, de har også fått ODD-eu
NANO er igang med siste del av deres fase I. og har foreløpig gode resultater NANO har pivotal fase II klar og ODD eu og us

Konkurrenter.
NANO har mange konkurrenter dog har NANO bedre resultat enn de fleste og er lettere å bruke.
Pcib har stort sett ingen konkurrenter, og dagens standard behandling gir 2 CR av 300 pasienter, mens Pcib foreløpig gir 2 CR af 7 pasienter, sandsynligvis mere når man får gjennomført pivotal fase II, og også får lov til å gjenbehandle de pasienter som får nye svulster.
Der hvor NANO skal ut å konkurrere om markedsandeler, kan Pcib med høy sansynlighet ta hele markedet, da nuværende behandling ikke er i nærheten av den effekt som Pcib kan vise til.

Tidsperspektiv
NANO har fått pivotal fase II, og kan være markedsklar i H1 2019 hvist de får breake thru designation og AA.

PCIB har store muligheter for å få avlesning på RESIST, og kan dermed være på markedet Q4 2018

Fremtid.
NANO kan gjøre betalutin til en 2L behandling, det vil øke totalmarkedet til 2 mia USD. NANO kan også gjøre betalutin til 1L, og man har også fine muligheter med DLBCL.

Pcib vil med en partneravtale også ta markedet i østen med bla. Japan som har ca. 11.000 pasienter om året, samt 15-20% gjenbehandlinger det gir et totalt marked på ca. 16000 behandlinger. Gitt at de kan ta samme pris, gir det et totalmarked på 3.0 mia USD.

Hertil kommer muligheten for å behandle pancreas som er et marked som er 10 ganger større enn gallegang, jeg er meget sikker på at denne mulighet vil være inne i en evt.partneravtale.

PCIB er også i gang med fimaVacc fase I studie og har flere avtaler og store muligheter med fimaNac
Det har også en betydning at NANO er på Oslo Børs og Pcib er på Oslo Access.
Mit formål er som sagt å vise hvor feilpriset Pcib er og sammenligningen med NANO er fin fordi de ligner hverandre på en del områder.

Hvist Pcib får pivotal fase II ODD-us AA osv. samt en partner avtale i Q2, 2017 så skal de minimum prises på nuværende NANO niveau ca. 5,7 mia, Med 25 mio aksjer vil dette gi en kurs på 228. Jeg tror dette er meget sandsynlig.

5 Likes

I know! Right? Jeg skjønner ikke hva som har skjedd… før satt jeg 2-3 år med et selskap.
Nå er det hit and run. 20% her, 50% der. Hele tiden på jakt etter kjappere gevinst. Hva skjer? :cry:

2 Likes

5:20-7:40 forteller de om PCIB. :slight_smile:

Synes det ser litt mørkt ut i boka her nå. Brudd ned?

Håper PCIB raser og Fun :rocket:
Da går jeg tungt inn igjen :grinning: