Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jaja gutta, så spiller vi bingotech igjen da.

5 Likes

Tror det blir lite søvn på meg i natt! Gleder meg og gruer meg som faen på samme tidspunkt, nesten som å være nyforelsket. :joy:

3 Likes

Lykke til, håper og tror på positive nyheter :+1:

pcib er den eneste aksjen i min portefølje som gir meg sommerfugler i magen når jeg tenker på potensialet hvis de lykkes. neste melding blir spennende…

2 Likes

Helt ærlig, om leveringsteknologien deres viser seg å kunne lisensieres til all verdens andre selskaper for å booste eksisterende medisiner, så snakker vi kursmål 300-500. Da blir det hummermiddag.

Om det viser seg at den også funker for CRISPR og blir en viktig brikke i det spillet, så er det bare å legge vekk kalkulatoren og le høyt.

Må si jeg allerede flirer litt på tanken av at alle aksjene jeg har i PCIB allerede er minus i netto kostpris på.

(FimaVacc og FimaNac er mange år ned i løypa, bare så det er sagt. Fimavacc skal snart ha de første safety readouts fra fase 1, fimanac fikk jeg hører fra deres IR var det de allokerte minst ressurser til på nåværende tidspunkt.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-first-subject-dosed-in-the-fimavacc-phase-i-study/

)

3 Likes

Med et slikt kursmål er det jo plenty av tid til å komme seg inn. Jeg vil inn hit men vil ha litt mer data å gå på før jeg tør satse slik jeg har gjort i Nano. Men lykke til, blir spennende i morgen. 50 kr ved positiv nyhet?

Er nok mye gevinsttaking og det ene med det andre tradermoro i vente, den har jo allerede gått mye. Men etablering på 40-tallet bør kanskje være innen rekkevidde, skal ikke kimse av det heller.


En mulig indikator på hva man kan vente seg i morgen:

Radforsk har vektet seg ned i Photocure, der har det som kjent ikke gått så bra som alle håper.
Radforsk er tungt vektet i PCIB ifm emisjonen…

2 Likes

Hvor er ABSTRACTET!?

Kommer forhåpentligvis kl 0800. De pleier det…

Jepp, melding kom nå kl 08 :slight_smile:

Oslo, Norway, April 21, 2017 PCI Biotech (OSE:PCIB), a clinical-stage company developing innovative therapeutics that address significant unmet medical needs, today announced that a poster of the fimaChem technology will be presented at the International Liver Congress 2017 - the annual meeting of the European Association for the Study of the Liver (EASL).

The event is taking place in Amsterdam, the Netherlands, from 19 to 23 April 2017, and Dr. Richard Sturgess, Coordinating Investigator of PCI Biotech’s phase I study in inoperable bile duct cancer, will present the fimaChem poster on 21 April 2017. The poster is named “Phase I study with Photochemical Internalisation (PCI) - A novel technology for treatment of perihilar cholangiocarcinoma” and includes a brief technology and method background and results from the recent fimaChem phase I study.

The results include an update on interim average overall survival data of 14.5 months per end March 2017, with 25% of the patients still being alive. Patients are on PCI Biotech’s phase I study in inoperable extrahepatic bile duct cancer for six months, and thereafter followed for survival only.

The median overall survival (OS) in the studies that established gemcitabine and cisplatin as standard treatment in cholangiocarcinoma (CCA) was 11.7 and 11.2 months respectively (Valle et al. NEJM (2010) 362:1273-81 and Okusaka et al. BJC (2010) 103:469-74). These results may however not be directly comparable to the data in the fimaChem phase I study, as these studies include a wide range of different inoperable CCA patients, while the fimaChem phase I study focuses on inoperable perihilar CCA patients.

hele meldinga:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170421.GlobeNewswire.HUG2097270

1 Like

Er dette bra data? 14,5 måneder, 25% av pasientene lever enda da? Hva er sammenlignbart? Vet ikke så mye om det.

1 Like

Hvis 11.7 måneder er den beste levetida fra tidligere medisiner, har den økt levetida økt med 24%. Hvor mye var det medisinen til algeta forlenget livet til pasientene i gjennomsnitt?

Ganske digg å leve noen måneder til tror jeg, når man er i ferd med å dø. Smerter eller ikke - knuge litt ekstra på folk man er glad i osv. Men kommer jo an på situasjonen - tror folk er villige til å betale for noen måneder ekstra ja… Om det offentlige er det er usikkert :slight_smile:

1 Like

Det vet jeg ikke, men 24% er jo en bra økning. Og hvis de 25% lever enda, hvis jeg forstår rett, kan dataene bli enda bedre. Spennende! :slight_smile:
Edis: @VargVemund klart de fleste hadde betalt gladelig for å få leve lengre, dette viser vel at de har noe bra på gang :slight_smile:

1 Like

Et annen ting er at behandlinga kan gjentaes igjen og igjen slik at man øker sannsynligheten for å leve enda lengre.

4 Likes

Jeg ville nok betalt for 25% sannsynlighet for å leve lenger også… Skal heller ikke undervurdere placebo om man betaler nok for noe :wink:

En ting man må huske på her er at vi er veldig tidlig enda, fase 1/2.

For Xofigo til Algeta var det også sagt at den kun ville gi tre måneder ekstra levetid. Men så etterhvert som man lærer mer om medisinen og forhåpentligvis kan bruke den flere ganger, så skjer det store ting.

Denne fra NANO-forumet på HO er relevant:

3 Likes

Ja særlig dette er nok relevant, spørsmålet er om biotekaksjonærene har lært av sine gamle feil eller om de dumper nå?

I og med at studien ble utført på inoperable bile duct cancer synes jeg resultatet er bra. Five-year survival rate på inoberable bile duct er 0%. At 25% lever enda er et godt resultat så langt. MEN, jeg tror det forventningene til resultatet var høyere.