Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Wikien er her: https://beta.tekinvestor.no/t/pcib-analyse-wiki/2965

Oslo (TDN Finans): Finansdirektør Ronny Skuggedal i PCI Biotech kan ikke helt ser hva markedet har trukket ut som negativt i meldingen som ble sendt ut fredag morgen.

-Det er tidlig i utviklingen og svært få pasienter, men oppløftende tegn på effekter, sier han til TDN Finans.

Videre sier finansdirektøren at selskapet snakker med myndigheter og vil søke til amerikanske og europeiske helsemyndighetene om en pivotal fase II-studie på bakgrunn av resultatene fra fase I-studien som ble offentliggjort fredag.

-Totalt ble det behandlet 16 pasienter i studien, og 25 prosent av dem var i live pr mars 2017. I Fase I-studien er det først og fremst fokus på å etablere sikkerhet og toleranse. Det er i fase II man etablerer gode data på effekt, sier han.

Skuggedal trekker frem at foreløpig gjennomsnittlig overlevelsestid er 14,5 måneder i studien, noe som er høyere enn studiene selskapet bruker som sammenligningsgrunnlag der medianoverlevelsestid var 11,7 og 11,2 måneder.

2 Likes

Det var derfra bildet er - “Dokumenter/Lenker” er jo siste delen av wiki-siden… jeg har ingen redigeringsknapp under der… må kanskje få noe rettigheter av @pdx ?

Huh, ikke jeg heller @pdx ikke mulig å redigere denne wikien: https://beta.tekinvestor.no/t/pcib-analyse-wiki/2965

Prøv nå… en idiot som ikke hadde trykket på “Opprett wiki”-knappen :wink:

2 Likes

Håper dette hjelper. Ville vært deilig å sluttet over 30 vert fall. :smile:

1 Like

Nå har jeg knappen - kanskje jeg skal legge inn en av Q2-triggerne… “April-17 - Konferansen og meldingen som fikk aksjen til å stupe” :smiley:

2 Likes

Her er forøvrig to slides fra en tidligere presentasjon som viser ORR, CR og PR for kohort 3/4. Forhåpentligvis er det pasienten som oppnådde PR/CR fra kohort 3/4 som fortsatt lever.


4 Likes

BOOM! Haha, fy faen. Skal ikke forundre meg om vi slutter med pluss i dag. Bingotech ut av ville helvete…

3 Likes

Bingoen kommer av at altfor mange ikke aaaaaner hva de har kjøpt.

… Det inkluderer meg selv, men jeg er ute på 34.

3 Likes

@boykie slik jeg forstår den sliden der …

  • ABC-02 hadde 13 stk på denne typen kreft med 1 PR og 0 CR - Hva med de andre 12?
  • PCI har 7 stk - med 2PR og 2CR - Hva med de andre 3 ?

PCI har da PR/CR på over 50% av grunnlaget mens ABC-02 har 7,6% PR/CR.

Dette kan jo ikke bety annet enn … money ?

1 Like

Nei, ikke nødvendigvis. Dataen er ikke fra en randomisert kontrollert studie, og pasientgrunnlaget er veldig lite. I tillegg er resultatet de viser til fra ABC02 en snever subpopulasjon de har fått analysert i etterkant av den egentlige studien. Veldig mye kan enda gå galt. Når det er sagt, er det fortsatt spennende resultater. Jeg syns CFO oppsummerte det bra i dag: “Det er tidlig i utviklingen og svært få pasienter, men oppløftende tegn på effekter”.

ABCO2 er en av studiene PCIB trakk frem i dagens børsmelding, der folk på diverse nettforum virket skuffet over antall pasienter fortsatt i livet og levetid. ABCO2 hadde såkalt tumor control rate (CR+SD+PR) hos 81,4% av sine pasienter, hvis du man tar bort SD (stable disease) var det ORR hos 26,1% av pasientene. Hvis man ser på subpopulasjon som ligner på pasientene i PCIB sin studie er ORR kun 7,7%. Til sammenligning har PCIB i kohort 3/4 ORR på 57,1% og tumor control rate på 71,4% (mest konservative anslag, det andre anslaget er 75%). Det er store forskjeller i ORR i ABCO2 mellom pasientgruppen sett under ett og subpopulasjonen, som ligner på pasientgruppen PCIB har behandlet i sin fase 1. Dette kan tyde på at pasientgruppen i PCIB sin studie er betydelig vanskeligere å behandle enn pasientgruppen i ABCO2. Dette kan muligens forklare hvorfor forskjellen i OS ikke var større. Likevel har altså PCIB bedre ORR enn ABCO2 uavhengig om en kun ser på subpopulasjonen fra ABCO2 eller hele pasientpopulasjonen. Det skal sies at det ikke er påvist, såvidt jeg vet, en sterk statistisk sammenheng mellom ORR og OS. Gode resultater på ORR betyr derfor ikke automatisk at OS også blir god.

Som sagt tidligere, det er tidlig i utviklingen og pasientgrunnlaget er alt for lite. Samt at studien disse effektdataen er hentet fra ikke er designet med generering av effektdata som hovedmål, men dokumentasjon av sikkerhet osv. Vi vet ikke heller hva posteren spesifikt sier og hvilken behandlingsrespons pasienten som fortsatt lever hadde. Men dataen er uten tvil spennende.

Akkurat nå føles dagens kursutvikling som en overreaksjon, men jeg har ikke sett posteren enda. Det endelige svaret får vi når posteren offentligjøres. Hvis det viser seg at de fire pasientene med PR/CR fortsatt lever anser jeg det som veldig positivt og et signal på at behandling viser tidlige tegn på god effekt. Hvis det er tilfellet er forhåpentligvis en pivotal fase 2 studie innen rekkevidde.

7 Likes

Faller denne aksjen her i dag fordi markedet ikke forstår meldingen godt nok, eller fordi at det var dårligere enn forventet?

1 Like

Tror de fleste hadde forventet 30/50% overlevelse.

1 Like

Hva mener du med 30/50% overlevelse?

30/50% overlevelse etter 10mnd, 20mnd, 30mnd?

Eller 30/50% som fortsatt lever?

1 Like

Var dette dårlige nyheter, eller var det sell on news? Jeg tenker at dette var helt ok i den fasen de er. Mye kan skje her fremover.

1 Like

Kort oppsummert: (jeg kunne skrevet mye her)

Resultatene var helt middels. Det var under forventningene til mange.
Samtidig er de mest sannsynlig gode nok til å gå videre med, noe som tross alt er det viktigste.

Det var i tilegg en helt elendig formulert børsmelding.

Personlig synes jeg at 25-30kr er en fair pris for PCIB nå.

3 Likes

Sirkus 30% overlevelse. Var nok en liten hype rundt dagens melding. Kan ikke caset godt nok, men tror noen ble skuffet over dagens melding. Medisinen er fortsatt i en tidlig fase så man må ta visse hensyn. Om de lykkes kan denne gå mye, men det er fortsatt mye igjen før selskapet er i mål. En eventuell partneravtale kan bli gull vært, men det er data som bestemmer hvor god dealen blir for selskapet og aksjonærene.

Skjønner ikke hvilke dårlige resultater dere snakker om. Kan noen vise meg dem?

Pcib kommer til å få ODD, kjøre pivotal fase II for fimaChem og overraske de fleste med fimaVacc.

2 Likes

Jeg tror dagens nedgang kommer hovedsakelig av elendig formulert pressemelding. Tror de fleste her kunne gjort bedre. Start med uthevet skrift: resultatene så langt ser bra ut etc, formuler det enkelt og lettfattelig. Utrolig mange som har misforstått, diskusjonene pågår enda om hva de egentlig mener og hva resultatene betyr.

1 Like